April 27, 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

April 27, 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl: 3, Cilt: IX, Sayı: 155 zgarl Sok. Ovehan Kat: 3 P. K. 582 — Ankara 18992 (Yazı işleri) 15221 (İdare) Fiatı 60 Kuruş * daire: T Müessisi: Metin TOKER Müşaviri: Yusuf Zıya ADEMHAN İmtiyaz Sahibi idare eden Tarık HALULU * ve yazı işlerini fiilen Mes'ul Müdür: Umumi — Neşriyat Müdürü: HAMDİ AVCIOGLU * Teknik Sekreter : M. Nevzat ÜNLÜ Karikatür TURHAN * Fotoğraf : Hüseyin EZER Osman ÖZCAN ASSOCIATED PRESS TÜRK HABERLER AJANSI * Klişe : Desen Klişe ATÖLYESİ * Müessese Müdürü Mübin TOKER İ Abone — Şartları 3 aylık (12 nusha) 6 lira 6 aylık (25 nüsha) 12 lira 1 senelik (2 nüsha) ; 24 1lira İlân — Şartları £ tenkli arka kapak (Tam Sayfa 0 ira 800 1lira, metin Santimi 4 lira. * Kapak içi sayfaları Dizildiği ve Basıldığı Yer Rüzgarlı Matbaa — Tel 18221 Basıldığı tarih : 25.4.1957 Kapak resmimizi Richard Nixon Afrika fâtihi Kendi Aramızda Kıbrıs hakkında ıbrıis meselesindeki son gelişme- ler karşısındaki resmi görüşümü- aklımıza bir 180 derecelik dönüş yapmasını mı bekliyor gibi bir sual takıldı. -Bermu- da konferansından hemen sonra Ame- rikanın Bağdat Paktına daha faal ola- rak katılma kararı alması ve bunu Ma- karios'un serbest bırakılmasının takip etmesi bu islerin Bermudada kararlaş— tırıldığı intibaını uyandırıyo olursa olsun bu büyük muttef'ıklerımız— en tamamiyle müstakil,, bir milli poli- tika takibiyle Kıbrıs mevzuundaki son derece haklı durumumuzu bütün dün- yaya kabul ettirmemiz mümkündür T. Tekinalp - Istanbul * K ıbrısta birçok masum insanın ka- nına girmiş olan tedhişçilerin hâ- misi siyasi papaz Makarios'un İngiliz. ler tarafından serbest bırakılması, müt- tefiklerimizle olan — münasebetlerimizde ihtiyat payına daha geniş yer ayrılması lüzumunu göstermiştir. - Dâvalarımızda herkesten çok kendimize inanmanın gerektiğini ve hakların verılmeyıp an- cak alındığını unutmamalıyız i Kıbrıs dâvasında takip zimli yol, bütün dünyaya yılmaz karakterini bir daha ispat etme- ye vesile olabilir. G. Cingisiz - Ankara Demokrasi hakkında ( i eçenlerde Cihad Bahan, yeni ka- nunların tatbikatına do- tatbik 'edil- hayreti ifa- aşağıdaki vatandaşa değişik şekilde mesi karşısında duyduğu de ediyordu. Şimdi bir de resme bakiniz: İnönü İlkokulu, Erzin- canın ana caddesi üzerindedir ve tabe- lâsı Erzincan'a yeni gelenleri hayret içe- risinde bırakmaktadır. Fotoğraf, D.P. icraatı cümlesinden olan bir tatbikattan -yaşıyan — kisilerin — isimlerinin cadde. okul v. gibi tesislere verilememesi- bir haylı sonra, 1957 Nisanında çekil- miştir. Şımdı ister misiniz, Burhan Belge gene neyin hürriyeti?" "di- ye celallensin! "İşte — isimlerine artık okulları bile var. Eğer bu memlekette demokrasi olmasaydı, bu okul buluna- bilir miydi? Daha nasıl demokrasi is. tiyorlar?" A. Nail - Erzincan * 53 sayılı AKİS'teki "Şeyhin Kera- meti" başlıklı fıkrayı dikkat ve ib- retle okudum. Zafer yazarına göre, me- ğer Türk isçisi "demokrasi isteriz" slo- ganını ciddiye almıyormuş! Eyvah.. De- k bunca emeklere yazık, oldu, öyle " Buna manıı'sak ınkılapların yara tıcısı büyük Atatürkün ve koruyucula- rından biri olan Şehit Kubılaym hatı— rasının önüne yüzümüz kızarmadan nasıl çıkabiliriz? T. Özdemir - Giresun * alışma Bakanı M. Tarhan, Elazığ D.P. kongresinde köylünün yük- selen refah seviyesinden bahsederken, artık köylerde Yeni Harman ve Hususi Kokulu sigara ıçıldiğinden bahsetti. Ben bir köy çocuguyum , henüz köylerde böyle pahalı sıgara ıçene ra lamadım. Çalışma u sozlerıyle her halde 1950'den oncekı "Sigarayı 5 kurusa içireceğiz" sözünün 1957 şart- la ortaya at- rına uygun yeni tarzını ordu mak istiyor. S. on sayılarınızda yeni bir terane- tutturdunuz, — gidiyorsunuz: İkti- dar dış politika meselelerinde muhale- fetle istişarelerde bulunmalıymış!.. Biz biz, siz de sis' olmakta devam et- tikçe bundan bir fayda hasıl olacağına, kuzum, sis sahiden inanıyor musunuz? B. Tatlıcıoğlu - İzmir Ali Çapacı 4 Elâzığ * Cezayir hakkında aris Üniversitesi Hukuk Fakültesi Profesörlerinden Maurice Douver- ger, Fransanın Cezayirdeki baskı reji- mini telın ettıkten sonra, yıllarını, kurluluşu yaşam gençlerin, Dreyfus meselesi zamanın- da Zola'nın gençliğe söylediği su sözler üzerinde durmasını istiyo "Gençlik, gençlik. Dıktatorluk zama- nında dünyaya gelmedin, her göğsünde bir çizmenin yanmanın ne demek mezsin, diktatörün kılıcından, namus- suz yargıçların baskısından kurtulmak için dövüşmedin. Babalarına teşekkür et ve yalanı alkışlamak, zorbalarla bir- lik olmak, softaların dar görüşünü ve fırsatçılarm açgözlülüğünü benimsemek me. — Diktatorya artık can çekışıyor Gençlik, gençlik, her zaman adaletten yana ol. Menfaat ve şahıs çe- kişmelerimizin dışınd kalan, henüz hiç bir karanlık ise karışmıyan bütün İyi niyet — ve saflığınla, hiç çekinme- den konuşabilecek durumda olan sen de ağzını açmazsan, adaletin yerini bul. masını kim istiyecek?" Şerefeddin Elçi - Ankara