14 Haziran 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

14 Haziran 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

KADIN MOda biçimli pratik mantolardır.. Ancak böyle pratik bir mantosu olan kadın aha süslü, daha abiye bir başka manto duşunebılır 1958 yaz moda- Blr çok kadının yazın en büyük sı- Sinın ortaya attığı yaz mantoları düz kıntısı, serin günlerde giyecek bir- Hatlı, yarı spor, yarı klasik, fazla şey bulamamaktır. Bu ihtiyacı kar- bollugu olmıyan çok sade mantolar- şılamak için yapılan ceketler turva- dır. Bunları kaba ketenlerden kaba kar renk ve biçim itibariyle her e- dokumalardan, yün ve pamuk karı- biseye gitmiyecektir. Küçük yün ce- şık kuInaşjardan örgüden — yapmak ketler de ancak evde veyahut çok Mümkündür. Hazır merserize man- mahdut yerlerde giyilebilir. Aksi tak- tolar da aynı işi görebilecektir. dirde kadına bir laubalilik vermek- Yaz mantoları kruvaze olabilir. Dore düğmelerle süslenebilir. Bazıla- nın yakaları değişik renkte biye 1le çevrilmiştir. Hemen hepsi içten ceplidir ve cep kapakları da man- toya ayrı bir süs vermektedir. Ba- zı yaz mantoları ise tüp biçiminde- dir. Yani dümdüz inmekte ve eteğe doğru hafifçe daralmaktadır, fakat bu tip mantolara dahi klasık erkek yakası düğmeler ve cep kapakları i- le yarı spor iddiasız bir hal veril- miştir. Yazlık mantolar ekseri kü- çük şirin eşarplar ve daima eldiven- le giyilmektedir. Boylar kısadır. Şe- hire inerken ufak hasır yazlık şap- kalarla emprime berelerle bu man- — tolar kadına çok şık ve çok kibar |— bir hal vermektedir. Saçları geniş bir eşarp kurdele ile tutturmak, rüzgâr- dan muhafaza edecek şekilde bir e- şarp içinde toplamak ta mümkündür. Deniz gezintilerinde bu son şekil ter— cih edilmelidir. Bugünün giyim layışı, herşeyden evvel ihtiyaca cevap veren bir giyimdir ve şıklık ta an- cak bu takdirde mümkün olmakta- dır. Yaz mantoları Hafif bir manto Serin havaların emniyet sübabı Hem ziyaret, hem ticaret Saat ikide Seyhan Palasın bodrum katı bir hayli dolmuştu. Eğitim filmleri renkli, göz oyalayıcı filmler di. Bir tanesi bir köyün kuruluşunu gösteriyordu. Diğeri çocuk bakımına aitti. Sonunda Türk ordusuna ait kısa bir film gösterilecek ve Türk tarihi gayet basitleştirilmiş şekilde hülasa edilerek kısa bir konferans verilecek- ti. Filmlerde gayet kısa tabii cümle- lerle çalışmanın evi, toprağı, çocuğu nasıl adam ettiği fade edıilmişti. Filmler her hafta aynı gün aynı yer- de gösterilecek, kısa, öğretici konfe- ranslar verilecekti. Bundan başka e- linde defter kalem dolaşan bir genç öğretmen derneğin açacağı kurslara talebe kaydediyordu. Bunlardan bir tanesi okuma yazma kursu idi. İlk talibi, yetmiş yaşında sevimli bir ih- tiyar olmuştu. "Okumak kimbilir ne güzel şeydir" diyordu ve etrafın teş- | | | yikini görüyordu. İkinci kurs da ev Tayyor manto hanımları ve genç kızlar için — bir Z hayli alâka çekici olmuştu. Rana Ca- Bu da böyle kıröz hanımlara üç ayda dikiş öğre- tileceğini vadediyordu. Hanımlar ko- calarına pijama, çocuklarına entari, kendilerine elbise dikebileceklerdi. Kendilerine biçki dikiş derslerı ve pat tedir. Her gardrobta bir yazlık man- to bulunmalıdır ve bu şarttır. Zaten moda, yaz mantolarına büyük bir önem vermektedir ve bu — ihtiyacı ronlar verilecekti. Bilhassa bu son karşıladığı gibi kadını şık ve güzel de kurs birçok davetlıyı cezbe.tm.ış, S0- göstermektedir. Yaz mantosu elbet- ğunluk genç kızları sevindirmişti. (. ki elbiselerle eş — kumaşlardan. Türkiye Halk Egıtımı Sosyal Geliş- emprimelerden, taftalardan yapılmış tirme Derneğinin gayesi her muhitte abiye mantolar olabilir. Bunlar kaç eşıttım TEeflî(eZİÖ“k kıı;ırmakl ütlmltçlra senedir modelleri de, şık kadınları da göstererek, kısa konleranslar tertibD. süslemektedir. Ancak bu sene mevzu— ü icimi ederek bilgiyi yaymaya çalışmak- — bahis olan yaz mantoları daha ziya-. Tüp biçimi manto tı. e, her elbiseyle gıyılebılecek sade Gemici işi AKİS, 14 HAZİRAN 1958 27