14 Haziran 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

14 Haziran 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

s P O R Futbol Stockholm Dünya futbolunun gözü burada Dünya kupasına doğru (Göteborg - tockholm'un Bromma nına inen her uçağı bugünlerde bir gümrük komiseri değil de, 1958 Dünya Kupasının heyecanı karşılı- yor. Esasen bütün İsveç aynı heye- canla dolu. Dükkânların vitrinleri, evlerin pencerelerı posta pulları ve şık giyinmiş hanımların eşarpları bile bu heyecandan bir parça taşıyor. İşte, Futbol dünyasının on altı seç- kin takımı bu defa İsveçte Jules Ri- met için oynayacaklar. Haziranın ilk gününden beri Bromma'dan fo- toğrafçılar ve televizyon otocar'ları ayrılmaz oldu. Hemen her uçaktan tanıdık bir sima, bir grup iniyor. 2 Haziran sabahı Sabena'nın Copenha- gen'den kalkan uçağı ile Stockholma inerken, KLM'in dev Constellation'ı da Iskoçya Milli Futbol ekibini İs- vece henüz getirmişti. Alandaki faa- liyet Yeşilköydeki karşılamalardan çok daha hareketliydi. Stockholmda basın arı gibi çalışıyor. İskoçların uçağını sanki yağma ettiler. Bir yanda televizyoncular, — radyocular öte yanda gazete — fotoğrafçıları ve Haziran) Hava ala- 34 muhabirler.. İskoçların iri kıyım ka- lecisi Tommy Younger flaşların he- defiydi. Adalılar pasaport muamele- lerini NÜ mlamışlardı ki. Güney İsvecteki çalışmalarından dö- nen İsveç Milli takımı Bromma'ya indi. Bunlar işlerin bir tarafı, ancak, anlatılması gereken daha çok sey var. Isveçlıler tek bir vücut gibi bir- leşerek bu ganızasyonun al- i Gote— anlatılmağa değer. kupası için Si -İsveç Demiryolları- Stockholmla Göteborg arasını beş sa- ate indirmiş. Şehirlerdeki Otel orga- nizasyonları da ayrı bir. alem. Reso denilen bir seyah acentası bütün işleri çeviriyor. Otel hazırlıyor mac bileti temin ediyor, trende yer ayır- tıyor. Üstelik 1şler de pek süratli ve muntazam yürüyor. Geçen sene ba- şına kadar Goteborgda sadece ücbin kişilik bir stadcık varmış. — Bugün aynı Goteborgda, İskandinavyanın en büyük stadı olan Nya Ullevi stadı seksen bin meraklı için hazır bekli- yor. Ullevi stadının son derece entere- san bir dış görünüşü var. Yokuşa sı- ralanıp üzerlerine bir şemsiye örtü- len evlere benziyor. Fakat çok mo- dern ve basit, bir yapı. İsveçli mi- marlar, Ullevi'nin dört tarafını ka- patan tribün tavanlarını kalın ve iri kolonlara asmayı tercih etmişler. Böylece ÜUllevinin içinde bir tek di- rek kalmamış ve apalı — tribünler havaya aşılmış. Bütün bu yük dışa- rı kurulan dört beton ve yüksek dire- ğe kalın tellerle bağlanm Göteborg gazetelerınde çıkan ba- zı anketler de, en aşağı Nya UÜllevi kadar enteresan. Her nedense İsveç futbol meraklıları bu kupada şansı tamamen Rusyaya — veriyorlar. Ex- pressen gazetesinde yapılan ve neti- celenen bu tip anketlerden birinde şans B 58 Rusyaya, 26 15 Brezilya- ya B 10 İngiltereye verilmiş, diğer kısımlar küçük parçalar halinde pay edilmiştir. Bu, ekipleri yakından takip eden birini şaşırtacak bir durumdur. gün, Nya Üllevi'de sadece mensuplarının önünde; İngiltere ve Rusya peşpeşe idman yaptılar. Aynı grubun diğer iki rakibi Brezilya ve Avusturya da aynı saatte Üddeval- la'da çalışıyorlardı. İlk idman İngi- lizlerindi. Munich — faciasından beri birçok genç oyuncu ile süslenen İn- giliz Milli futbol takımı işi gayet hafif tutarken bütün gözler sahanın başka bir köşesinde kendi kendileri- ne çalışan iki adama çevrilmişti. Bu iki adam ekibin kaptanı Billy Wright ve solaçık Tommy Finney'di. Hayli yaşlıydılar. Ağır hareketler yapıyor- lardı. Ekipte en fazla göz dolduran iki futbolcu sağaçık Douglas ve merkez muhacimi Kevan'dı. İsabetli şutlar atıyorlar, rahat çalışıyorlardı. Bunlara mukabil Rus milli ekibinin idmanı hafif bir gülümsemeyle sey- rediliyordu. Herşeyden önce gözler, adamları yadırgıyor. Yaptıkları ha- reketler kaba ve sert. Bütün toplara olanca kuvvetleri ile vuruyorlar, iri yapılarının tesirini sanki şutlarında, idmanda dahi olsa göstermek istiyor- lar. Aralarında sadece İgor Netto ve Sergei Salnikov biraz biçimli. le defans adamları birer "çam yar- ması" Allah zarif Brezılyalıları koru- sun! Bugün İsveçte üç yüzden faz- la Brezilyalı gazeteci var. Bunların yarısı, hafta içinde rakipleri İngilte- re ve Rusyanın idmanını seyretmeğe gelmişti. Sempatik ve hareketli a- damlar. "1954 den daha iyi bir takı- mımız var" diyorlar Kupanın en sessiz takımı Alman- ya. En gürültücüsü İsveç. İtalyada oynayan Liedholm, Ham- rin, Skoglund ve Selmosson gibi as- larını borç almışlar. Buna karşılık Galliler juventuslu John Charles'ı, Fransızlar Real Madrit'li Raymond Kopa'yı oynatacaklar. Bugüne kadar ekipler mahalli takımlarla muhtelif maçlar yaptılar, İsveç 8-0, Yugos- lavya 9-0, Çekoslovakya 3-0 kazandı. Fransızların Cezayıre İngilterede Matthews, tushchine, Strelzow, Paramonov yok. Brezılyada şöhretli jalma Santos yedek kadroda- yerine De Sordi sağ- bek olarak oynayacak dir- Bu grubun ikinciliği bir harp o- lacak Arjantinin kırk üç yaşındaki yıldız Soliçi Angel Labrunada — bu- rada fakat oynamak ihtimali pek za- yıf. Şimdilik kupadan ilk — haberler bunlardır. 14 HAZİRAN 1958 AKİS,