14 Haziran 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

14 Haziran 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

C E M İ Y E T A kşam gazetesinde çıkan bir ro- , bilhassa 1stat1stık meraklılar - rI tarafından pek ir alâkay- la takip ediliyor. Romanın yazarı, bedii vasıfları dolayısıyla "Türk Do- roth * Lamour'u", edebi vasıfları do- layısıyla "Türk Franaçoise Sagan'ı" diye tanınan Suzan Sözen. Romanın adı: Sanera. Sanera, romanın kadın- kahramanı. Son derece şehvetengiz romanın otuzücüncü tefrikasına ka- dar Saneranın koynuna giren erkek- lerin listesi şu: 1 Vapur kaptanı 2 — Bğa güreşcisi. DARGO .3 — Yarış altı yöneticisi ZOR- NO 4 — Bekçi MATHO (Zenci) 5 — Çiftlik sahibi RAZMİNAR 6 — Hapishane Müdürü GOMOL. 7 — Hapishane doktoru KAMİR 8 — Çölde rastlanan bir hacı 9 — Kervancı LAOR 10 — Prens NUT V Baba l1 — Aşiret Reisi NOAN oğul 12 — Kayıkçı' OKA (Zenci) — ve roman devam ediyor- Mehmed Çapa rta Doğunun en ileri memleke- tinde, Orta Doğunun en geri ka- rarı alındı. İsralide bundan böyle ka- dınlar ve erkekler ayna plajlardan de- nize gıremıyecekler Sebep: Dini li- dorter, elini mahzur görmüştür. Buna mukabıl aynı memlekette kadınlar ve erkekler beraber askerlik yapıyorlar, yanyana çadırlarda yaltıyorlar. gece- leri müşterek nöbet bekliyorlar, ve- saire, vesaire.. —Anlaşılan: Her şey vatan için!.. * İzmirde denızcılıkle ilgili bir vak'a oldu. Sekiz Amerikalı, bir kuvvet gösterisine girişerek pavyonların bi- rinde bir genci dövdüler. Hâdisenin denizcilikle ilgili tarafı şu: Amerika- lılar bahriyeli, dövülen gencin adı da alnız, Amerikalı ka- ra aslanları bir noktada, yanılmışlar. Hükümetleri kendilerini buraya Türk- leri dövsünler diye değil, -Türklere destek olsunlar" diye göndermişti de.. ani, Amerikan 'bilmeceleri vardır. Sorarlar: Pire ile deve arasında Suzan Sözen Sadece muhayyile mi? — Mithat Dülge Gazinoda bile iş! ne fark vardır? Cevap: Pire P ile başlar, deve D ile. Bu neviden, bir bil- mece bize de adapte edilebilir: Ame- rikan Televizyonuyla Ankara Rad- yosu arasında ne fark vardır? Ce- vap: İkisi de bilmeceler tertiplerler; Amerikanın Televizyonunda geçen hafta Miss Von Nardroff 237/500 do- lar hakiki rayiçle 3.532.500 Türk li- rası, kazandı, Ankara Tradyosunun en büyük mükâfatı ise' iki davetiye- dir. Havaların bozması, şık hanımların partilerini altüst etti. İstanbulda dilber Mâfküre Şerbetçi Yeşılkoydekı mükellef yalısında vereceği garden- partiyi tehir etmek zorunda kaldı. Ankaraya ise bu hafta tam manasıy- la kış geldi. O yüzden.» bir ara beyaz smokinlerini naftalinden çıkarmış o- lan hariciye memurları naftaline koy- siyah smokinlerine tekrar büründüler. Bu yüzden, şimdilik Ankara sa- lonlarında Paris parfümlerinden son- ra en çok naftalin kokusu duyulu- yor. * imidi bütün İstanbul- — sosyetesi, 5 Yeniköyde Turizm Bankası tara- fından açılmış olân bir yalı-gazino- ya dadandı. Sosyetenin kremasını o- rada görmek kabil. Görülmemiş Kal- kınma Türkiyesinin Bankacılık Milli Şefi Mithat Bölge de, her halde ça- lışımalara bizzat nezarX maksadıyla olacak yalı-gazinoda görünüyor. Ye- niköy bu sene Modanın papucunu da- ma attırırsa şaşmamak lâzım. Moda Klübünün Milli Şefı Zeki Kıza Spor- el e göre Ankaradaki Süreyyanın or- kestrası büyük bir koz olacak ama- asıl Boğaziçi köprüsünün inşası Mo- dayı her türlü Trekabetten kurtara- caktır Meşhur köprünün -50 milyon do- lar- kuvveden- fiile çıkması işin. bin- ikinci sebep! AKİS 14 HAZİRAN 1958