12 Eylül 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

12 Eylül 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

Hikâyesini maktadır. Bu, hemen daima iki saat sonrası olmakta- dır. Çekinmez bu iki saati Park Otele dönüp orada ge- çirmektedir. Menderese Rıfat Kadızade sık sık refakat etmiştir. Bazen eve o da girmiş, bazen başka yere git- miştir. Sabri Çekinmez Ferit Sözenin durumu hakkın- da şunları anlatmıştır: "Menderes eve geldiğinde Ferit beyi, kendi kullandığı Emniyete ait cipin içinde uzak- laşırken görürdük. Menderesi tekrar almaya geldiği- mizde, aynı cipin içinde, evi civarında bekler bulur- duk". 000.73 plâkalı Cadillac' ın şoförü de Suzan Söze- ni bir çok defa Floryaya götürdüğünü bildirmiştir. Söylediği şudur: "Suzan Sözeni akşamları evinden alır- dık. Floryaya götürürdük. Gece geç vakit döndürürdük. Bazen bu, köprünün açılma saatine yakın olurdu. Flor- yada Rıfat Kadızadeyi de görürdüm Polislerin gördükleri Düşük Başbakanın koruma polisleri de ifadelerinde aynı hususları te- yit etmişlerdir. Bunlardan biri Saim Durusoydur. Durusoy İstanbul Bi- rinci Şubede memurdur ve Emniyet teşkilâtının koruma masasında ça- lışmaktadır. Başbakanı korumak ü- zere yanında ve Park Otelde vazife almıştır. Özel vazifesi getir - götür işleri yapmak ve Başbakanın oğlu nu sinemaya, eğlencelere götürmek tir. Menderesi Park Oteldeyken gör düğünü söylemiş, otelin ziyaretçiler le dolup taşdığını bildirmiştir. Duru soya göre Menderesle en sık temas olan zet Dr. Mükerrem Saroldun Kendisinin Amiri ise Ercüment Ya vuzalp olmuştur. Menderesin Suzan Sözenle münase betlerinin oasıl oşahidi — İstanbulda 000.73 plâkalı otomobilde koruma va zifesiyle bulunan Nureddin Ayandın Nureddin Ayan Başbakan Otomobil e id co Nureddin Ayana Suzan Sözeni görürse tanıyıp tanımayacağı sorulmuş, müsbet cevap alınmıştır. Ha- kikaten genç romancı polise (o gösterildiğinde ikisi de birbirlerini tanımışlardır. Suzan Sözen bunun üzerine Florya ziyaretlerini kabul etmek zorunda kalmıştır Ticari ithamlar Tahkikat sırasında Suzan Sözen, Başbakanla münase- betlerinin bu derece romantik olmadığı yolunda ba- zı şahitlerce itham olunmuş, hattâ bunlarla karşılaştı- rılmıştır. İddiaya göre bir çok lisans işinin çıkmasını Suzan Sözen temin etmiş ve mukabilinde para almış- tır. Zaten genç romancı Ticaret Odasına kayıtlı bir ta- Suzan Sözen bunları inkâr fakat Sicilli Ticaret Gazetesinden şirketlerle a- lakasının doğru (olduğu tesbit edil- miştir. Bunun üzerine bunları doğru- lamış, fakat lisans çıkartıp para al- madığını ileri sürmüştür. Başka bir itham Suzan Sözene ilk kocasının da bir takım. Amerikalı iş adamlarıyla tanıştırılıp iş adamlarıyla oOmünase- betler kurduğu yolunda olmuştur. İd- dialardan biri de Refik (oKoraltanın Suzan Sözene antikacı Krupiden eş- almış bulunduğudur. kım şirketler de kurmuştur. etmiş, uz Sözen iddia o sahipleriyle var e Bunlardan biri Su- kendisiyle birlikte klüp Sandalı Başbakanı fahri Aza yap- mak için Park Otele gittiklerini, fa- kat orada kendisini atlatıp Mende- resle tanıştığını, sonra da işi ilerletti- gini bildirmiştir. Şahit, Sözenin li- sans işlerinde Başbakanın eski Husu- si Kalem Müdürü Muzaffer Ersünün yardımlarından faydalandığını : - .—. miştir. Sözen bunları da reddetmiş, deyken şoför mahallinde, kapı koma Adnan Menderes Park Otele hiç gitmediğini, oErsüyü rında oturmaktadır. Onun anlattığı Louis 1960 sadece sesinden o tanıdığını, ticari iş na göre de Suzan Sözenin Teşvikiye- yapmadığını ileri sürmüştür, Genç deki evine gidip ogelmelerde akşam romancı, ilk kocasından şantaj yoluyla büyük para al saat dokuzdan sonra Park Otelden Menderes orada bırakılıp dönülürdü. nın söylediği saatte -ki bu, gidilip Menderes alınırdı. hareket edilir ve Düşük Başbaka- iki saat sonrasıdır- tekrar Menderes eve gittiğinde Ferit gittiğini, eve girmediğini söylemiştir. Florya ziyaretlerine gelin- ce, akşamları Suzan Sözen evinden alınmakta, Florya- ya götürülmektedir. Menderesin oturduğu köşkün ka- pısını Nureddin Ayan açmaktadır. Suzan Sözen hemen içeri girmekte ve kapıyı kapamaktadır. Floryadan ekseriya sabaha karşı, o köprünü saatinde dönmektedir. Köşkte Rıfat lunduğu da olmaktadır rünün Kadızadenin bu AKİS, 12 EYLÜL 1960 dığı iddiasını da kabul etmemiştir. Müslüman Başbakan! İçyüzü bu olan münasebet, her şeyden ziyade kendisi- e "Müslüman Başbakan" dedirten Menderesin çap- kınlığını dahi ne derece düşük yaptığını gözler önüne sermiştir. Bir şahit bir defasında Menderesi Suzan Sö- zenin evinden alıp, -bir seyahat arefesinde- Eyüp camii- ne götürdüğünü söylemiş ve Allah bilir ya, aptest dahi almadan, iki elini açtı ve gazetecilere poz vererek resimler çektirtti" demiştir Şahide göre Londra semalarında Menderesin uça- gının Allah tarafından yere vurulması dine ve hakiki dindarlığa karşı işlenmiş böyle eml neticesidir! A- ma bütün hikâyede asıl parmak ısırtan adam, elbette ki İstanbul eğlence yerlerinin haraççısı Ferit Sözendir.