30 Ocak 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

30 Ocak 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

S Haberler Suna Kan Geçen haftanın en önemli sanat o- Suna Kanın sanat gücüne inananlar, Avrupadan döner dönmez evlenmesi- ni büyük bir kayıp olarak kabul et- mişlerdi. Bu kanaat pek de yanlış çıktı denemez. Zira, evlilik süresi içinde genç sanatçının geniş ölçüde çalışması görülemedi. Geçen yıl ye- niden sanata dönme kararının yankı- lan ise geniş olmuştu. Suna Kan, bu ay içinde biri Bü- yük Tiyatroda, öbürü Türk - Ameri- kan Derneğinin konferans salonunda olmak üzere iki konser verdi. Her iki konser de, Suna Kanın inkâr ka- bul etmez, güçlü bir sanatçı olduğu- nu bir kere daha gösterdi. Konsere "giriş serbest"ti. Küçük konferans salonu hınca hınç doluydu. Dinleyicilerin tamamını gençler teş- kil ediyordu. o Gençlerin büyük bir çoğunluğu da, İngilizce kurslarına devam için gelip Suna Kam dinlemek uğruna "dersi asıasan"lardı. Herhalde bu "dersi asan" gençler, o güne ka- dar böylesine isabetli bir "asma" ka- rarı almamışlardır. Suna Kan bu su- retle, konserlere gitmekte güçlük çeken veya imkân bulamıyan- ları da kendisini dinlemek zevkinden , Beethoven'in "Op. 9 No. 2 ör sonat'ı, A. Adnan Say- sonat'ı, Bartok'un Kolaya kaç- mıyan, "sonat'ı ağır basan bu resi- tali bütün dinleyiciler (yürekleri a- gızlarında dinlediler. Mithat Fenmen, piyanoda Suna Kana, iyi bir eşlik yaptı. “İp" ve "Teklif" Geçen haftanın üzerinde durulması gereken sanat olaylarından biri de Sanatsevenler Klübündeki bir ti- yatro faaliyetidir. Devlet Tiyatrosu- nun genç oyuncularından Semih Ser- genin sahneye koyduğu birer perde- lik iki oyun, büyük bir ilgi ve takdir topladı. Oyunlardan biri Eugene O'- neill'in "İp", öbürü de Anton Çehov'- un "Teklifiydi. İlk gün yalnız da- vetliler vardı. o Ankara valisi İhsan Orgun, Türk - Amerikan Kültür Der- neği Başkanı ve eşi, Muhtar Körükçü ve zarif eşi, şair Sabahattin Teoman ve Selâhattin Batu, Nezihe Meriç, Salim Şengil, Ümit Serdaroğlu ve ni- şanlısı. Celâl Ertuğay ve nişanlısı, AKİS, 30 OCAK 1961 A N A T davetliler arasında bulunuyorlardı. "İp" de, "Teklif" de anlayışla sahne- ye konmuştu ve gerçekten umudun çok üstünde bir başarıyla oynandı. Eczacıbaşının sergisi Sanatsevenler Klübündeki oyundan çıkanların büyük bir kısmı soluğu Türk - Amerikan Derneğindeki Ec- zacıbaşının Seramik Sergisinde aldı. Sergi alt kat salonda açılmıştı. Bü- tün sergilerde olduğu gibi -sebebi malüm- Eczacıbaşının sergisi de çok kalabalıktı. Sıkışıklıktan bir süre se- ramikler bile rahatça görülemedi. Sergi üç bölümde toplanmıştı. Bi- rinci bölümde Burhan Toprakın şef- liğindeki "Klâsik Türk Çiniciliği A- tölyesi'nin yaptığı çiniler -bu atölye- de onüç sanatçı çalışmaktadır-, ikinci bölümde Muhsin Demironatın şefli- ğinde "İznik Tipi Sır Altı Dekor A- tölyesi"nin çalışmaları o-bu atölyede dört sanatçı çalışmaktadır-, üçüncü bölümde de "Modern Sanat Atölyesi" nin -burada da sekiz sanatçı çalış- maktadır- eserleri sergilenmişti. En çok ilgi gören "Klâsik Türk Çinicili- gi" bölümü ile "Modern Sanat" bölü- mü idi. Modern sanat bölümünde A- lev Ebüzziya, Alev İlkin, Cevdet Al- tuğ, Nasip İyemin eserleri yakın bir ilgi gördü. Sergide dikkati çeken mi- safirlerin başında Milli Eğitim Ba- kam Prof. Turhan Feyzioğlu ile Sa- nayi Bakam -bakanlarımızın en gen- ci ve en yakışıklısıdır- Şahap Koca- topçuoğlu geliyordu. o Kocatopçuoğlu geç vakitlere kadar sergide kaldı. U- mumiyetle sergiyi gezmekten ziyade etrafını kuşatmış bâzı zevata dert anlatmakla vakit geçirdi. Ankaranın hemen her sergide görülen bütün sa- natçıları bu sergile de hazırdılar. Bu sanatçılardan bâzıları, seramikleri seyretmektense, uzaktan da olsa A- lev Ebüzziyayı seyretmeyi tercih e- der görünüyorlardı. Ebedi bekâr ün- vanını -elhak- alan ortanın üzerinde YENİ Suna Kan Sihirli o parmaklar bir yaşa ulaşmış bir sanatçı, biraz iç çekip, martinisin! bilmem kaçıncı de- fa yeniledikten sonra dostlarına dön- dü: "— Bu sergi başka sergi dostlar" dedi. "Bu sergi fazla alevli. Bu be- denle bu yürek bu kadar aleve dayan- maz. Hadin gidelim Yeni bir yarışma Yapı ve Kredi Bankası, geçen yıl çok yerinde bir kararla amatör ve profesyonel fotoğrafçılar arasında bir fotoğraf yarışması açmış, bu su- retle memleketin çeşitli bölgelerinin en güzel yerlerinin, mış işinin başlıbaşına bir sanat kolu ola- rak gelişmesine de hizmet etmişti. Banka, bu yıl yine bu alanda ye- ni bir yarışma açmıştır. Derece alan- lara 25.000 lira gibi hiç de azımsan- mıyacak bir armağan Oo verilecektir. Yarışma amatör ve profesyonel fo- toğrafçılar içindir. Yarışmaya katıl- mak isteyenlere bir kolaylık olmak Üzere, müracaat adresini veriyoruz: "P.K. 217 - Beyoğlu/İstanbul" BABİLON açıldı. Solist: Aysen Şanal Cremona Orkestrası refakatinde YENİ BABİLON Pavyon ve Kokteyl Salonu Bakanlıklar Bestekâr Sok. 27