24 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

24 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

OLUP BİTENLER YURTTA Ekrem Alican - Ragıp Gümüşpala Vuslat başka bahara kaldı! çıkartmıştı. Bu o hususta kendisine sual soran bir gazeteciye: — Şu Bölükbaşına da ne olu- yor? Yeni partiler sabun köpüğü gi- bi sönecektir, demiş. Bu ne demek- tir beyim?. Böyle peşin ve âfâki hü- küm vermek ne ifade eder? Kendisi- nin partisi 1947'den beri kurulu. Gel- sin bizimle mukayesesini yapsın ba- kalım, sonuç kimin aleyhine çıkar?" dedi. Y.T.P. Genel Merkezinde bir fa- aliyet te, tüzüğün değiştirilmesiyle ilgiliydi. Genel Merkezin sakinleri harıl harıl bununla o uğraşıyorlardı. Diğer partiler gibi tüzüklerinde Cum- huriyet Senatosuna yer vermiyen Y. T.P., yakında yapacağı Genel Kon- gresinde tüzüğünü değiştirecektir. İyi yürekli Başkan Y T.P. ile A.P. arasındaki arbede devam ederken, haftanın ortasın- da bir ziyaret pek hoş esprilere yol açtı. O gün gazetelerin Ankara büro- larına gelen ve Muhafazakâr Parti antetini taşıyan bir haberde Başkan Gürselin Muhafazakâr Parti Genel Başkanı Yaşar Yurtöveni kabul ede- ceği haber veriliyordu. Açıkgöz bir müteahhid ve iş adamı olan Yurtöve- nin, Gürselle yapacağı sohbette ne- ler konuşacağı cidden pek fazla me- rak çekti. Kabul saat l1l'de yapıldı. Yurtöven Başbakanlıktan çıkıp, ka- pının önünde bekleyen gazetecilerin üstüne gelmesini bekledi. ları oralı olmayınca, fikir teatisinde (o bulunmuşlardı! Zi- 18 Ragıp Gümüşpala bahara kaldı! yaret basında yer almadı. Ana ku- laktan kulağa duyulduğunda, duyan- ları manalı manalı güldürdü ve: — Şu Gürsel Paşa cidden pek iyi yürekli adam. Kimseyi kıramı- edirtti. CK.M.P. yor Hiddetli generaller Kısa boylu, koyu renk elbiseli adam, sağ elinde tuttuğu piposunun küllerini mozaikle' kaplı döşemeye silkerken — Eğer bir partiye girmem ica- bederse, gireceğim parti C.H.P. dir" dedi. Sonra muhatabım süzdü ve ilâve etti: "— Gene söyliyeyim, girebilece- gim tek parti C.H.P. dir Karşısındaki genç gazeteci sual sormakta müteredditti fakat âni bir kararla suali yapıştırdı: — Peki, mi A.P. veyaM .P.? değil de, C.H.P Kısa boylu, abayamı tavırlı a- dam, piposundan derin iki nefes çek- ti ve başım iki taraf a sallıyarak: "— Evvelden de söyledim, gene de söylerim. Bizim partilerimizde li- der buhranı var. Daha açıkçası, lider yok! C.H.P. nin başında İnönü oldu- ğu için, tek kabule şayan parti ii lini almış. Sizin anlıyacağmız, C.H nin başında lider İnönü var, ğer, rinin başında başkan bilmem kim.. diye cevap verdi. Fakat gazeteci bir türlü kısa boy- lu adamın e bırakmıyordu. Bir sual daha sordu fendim, öyleyse şu irikryım liderle aranızdaki karakediyi bir a- çıklayın da, mesele anlaşılsın. Adamın cam sıkılmışa benziyordu. Cevap vermekle vermemek arasında bocaladı. Sonunda "— Bölükbaşı ile oaramda fikir ihtilâfı var. Ben onun tipinde politi- kacı değilim. Hem, beni sıkıştırma- yın, her şeyin sırası var. Hele bir hafta daha sabredin" dedi ve o sıra- da yanma gelen bir silâh arkadaşının koluna girdi. a muhabir bir selâm çaktı ve yü za bitirdiğimiz haftanın son- larında, cuma günü, yeni Meclis bi- nasının arka salonunda, toplantı sa- lonuna giriş kapısının hemen dibin- BASIN İLAN KURUMU .. EZ an GENEL MÜDÜRLÜĞÜNDEN 195 sayılı kanunla kurula "BASIN İLÂN KURUMU" Genel Müdürlüğü ile. Şube Müdürlüklerinin adres ve telefon numaraları aşağıda gösterilmiştir, İlgililere duyurulur. Genel Müdürlük: İstanbul - Türk Ocağı Cad. No: 1 Kat 3 Telefon : 224384 - 85 Şube Müdürlüğü: Şube Müdürlüğü: Ankara . Şube Müdürlüğü: İstanbul - Türk Ocağı Cad. No: 1 kat 3 s İş Hanı E Bloku Kat2 Ulus No: 41 Telefon: 105817 - 105787 İzmir - 2. Kordon Mimar Kemalettin Cad Küçük Kardiçalı Han Telefon : 23911 Telgraf: BASINKURUMU (Basın - 12045/2943) — 78 AKİS, 24 TEMMUZ 1961