24 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

24 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR Transfer Para, para, para! Bitirdiğimiz hafta içinde bir gün, futbol meraklısı iki genç konuşu- yorlardı. Biri: " İtalyan klüplerinde para çok. Bütün gözde futbolcularımıza talip ll Metin gitti, Can da gide- cek" dedi. Arkadaşının sevabı ise: " — Hayır Türk klüplerinde para yok, onun için bu futbolcular trans- fer edebiliyor" şeklinde oldu. Bu cevap birgerçeği ifade ediyor-, du. Galatasarayın geçen yılki mali durumu bu yıla oranla çok daha iyiy- di. Hiç değilse sarı-kırmızılı yöneti- ciler Genel Kurul önüne hesap ver- mek için çıkarlarken, 600 bin liralık bir borçları yoktu Ve mali durumu bi- raz iyi olan Galatasaray, Metini İz- mirspora kaçırmamak için bütün yö- neticilerini, hattâ taraftarlarını se- ferber etmiş, Türk futbollu için çok astronomik o sayılabilecek bir ücreti -tam 200 bin lirayı- Metine ödemek zorunda kalmıştı. Yine Galatasarayın bir Bahriyi takıma alabilmek için yaptığı masraf tam 140 bin liraydı. Aynı şekilde bir Ayhan 120 bin lira- ya malolmuştu. Durum Fenerbahçe için de aynıydı. Kadri, Hilmi, Lefter, Çan, Özcan ve İsmaile ödenen para- lar Galatasarayınkinden aşağı değil- di. Hovardalıkta Beşiktaş ta Galata- saray ve Fenerbahçe ile başbaşaydı. Halbuki bu klüplerin gelirleri, trans- fer masraflarını dahi zor cak miktarda idi. Bu milli lige dahil bütün takımlar sezo- nu yığınla borç ederek kapadılar.. Üç büyüklerin dışında bir Şeker -Hilâl, bir PTT, Demirspor, İzmirspor, Ka- sımpaşa, Vefa, İstanbulspor ve di- gerleri bir an önce futbol sezonunun bitmesini arzuladılar. Bu arada sâde- ce birkaç klüp, yöneticilerinin cömert davranması Oo sebebiyle, yeni sezona başabaş girdi. Birkaç klüpte de zen- gin taraftarlar, yöneticilerden böy- le bir düşünceyi yardımlarıyla sildi- ler Cankurtaran simidi Geride bıraktığımız Beşiktaşın (o yetkili bir yöneticisi yakınıyordu. Bütün dert yine para idi. Yönetici döndü dolaştı, yönetme- liklere geldi. Yönetmelik ve özellikle 11. madde bütün klüpler için bir cankurtaran simidi oOolmuştu. Bunu Beşiktaşlılar kadar diğer klüp yöne- 34 hafta içinde ticeleri de söylediler. Gerçi klüpler 11. maddenin gerektirdiğini yapma- muzlar, futbolcularına yönetmeliğin istediğinden çok ücret (vermişlerdi ama, 11. madde imdatlarına tam za- manında yetişmişti. Meselâ bir Bas-, ri, bir Naci, Şenol, Birol, Suat, Can- dan -A.G.-, eğer 11. madde olmasa, aldıklarının iki (Omislini dahi belki beğenmeyecek, mukavele imzalama- mak için direneceklerdi. Bu madde klüplere dış transferde de çok faydalı oldu. Geçen yıllarda milli ligde normal bir futbolcu, ko- nuşmaya başlarken 25 bin rakamın- dan başlıyordu. 1961 transferi fut- bolcu piyasasında bu rakam, en üs- tün futbolcuların aldıklarıydı. (Basın - 11757) — 80 AKİS, 24 TEMMUZ 1961