4 Haziran 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

4 Haziran 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

SAN A T Haberler Atatürk günü Amasya Türk Kültür Derneği, Ata- türkün Amasyaya gidişinin yıl- dönümünü büyük törenlerle kutlamak kararını almıştır. Bunun için, 10 Ha- ziranda başlamak üzere Uç günlük bir kutlama programı hazırlanmış- tır. Turistik geziler, güreşler, sergi- ler, temsiller, fener alayları, o futbol maçları, havacıların gösterisi, ede- biyat ve folklor geceleri, düzenlenen program içindedir. Bu törene katılmak üzere İstan- bul ve Ankaradan da sanatçılar çağ- rılmışlardır. Türk Kültür Derneği Amasya Şubesi Başkanı Halit Öcalan ile yönetim kurulu üyesi sair Osman Bolulu, kutlamanın başarılı geçme- li için özenle çalışmaktadırlar. Dokümanter filmler Alman Kütüphanesi, Fransız Kül- türk Merkezi. İngiliz Kültür He- yeti ve İtalyan Kültür Heyeti birlikte, İlmi ve Sınai Dokümanter Filmler" gösterisi düzenlediler. Bu gösterilerin İkisi bitirdiğimiz haftanın sonunda yapıldı. 4 ve 6 Haziran tarihlerinde de biri Fransız Kültür Merkezinde öbürü İngiliz Kültür Heyetinde olmak üzere iki film gösterisi daha yapıla- caktır, Sanatsevenlerde seçim e ei Klübünun yıllık oola- n Genel Kurul toplantısı tim Kurulu görevine başladı. Kurul toplantısından sonra r serilen bir (okokteylle (o ağırlandılar. Genel (Kurul toplantısının fırtınalı geçeceği sanılırken, tam tersi oldu. fönetim Kurulu seçimlerinde (o yeni kişiler seçildi. Eski Yönetim Kuru- tundan yalnız iki kişi vardı. Yıllar- dır Genel Sekreterlik yapan Fehmi Özçelik, bu sefer aday olmamakta 1s- rar etti. Yapılan seçim sonucunda Munis Sevgen Hayrettin Baytaş organizasyon kolu İMECE 14. Sayısı çıktı Okuyunuz - Okutunuz P.K. 373 - ANKARA AKİS — 335 başkanlığına, Suat Beriker genel sek- reterliğe, Nihat Akçan sanat kolu başkanlığına, Metin Kayaalp say- manlığa. Kâmuran Ardıç veznedarlı- ğa getirildiler. Hemen hemen baştan sona deği- şik bir kadroyla işbaşına gelen yeni Yönetim Kurulunun, bu rini beklemek gerekir. Herhalde en büyük yük, sanat kolunun başına ge- len, bu konuda yapılması gereken iş- leri de önceden kararlaştırmış olan Nihat Akçana düşmektedir. Taşerin yeni kitabı Suat Taşer, Dost Yayınları arasın- da yeni bir kitap daha yayınladı. Dede Korkut Masallarından Dell Dumrulun öyküsünü manzum olarak ve kendine özgü bir anlayış ve yo- rumla yazan Taşerin bu kitabının İlgi uyandıracağı sanılmaktadır. Kenterler Ankarada Ankaralıların özlemle bekledikleri Kent Oyuncuları geldiler. Yıldız Kenter, Müşfik Kenter, Şükran Gün- gör, Kâmuran Yüce, Genco Erkal gibi seçkin sanatçılarla (oyunlarına başlayan Kent Oyuncuları, daha ilk oyunlarında Ankaralıların gönülleri- ne girdiler. Devlet Tiyatrosunun pek de başarılı geçmeyen bir mevsiminden sonra Kenter Kardeş- lerle arkadaşlarının bu başarısı üzerin de, hiç olmazsa biraz, durmak gere- kir. Baş aşağı Fikret Otyam, daha zaman var di- ye unu ipe serdikten sonra birden sıkıştı. e Sanatçıların Amerikaya gönderilecek seslerini banda alma işi- ne büyük bir hızla gişirti. Koştu, koş- ii). Ankaralar İstanbullar demedi, dolaştı. Sonunda işi yetiştirdi ve gönderdi ama, yorgunluğu daha bir süre devam edeceğe benzemekte- dir Otyam, İstanbulda (sanatçıları gezerken Yaşar Kemale de uğradı. Onun da sesini banda alacaktı. İki dost, sarılıp öpüştüler. Gün, saat ka- rarlaştırdılar. Otyam sırtladı, Yaşar Kemalin evine yollandı. Şur- dan burdan konuşuldu. Sanat işleri deşildi. Yaşar Kemal, James Joyce'u okuduğunu söyliyerek İngilizcesini i- lerlettiğini belirtti. Oytam bu geliş- meye imrendi. James Joyce'u değme İngiliz ve Amerikalı bile güç söker- ken, Yaşar Kemalin tadına vara va- ra okuyabilmesi gerçekten imrenile- cek bir başarıydı. Band işleri bittik- ten sonra, kahveler içiliyordu. Yaşar Kemal, oturduğu koltuğun yanında. Yaşar Kemal Terslik kimde ? sehpanın üzerinde duran Time dergi- sini alıp şöyle bir karıştırdı, sonra sayfalardan birinde durdu, dikkatle okumaya başladı. Otyam biraz du- raladı, yutkundu, e son- ra a bir s Reis" dedi, tüsezsuni” "dergiyi ters tu- Cansever Ankarada Genç kuşağın önde gelen ozanların- dan Edip Cansever, bitirdiğimiz hafta içinde, Ankaraya geldi. Anka- ralı sanatçılar, Canseverin gelişinden memnunlar. Şimdi her akşam grup grup, Canseverli konuşmalar yapılı- yor, yenilip, içiliyor. Cansever, Anka- rada dostlarını gördüğünden memnun olmasına memnun ama, bir şikâyeti var "bu Ankara İki rdeşim" diyor, ben görmiyeli bir başka olmuş. kişiyi barışık görmek imkânı O masadan o masaya, o gruptan bu gruba koşturup eski dostları gücen- dirmemeğe uğraşmaktan, içkinin, söyleşinin tadını çıkarmaya Oo vakit kalmıyor." Kitaplar Alemi Aylık Bibliyografya Dergisi 3. Sayı çıktı. Yıllık abonesi 6 liradır. Her aboneye bir kitap hediye edilir. P. K. 193 - ANKARA AKİS — 336 AKİS, 4 HAZİRAN 1962