4 Haziran 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

4 Haziran 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

İnönü tebrik ediliyor Cânu gönülden sına giderlerse İsmet İnönünün İsti- fasının kati olduğunu ifade ettiler. Bakan gazetecilerin yanından ayrı- lırken bir lâtife ile izahata cevap verdi: Siz rüya görüyorsunuz.," Ga- zeteciler gülüştüler. Zira onlar ki- min uykuda gezdiğini pek iyi biliyor- lardı. Ayni sıralarda bir başka gazeteci grupu da bir başka Bakanın m daydı. Fakat bu Bakan C. H. P. li Turhan Feyzioğluydu. in. gis zetecilere: "— Bugün müteyakkız olun. İs- tifa etmemiz, an meselesidir" diyerek ışık tuttu. Cidden Hükümetin C. H. P. kana- dı istisnasız, bu işin yürümeyeceği- ne kaani olmuş ve istifa etmeye ka- rar vermişti. Tabii son kararı gene bizzat Başbakan İnönü verecekti. Muhalefet ruhu İnönüden gelen İkinci bir haber, Ge- nel Başkanın C. grupuna ancak kabine toplantısından sonra gelebileceği şeklinde olunca C. H. P. Grupunun olağanüstü toplantısı ay- ni gece saat 21.CO a talik edildi. O saatte Genel Başkan Grupu ile baş- başa konuşacak ve hep birlikte karar verilecekti, İşte saat 18 de Koalisyon Kabinesi son toplantısına bu hava i- cinde girdi. A. P. li Bakanlar toplantıya bir parça geç, saat 18.15 de geldiler. Hepsi heyecanlı hepsi üzgündü. Ger- çi prensip olarak Hükümet tebliği i- AKİS, 4 HAZİRAN 1962 le A. P. Grup tebliği arasındaki far- kın, devresinde karşılarında ne tip bir Başbakan ol- duğunu görmüşlerdi. Bu Başbakanın kendi liderlerine benzer hiç bir tara- fı bulunmamaktaydı. Nitekim A. P. li milletvekillerinin izahatı ve İnönü- yü ikna etmeğe çalışmaları bu ışık al- tında oldu. Başbakan İnönü ri Bakanlara izah etti ve bu gem bu mürettebat ile seyredemiyeceğini ifade ederek istifaya kararlı olduğu- nu bildirdi. A. P. li bakanlarda ha- kim kanaat "Paşa bizi nasıl olsa bı- rakmaz" şeklinde olduğundan Paşa- yı ikna etmeğe çalıştılar. A. P. li ba- kanlar bu arada bir C. H. P. li ba- kandan da destek buldular. Bu C. H. P. li Bakan Fethi Çelikbaştı. baş malüm ve meşhur sesiyle, bakanlığın önünde bekleyen gazeteci- lerin YE ei bir tonla: "— a etmekte acele etmiye- lim" diyerek, söze başladı ve A. P. lilerin kanaatlerinde bir değişme ol- duğunu "izah etti: A. P. grup tebliği ışığında meseleyi incelemek istedi. İ- nünü cevap vermedi, hep dinledi. Sözü bu defa A. P. 11 Tarım Baka- nı Cavit Oral aldı. Oral A. P. gru- punun toplantısının beklenmesinin yerinde olacağını bildirdi ve mehil ta- lep ederek; YURTTA OLUP BİTENLER "— Biz sandalye aşığı o değiliz. Vallahi de tallahi de sandalye düşkü- nü değiliz. İstifada istical etmeden önce bir kere daha A. P. grupunun Kp İMLASI bekleyelim" dedi ve i- lave etti: "— Paşam bu memleket sonra vahim ve hazin neticelere gider" İs- met Paşa gene dinliyordu. Granit bir heyket sükünetindeki Başbakanın ha- li A. P. li Bakanları bir kere daha şevke getirdi. Bu defa, bütün hayatı- nın en büyük şerefi olarak sadece İs- met İnönü Kabinesinde altı aylık Ba- kanlığı saklayacak olan A. P, nin Kâmuran Evliyaoğlusu söz aldı. Ev- --yaoğlu son in üzgündü. Fakat kendini topladı v "— Paşam sizi temin ederim ki, şerefimle temin ederim ki asgari 120 arkadaş bizim tarafımızdadır. İstifa mektubu cebimdedir. Ben şahsen bü- yük ıstırap duyuyorum" dedi ve son- ra aynı akşam Gümüşpalaya giderek bir muhtıra vereceğini sözlerine ek- ledi. Başbakan İsmet İnönü gene su- suyordu. Nihayet Bakanlar son o- larak Başbakandan sadece 24 saat- lik bir mehil talep ettiler. Eğer bu mehil kabul edilirse herşeyi düzel- teceklerdi. Sonra da Hükümet hak- kında son kararı İsmet İnönünün du- daklarına bıraktıklarını söylediler ve Koalisyon Kabinesinin son toplan- tısı bu hava içinde sona erdi. Başbakanlıkta Bakanlar Kurulu Evliyaoğlu ve Tezkan ikilisi nöbette Evdeki hesap çarşıya uymadı