4 Haziran 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

4 Haziran 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

YURTTA OLUP BİTENLER Genel Başkan İnönü C H. P. Grubunda Kenetlenmiş Toplantı Salonunda Koalisyonun ka- deri ile ilgili müzakereler devam e- derken C. H. P. li milletvekilleri bü- yük bir enerji ve şevk içinde Meclise geliyorlardı. Saat 21.30 da yapıla- cak.; olağanüstü grup toplantısı için C.H. P..liler taze bir kuvvet kazan- mış haldeydiler. Gelen milletvekille- kulise dalıyorlardı. milletvekilleri teşkilâtına Oo müjdeyi verdi. İstanbul (o Milletvekili (o Sabri Vardarlı İstanbulla yaptığı telefon, konuşmasında: "— Bu akşam kararı veriyoruz. Artık taviz yok. P. gene eski dimdik haliyle vazifesine devam ede- cek" diyordu. Gazeteciler C. H. P. liler arasında hayranlık uyandıran mücadele ruhu vardı. Kuliste iki fare H. P. li milletvekilleri saat 21'de tam kadro halinde Genel Başka- nın gelişine intizar ediyorlardı. Bu arada kendi aralarında konuşuyor- lardı. İzmirin sempatik Lebit Yurd- oğlusu bir gazeteci dostunun koluna girdi ve: "— Havayı görüyormusun. İşte biz bu havaya hasrettik. Adamlarla iyiniyet içinde çalışmak için ne kadar gayret sarfettiğimizi biliyorsunuz" dedi. Sonra K. K. K. çalışmalarından misaller vererek koalisyonun A. P. kanadının ne derece insicamsız ve fi- kirsiz hareket ettiğini ortaya koy- du. Bu sırada bazı A. P. li milletve- bir kitle killeri-de merak içinde C. H. P. liler arasında dolaşıyorlar ve nabız yüklü- yorlardı. Fakat aldıkları (o cevaplar hiç de onları hoşnut etmedi. İşte tam bu sırada iki delikanlı u- kala tavırları ile Grup Toplantısı ya- pılacak salonun bulunduğu hole gel- diler ve oradaki kanapelere yerleşti- ler. Bunlar Irkçı ekalliyetin liderle- ri! Gökhan ve Hami ikilisiydi. Gaze- tecilerden biri mahut ikilinin yanına GE ı ve: — Ne o neticeyi mi görmeğe ge- liyorsunuz" diye sordu. Cevabı Gök han Evliyaoğlu verdi: "“— Hayır C. H. P. lilerin asabı- nı bozmak için geldik. İsmet Paşa istifa mı edecekmiş" Muhabir cevap verdir "— Benim bildiğim İsmet Paşa bundan sonra istifa eder. Paşa istifa ederim dediyse istifa eder." Gökhan ve Hami ikilisi dudak büktüler ve: "— Yok canım blöf bu. İnönü gü- ven, oyuna gidecek" dediler. Fakat hâdiseler iki kafadarın bellediği gibi çıkmadı Aynı sıralarda bir başka A. P. li de ayni kanaati izhar ediyordu. Hâ- dise şöyle cereyan etti. İsmet İnönünün istifasını duyan bazı subaylar Bulvara dökülmüşler ve neticeye intizar ediyorlardı. İçle- rinden birisinin aklına bir muziplik geldi. Hemen en yakında bulunan bir gazete temsilciliğine gitti ve Gü- müşpalayı telefonla bularak şu sua- li sordu "— Paşam İsmet Paşa istifa et- miş ne dersiniz?" Pala Pasa tered- düdsüz cevap verdi: — Yok canım o saat 18.30 isti- fasıdır. Blöf yapıyordur. Saat 20.30 da geri alır." Fakat netice hiç de Pala Paşanın dediği gibi çıkmadı. İşte A. P. yi ida- re eden bu kafaydı. Alkış ve heyecan dalgası C. H. P. grupu heyecanla İnönüyü bekliyordu. Gazeteciler heyecanlı havayı pek yakından izlemek imkâ- nını buldular. Zira kaçırılacak, sakla- nacak Ur şey olmadığı için gazeteci- lere yasak edilen salon Meclis İdare Amiri C. H. li Bahri Yazırın em- riyle gazetecilere serbest hale geti- rilmişti. İşte bu sırada A. P. li Ba- kanlar sökün ettiler. En önde birkaç saat evvel gazete- cilere uykuda gezdiklerini söyleyen Şevket Bulatoğlu vardı. o Bulatoğlu üzgün bir ifade ile gazetecilere: "— Çocuklar. Paşayı ikna edeme- dik. İstifa edebilir. Aman bize haber iletin" dedi ve uzaklaştı. Zira C. H. P. deki heyecanlı havayı, o da fark etmişti. Bir kaç adım gerisinden ise A. P. li Basın . Yayın ve Turizm Bakanı Evliyaoğlu geliyordu. Evliyaoğlu az ilerde oturan kardeşine bakmadı bile. O da gazetecilere: "— Paşayı ikna mümkün olma- dı. Biz kendisine yetki verdik. Ne is- terse onu yapacak" dedi. O sırada C. H. P. li idareciler, miletvekillerini grupa oçağırıyorlar- dı. Birden bir konuşma oldu. Bir ga- zeteci: "— İsmet Paşa geliyor" diye-ba- gırdı. Meclis binasının giriş kapısı- na koşuşuldu. Hakikaten Gelen İs- met İnönüydü. Başbakan koyu lâci- vert çizgili bir elbise giymişti. Sol eli pantalonunun cebindeydi. Bir par- ça düşünceli fakat son derece dinçti. Arkasında sempatik Özel Kalem Mü- dürü Necdet Calp geliyordu. Gazete- ciler ve İnönü birlikte yürümeğe baş- ladılar. Bir gazeteci : "— Paşam istifa edecek (omisi- niz?" şeklinde sorunca İnönü "— Şimdi grupa gidiyoruz" di- ye cevap verdi. Gazeteciler (oBaşba- kanla birlikte C. H. P. Grup salonu- na girdiler. Asıl heyecan dalgasına da burada şahit oldular. Bütün grup ayakta ye son derece heyecanlı bir şekilde Paşayı alkışlıyordu. Salonda "yaşa varol" sesleri yükseliyordu. |1- nönü gazetecilerin kendisinin peşini bırakmadıklarını görünce gülerek "— Ne o grupa da beraber mi gi- riyoruz?" diye sordu. Sonra alkışlar arasında tam kürsünün karşısına i- sabet eden sıraya oturdu. Başkanlık kürsüsünde İbrahim Öktem vardı. Flaşlar patladı ve bu coşkun tezahü- AKİS. 4 HAZİRAN 1962