4 Haziran 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

4 Haziran 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

ler bir sual daha sordular : — Temaslardan memnun musu- nuz?" İnönü bu suale son derece ne- şeli bir şekilde cevap verdi : "— Memnunum" sonra rahat a- dımlarla evinin kapısından içeriye girdi. , Basın mensupları o birbirlerine baktılar ve göz kırptılar! Zira İsmet İnönü > mülakattan bir kaç saat önce C. P. Meclisinden çıkarken azmis bir demeç vermiş ve son hâdiseler hakkında görüşünü umumi efkâra ilân etmişti. C. H. P. Genel Başkanı bu demecinde kendisi ve par- tisi için önemli olanın iktidarda veya muhalefette olmak değil, memleke- tin iktisadi ve içtimai dâvalarını hal- letmek olduğunu ifade ediyor ve de- mokratik düzeni sıhhatli bir şekilde yürütmeyi de buna ilâve ediyordu. Gazeteciler demeçten çok bir siya si program vasfını hain olan bu söz- leri dikkatle dinlediler ve (Paşanın partisinin görüşlerini o gazetelerin bildirdiler. Son hâdisesi bu olan bitirdiğimiz hafta aslında son derece hareketli ve bereketli geçmiş, Hükümet istifa et- miş, bir Hükümet buhranı memleke- ti iki üç gün için de olsa tehdit et- mişti. İşte haftanın sonunda Malat- ya Milletvekili İsmet İnönü ve Cum- hurbaşkanı Gürselin aktetdikleri mü- lakattan sonra yayınlanan Cumhur- sı vazifesi gene İsmet İnönüye tev- di ediliyordu. Curcunalı hafta, aslında haftanın ortasındaki çarşamba günü o başla- dı. Bardağı taşıran damla H aftanın ortasındaki Oo çarşamba günü Mecliste yapılan (Anayasa Mahkemesine üye seçimi ile vr ku- lis, bardağı taşıran son damla oldu. Cc. . ve onun a ortağı bulunan A. P. nin bu konuda anlaş- maya varmış olmalarına rağmen son dakikada A. P.lilerin ahde vefa gös- termemeleri C. H. P. içinde hayli kuvvet kazanan akıncı grupu, artık frenlenemez hale soktu. Nitekim sa- atlerin o 16'ya yaklaştığı bir sırada Cc. canibinde sıkı bir kulis baş- ladı. . P. nin bilhassa genç ele- manlardan “müteşekkil bir grubu ar- tık koalisyonun yaşamayacağına ka- naat getirdiler ve bir takrir hazırla- dılar. Takrir, C. H. P. grupunun, af sütresi arkasına gizlenmiş oşımarık ortakla, artık beraber çalışamıyaca- YURTTA OLUP BİTENLER gım derpiş ediyor ve daha giderek af konusunun : bu elemanları tarafından ol ya hile cevaz olmayan bir hale gel- diğini belirtiyordu. , doğrusu istenirse bir bomba tesiri yarattı. İlk elden 29 imza takriri destekledi. zamanda atılan bu 29imzaC.H.P. nin sabrının ne derece taştığını orta- ya koymaktaydı. ileri nin Fakat, kısa bir kulisten sonra baş- ka bir yola gidilmesi tecrübeli kulis- çiler tarafından telkin edildi. Suphi Baykamlar. (o Rüştü Özallar, o Şevki Aysanlar, İhsan Kabadayılar, mese- lenin olağanüstü bir grupta görüşül- mesi ve çıkacak tebliğin sadece bir grupun değil, bütün bir C. H. P, nin olması gerektiğini savundular ve takrir mahiyetini değiştirdi. ce heyecanlara mesele, memleket hakikatleri muva- cehesinde incelenmeğe tabi tutuluyor- du. Meclisin Senato salonunun bulun- duğu kısma isabet eden salonunda kulis bu cepheden işlemeğe başladı. Bu sırada aynı akıncı grup bu defa da grup idare Kurulu ile temasta fayda gördü. Her nedense C. H. P Grup idare Kurulu üyeleri meseleye karşı pek anlayış göstermediler. Or- İsmet İnönü CH.P. Grubunun olağanüstü toplantısına geliyor "Liderler önde gider” AKİS, 4 HAZİRAN 1962