2 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

2 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

TüRTik OLUP BİTENLER, han İlter, Asım Tufanın düştüğü bu komploya düşmemiş ve elektrikleri kestirmeyerek, Belediyeden olan a- lacağını tahsil için Vilâyete müraca- at etmiştir. “Ayinesi iştir kişinin. Sular ee Umum Müdürünü halk nezdinde antipatik kılan, fakat konunun esasını teşkil eden İETT U- um Müdürnü zayıflatamayan Görgün, yeni bir firsat kollamaya başlamıştır. Etibankın İstanbula e- lektrik nakleden havai hattının kop- man üzerine şehre ve terkos tesisle- rine cereyan veremeyen İETT İdare- si hakkında menşei belli olmayan şâ- yialar çıkarılmış ve tamamen teknik onun yüzünden bütün İstanbulun e- lektriksiz ve susuz kaldığını söyle- mekten kaçınmamıştır. Oysa ki, Be- lediye Başkanının bu açıklamasından iki gün önce İstanbul Valisi Niyazi Akı, karakışın, en şiddetli zamanın- da ve hiç bir nakliye vasıtasının ça- lışma imkânı bulamadığı bir anda, İETT araçlarının vatandaşa olan hizmetlerinden bahsile, İETT Umum Müdürüne üstün başarısından dola- yı teşekkür etmiştir. Vali Niyazi Akı- nın İltere teşekkür ettiğini hatırla- yanlar, Belediye Başkanı Kâmuran Görgünün isnatlarının bu maksada matuf olduğunu anlamışlardır. İstanbulun ihtiyacının bir an ön- bileceğinden emin olduğundan, "İh- tisas sahibi olmayanlar İETT ve Su- lar İdaresinde Umum Müdürlük gö- revlerini ifa edemezler" o şeklindeki bir kararı da Encümene tasdik et- tirtmiştir. Encümenin kararı ve Be- lediye Başkanının da onayı ile kad- roları lâğvedilen iki Umum Müdür, Şubat ayı başından itibaren açıkla kalmış olmaktadırlar. Ancak bu o- nuda son söz, İçişleri (Bakanlığına ait bulunmaktadır. İçişleri Bakanlı- ğının bu konudaki kararından sonra iki Umum Müdür ya kadro dışı ka- lacaklar, yahut da görevlerine devam edeceklerdir. Başbakanlıkta valilerle yapılan toplantı Türkün aklı sonradan gelir! bir arıza, bir şahsın yetersizliği şek- linde aksettirilmeye çalışılmıştır. Su- lar idaresi Umum Müdürü Asım Tu- fan yaptığı bir açıklamada su tev- zii kanallarında hiç bir arıza bulun- madığını, sadece su tevziini sağlayan motopompların cereyan olmadığı için çalışmadığını ( bildirmiş ve cereyan verildikten 12 saat sonra İstanbulun her semtine su verilebileceğini ifade etmiştir. Sular İdaresi Umum Müdü- rü bu beyanla her türlü ithamdan kurtulduktan sonra, bütün hücumlar İETT Umum Müdürü Orhan İltere yöneltilmiştir. Belediye Başkanı, İl- terin işletmecilikte, tevziatta ve di- ger konularda ehliyetsiz olduğunu ve AKİS/12 ce karşılanması için tamir ekipleri- nin başında iki gün aralıksız çalışan ve tatil günlerini bile dairede geçi- ren İlter, arıza giderilinceye kadar Belediye Başkanına cevap vermemiş ve kendisinden demeç isteyen gaze- tecilere "polemik zamanı değil, ça- lışma zamanıdır" demiştir. Elektrik ve suyun bütün şehre tekrar veril- mesi üzerine, Görgün, gayesine so- ğuk harp ile ulaşamıyacağını anla- mas, Meclis yetkisini haiz Belediye Encümenine tesir ederek, iki Umum Müdürün kadrolarını lâğvettirmiştir. Bir süreden beri Encümeni tesiri al- tında bulunduran Görgün, her istedi- ğini Belediye Encümenine yaptıra- Hesap günü gelince... "Belediye Encümeninin aldığı karar- dan sonra Sular İdaresi Umum Müdürü Asım Tufan "İhtisas sa- hibi olmayanlar Umum Müdürlük yapamazlar, şeklindeki bir kararı ba- na uygulayamazlar. Ben İstanbul Teknik Üniversitesinden diploma sa- hibiyim. Şahsi garez ve menfaat uğ- runa görevime son verilmek isten- mektedir. Bu bir prestij meselesidir. Hakkımı sonuna kadar müdafaa e- deceğim" demiştir. Öte yandan İETT Umum Müdürü Orhan İlter ise, kad- ro dışı bırakılması konuşunda AKİS muhabirine şunları söylemiştir: — Kâmuran Görgün, emekli as-