2 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

2 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

AKİS Sayı: 449 Cilt: XXVII Yıl:99 HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Sahibi Metin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu. Egemen Bostancı ve Kenan Taşcıoğlu (İstanbul), Seyfi Öz- genel (İzmir) . Dış Haberler Kıs- mı : Deniz Baykal - Tıp : Dr. Akif Berki - Radyo : Turgut öz- akman - Televizyon : M. T. Ön- gören - Magazin Kısmı : Jale Candan, Türkân Türker Akbulut, Tüli Sezgin, Hüseyin Korkmazgil - Kitap : İlhami Soysal - Tiyatro): Lütfi Ay, Naciye Fevzi - Spor: Vildan Aşir Savaşır. Resim AK Parmakerli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Sungar Taylâner - Kutay Kayalı Klişe Doğan Klişe Atelyesi Yazı İşleri Rüzgarlı Sokak No. 76/9 Tel: 1189 92 İdare Rüzgarlı sokak No: 16/1 Tel: 706196 Abone Şartları 3 aylık (11 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân Şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 31.1.1963 Fiyatı | Lira Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları Geçenlerde, Almanya da bulunan bir okuyucumuzdan -Ahmet Cansu: 67, Ludwigshafen B. A. S. E., G. U. 548/5 Almanya- bir mektup aldık. Mektup şu: “AKİS yazı işleri personeline, 661 sayılı mecmuanızda Jale Candan Okuyucularla Konuşuyor yazını- zı okudum. Jale Candan hanımın erkekler mevzuunda halâ kararsız kalı- şı zihnimde fikir mevzuu oldu. Jale hanımın bu konusunun iç yüzünü Al- manyadan çözebileceğime eminim. Kendisiyle mektuplaşmak arzusunda- yım. Jale banım yazısında yuva sahibi olmak arzusunda olduğunu belli ediyor. Adım Ahmet Cansu. İstanbulda oniki senedir yaşamaktaydım. Ar- zum, sanatımın temellerini sağlamlaştırmak için alınanların tezgâhlarda çalışma usullerini elde etmektir. Mesleğimin âşığıyım. Kendim, pres ka- lıpları torna ustasıyım. Almanyada dört aydır çalışmaktayım. Yaşım ev- lenmeye uygundur. Aldığım para evimi geçindirecek yeterdedir. Bu ya- Zumın mecmuanıza geçmesini istiyorum ve bir özetini de, Jale hanımın fikrini almak için ona vermenizi beklemekteyim." Gazetelerin yok M.D.O.,yokM.C.O.yokX.T. Z: diye mektuplar aldıklarını, bazan pek caka ve iftiharla ilân ettikleri bir devirde bizim mektup kolimizden çıkan bu, bir ilkbahar rüzgârı kadar tatlı, sevimli na- me, doğrusu bizi hem hayli güldürdü, hem de hoşumuza gitti. Dizerinde konuşuldu, şakalar yapıldı. AKİS ekibinin genç ve yakışıklı erkek men- supları, yazılara resim de konmasının, bakınız ne kadar fayda verdiğini belirttiler ve bu âdetin kendilerine de teşmilini istediler. Ama en çok ta- kınılan kimse, tabii Jale Candan oldu. Zira Jale Candan pek mesut bir evli genç kadındır. Saygılarımızla İçindekiler Günlerin Getirdiği 4 Eğlence 23 Yurtta Olup Bitenler 6 Tıp 25 Haftanın İçinden 7 Televizyon 26 Hâdiselere Bakış 15 Radyo 27 Basın 16 Kitaplar 28 Dünyada Olup Bitenler 17 Sosyal Hayat 29 "Onlar ki verir..." 20 Tiyatro 30 Tüliden Haberler 21 Jale Candan 32 Hayat Defteri 22 Spor 34 AKİS/3