2 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

2 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

EĞLENCE Dans — Vitamin vitamin gibidir" demektedir. yanın en büyük zevklerinden biri de, Önceden talebesi olan bir anne veya babanın, çocuklarını ellerinden tuta- rak, dans öğretmesi için kendisine getirmeleridir. Panosyanın üzüldüğü husus, çoğalan dans odershanelerin- den bazılarının bu konuyu istismar ederek, kötü yollara (o sapmalarıdır. Bu bakımdan Panosyan, bir çok ai- le için itimad edilir bir isim olmuş- tur. Panosyan her yıl yurt dışına çı- karak yeni dansları islemektedir. Halen, yorulmadan günde üç - dört Panosyan, sa olduğunu iddia etmektedir. ka, Muni, Çarliston gibi dansların bu devirde antika olduğunu belirten Panosyan, valslerin Oomodasının hiç geçmediğini, en çok sevdiği dansın Prof. Panosyanın gençliği Çarliston devrinden... tango olduğunu söylemektedir. Mo- dern danslar arasında en çok Çaç- Ça'yı (o beğenmektedir. o Panosyanın çok sinirlendiği (o şeylerden biri de, dans sırasında hareketlerin dejenere edilmesidir. Bir zamanların dans kralı Prof. Panosyanın en büyük emeli, dansın ders olarak okul programlarına alın- masıdır. Panosyana göre, okullarca dans öğrenen gençler, oObüyüyüp de hayata atıldıkları zaman içlerindeki kompleksleri rahatlıkla yenebilecek- lerdir. Daima şık, daima zarif giyimli, nesillerin dans hocası Prof. Panos- yana, günlerini dansederek geçirmek huzur için kâfi gelmektedir. Panosyan kaç yaşındadır, bilir mi- siniz? Dans kralının yaşı da entere- sandır. Bir başka sahanın "Büyük Üstad"ının doğduğu sene (o doğmuş- tur: 1884 yılında. Yani, İsmet yıl! İnönünün doğduğu Yurdun ve Dünyanın Dört Bucağında Reklâmlarınız Için En Geniş Reklâmcılık Örgütü BASIN İLÂN KURUMU Genel Müdürlük Cağaloğlu, Türk Ocağı Caddesi No. 1 - İstanbul Telefon: 22 4384 —224385 Telgraf Adresi: BASINKURUMU Şubeler İstanbul Ankara Konya Zonguldak AKİS/24 Dış Muhabirler A.B.D. İsveç Almanya (Federal) İsviçre Almanya (o (Demokratik) (o İtalya Avustralya Japonya Avusturya Lübnan Belçika Macaristan Bulgaristan Norve Çekoslovakya Pakistan Danimarka Polonya Fransa Portekiz Hollanda Romanya İngiltere Yugoslavya İspanya Yunanistan İsrail (Basın: 586 A - 104) — 38