2 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

2 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

AKİS HAFTALIK AKTUALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Sayı: 449 Cilt: XXVII Yıl: 9 2 Şubat 1963 Millet Affın anatomisi Şimdi, sükünetle konuşalım! Kayseridekileri o affedelim! Peki, niçin affedelim? Suçlu ol- madıkları, memlekete iyi hizmet et- tikleri bugün kabul edildiği için mi? öyle bir şey yok. Bugün bu ka- naatte olanlar 26 Mayısta da böyle düşünüyorlardı. 27 Mayıs sabahı da mevcuttular. Kalabalık o topluluklar derliyorlar, "Beyfendi"ye kurbanlar kestiriyorlar, tezahürat yaptırıyor- lardı. "Millet bizimle" diyorlardı. İh- tilâl onların eseri olmamıştır ki.. İh- tilâl onlara karşı yapılmıştır. Demek ki, sebep bu olamaz. Siyasi fikirlerden hapsetmek, bugünkü uygun olmadığı için mi? Kayseridekiler, siyasi fikirlerin- den dolayı o hapsedilmemişlerdir ki.. Siyasi fikirlerinden dolayı hapsedil- miş sayılabilecekler oObundan üç ay önce salıverilmişlerdir ve zaten Ekim affının memleketçe kabul edilmesinin de sebebi budur. Kalanların siyasi fi- kirle hiç bir alâkaları yoktur. -Bu, AKİS/6 dolayı adam telakkilerine Kayseri Çankaya 1! kurunun yanında yaşın da yanmamış bulunduğu ve şimdi oradakilerin suçluluk derecelerinin hep aynı oldu- durumları ölçü olarak ele almak im- kânı yoktur-. Kalanlar, iktidarda bu- lunmalarından cüret alarak bir re- jim darbesine teşebbüs edenler, bu- nu tatbike koyanlar, fakat güçleri yetmediğinden alaşağı (edilerek ele geçirilenler ve Oo cezalandırılanlardır. Demek, sebep bu da olamaz. Taraftarları azgınlıklarını arttır- Merak bu ya! Oturmuş o memleket diye oOona derler ki bir tabanca patla- dığı zaman herkes omuz silker ve "kapı çarptı” der. Oturmamış memleket diye o- na derler ki bir pencere vur- duğunda, herkes kendini yere atar. Pencere vurduğunda ne pıyonsunuz, sevgili dostlar ? dıkları ve huzuru tehdit ettikleri için mi? Af bu azgınlığı durdurmayacaktır ki.. Bugün "Af olmadan huzur gel- mez" edebiyatının doğruluğunu ispa- ta çalışıyorlar. Ece, af çıkınca, bu za- vallıların siyasi hakları iade edilme- den millet vicdanı müsterih olacak mıdır? Ne münasebet! Millet en bü- yük hâkim değil mi? Verelim bun- lara siyasi haklarını, bir seçimle çı- karalım milletin önüne.. Millet ne karar verirse o olur. Bu hak millete tanınmadan memlekete huzur nasıl gelir? Azgınlık orada da durmaya- caktır. Haksız yere mevkilerinden alman bu adamlar mevkilerine iade edilmeden vicdanlar tatmin edilme- yecek, huzur gelmeyecektir! Onları haksız yere mevkilerinden o alanlar cezalarını görmeden vicdanlar tatmin edilmeyecek, huzur gelmeyecektir! İhtilâl hiç olmamış hale getirilmeden vicdanlar tatmin edilmeyecek, huzur gelmeyecektir! Demek, bu da sebep olamaz. Millet o kadar doludur ki bunlar gönül rızasıyla çıkarılmadığı takdir- de ayaklanacaktır, isyan edecektir.