2 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

2 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

gelmişti. Vali ve Belediye Başkanı Enver o Saatçigine sundukları dilekçe ise, meskenlerinin yıkılması için mahkemeden alınmış olan bir yıkım kararı ile ilgiliydi. Gültepe semtindeki gecekonduların 453 tanesinin arsasını içine alan saha, Bahur Akyüz adında bir mu- sevi tarafından Özel İdareden satın alınmıştı. Bahur Akyüz, elindeki karara istinaden gecekonduları yıktır- mak istiyordu. Bu durum karşısında semt sakinleri önce bir mi- ting tertiplemeğe karar verdiler. Ancak, Pazar günü yapılan miting, tahrik edici konuşmalarla havanın elek- triklenmesi yüzünden çığırından çıktı ve "Evimizi al- maya gelenler buradan sağ çıkmayacaktır" sözleri işi- tilmeğe başlandı. Miting, nümayiş halini alınca, Jan- darma Kumandanlığı, herhangi bir hâdisenin çıkmasın önlemek üzere toplantıyı dağıttı. Senit sakinleri, ertesi gün Vali ve Belediye Başka- nını ziyaret ederek 12 metrelik dilekçelerini sundular. Enver Saatçigil, 5 kişilik bir tahkikat komisyonu ku- rarak meseleyi incelemekle görevlendirdi. Şimdi "Ağla- yanlar" semti sakinleri, endişeyle, komisyonun kararı- nı beklemektedirler. İşçiler — İşçi Sigortaları ile ilgili olarak hazırlanmak- ta olan kanunda, işçilerin emeklilik esaslarına bir ye- nilik getirilmektedir. Çalışma Meclisinin son aldığı bir karara göre, işçilerin emeklilik işlemleri yapılırken es- kisi gibi 60 yaş değil, 25 yılı doldurmuş olma prensibi esas kabul edilecektir. Böylece, işçi (haklarından biri daha sağlam bir hükme bağlanmış olmaktadır. Bu ara- da, İşçi Sigortalarının kuruluş talihinden İtibaren sigor- taya dahil bulunan işçi ve fikir işçilerinin durumları da gözönüne alınacaktır. Dünyadan Akisler İngiltere — Britanyanın atomla işleyen ilk denizaltısı geçen hafta sonunda denize indirildi. Dreadnought adı- nı taşıyan denizaltı, modeli amerikanlar tarafından çi- zilmiş bir reaktör taşımaktadır. İtalya — Başbakan Fanfani komünistlerin teklif i üze- rine açılan müzakerelerden sonra 173'e karşı 292 oyla itimat aldı. Başbakan, konuşmasında Paris - Bonn iş- birliğinden dolayı Fransa ile Almanyayı ve İngilterenin Müşterek Pazara girmesine mani olduğundan dolayı De Gaulleü şiddetle itham etti. Fanfani'ye göre Paris Bonn anlaşması "Müşterek Pazara karşı bir tehdittir, Avrupa Birliğine karşı bir tehdittir ve nihayet NATO'- nun iç dengesine karşı bir tehdittir." Irak — "İttihad Alsahaab" adındaki kanun dışı ko- münist partisinin 22 üyesi bir askeri mahkeme tarafın - dan hapse mahküm edildi. Kararda sanıkların Irakın güney bölgesinde Amara şehrinde partinin merkezini kurdukları, gizli toplantılar yaptıkları ve hükümet a- leyhinde broşürler dağıttıkları bildirilmektedir. AKİS/5