2 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

2 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

SOSYAL HAYAT Kurullar İşbirliğine doğru blüzlu sarışın kadın bir sü- e sustu ve alçacık masanın etra- fındaki dinleyicilerini ayrı ayrı süz- dükten sonra, kelimelerin üzerine ba- sarak konuşmasına devam etti: syal konularda atılan adım- maş, komşumuz Yunanistanda ise alt- mış küsur yıl önce denenmiş, başarı ile sonuçlanmıştır. Gönüllü dernekle- rin daha olumlu şekilde çalışabilme- leri için işbirliğine gitmeleri,Koor- dinasyon Kurulları tarafından bu iş- birliğine doğru yöneltilmeleri (o şart- tır." Olay. geçen haftanın sonunda, Pazar günü Sanatseverler lokalinde i. Ankara Sosyal Hizmetler Ko- türk stilinde döşenmiş bu şirin loka- linde bir basın toplantısı tertiplemiş- ti ve türk basınına, Gönüllü dernek- lerin çok daha olumlu şekilde çalış- masını sağlıyacak olan Koordinasyon Kurulları hakkında bilgi (veriyordu. Toplantıyı, Kurul Başkanı Kazım Eke açtı ve toplantının maksadını kısaca anlattıktan sonra, sözü, Ge- nel Sekreter Resan Taşçıoğluna bı- raktı. Türkiyede 17 bine yakın dernek vardır. Bunların 2 bin 700 tanesi An- karadadır. Sosyal Hizmetler Ensti- tüsü bunları Sosyal Refah Dernek- leri, Öğrenci Dernek ve Federasyon- ları, Kültür Demekleri ve değişik a- maçlı dernekler olmak üzere dörde ayırmıştır. Ankarada bulunan 2 bin 700 dernekten 41 tanesi sosyal hiz- metlerle ilgilidir. Koordinasyon Ku- rullarının amaca, dernekler arasında işbirliği kurarak, çabaların daha o- uml ir sonuca varmasını o sağla- mak ve çalışmaların, yönsüzlük yü- zünden ziyan olup gitmesini o önle- mektir. Bütün ileri (omemleketlerde mevcut olan bu kurullar, memleketi- mizde 1959 yılında, Sosyal Hizmet- ler Enstitüsünün rehberliği ile ku- rulmuştur. Halen İstanbul, İzmir ve Ankarada mevcuttur ve diğer iller- de de kurulacaktır. Böylece, birkaç ilde tam işler hale geldikten sonra iller arasında da işbirliğine gidile- cek ve ni konfederasyon o teşekkül edecekt fakat tamamiyle hür derneklerle iş- birliği yaparak, sadece bir irtibat gö- revini yerine getireceği hususu oldu. İşbirliği, derneklerin hürriyetine ka- tiyen zarar vermiyecek, onları hiç- ları için birbirlerinden haberdar olup ayarlamalar yapmalarını sağlıyacak- tır. Böylece belli bir konu üzerinde ve belli bir bölgede müşterek prog- ramlar tertip edilecek, Gönüllü der- neklerin çalışmalarındaki o tekrarlar veya lüzumsuz çabalar (o önlenecek, devlet müesseseleriyle bu dernekler a- rasında irtibat kurulacak, dernekle- rin toplum kalkınmasında önemli rol oynaması mümkün hale getirilmiş o- lacaktır. Sosyal Hizmetlerin basın toplantısı Faydalı hizmetlerin bilânçosu Kurulların amacı Ankara Sosyal Hizmetler (Koordi- nasyon Kurulu, Ankaradaki sos- yal hizmetlerle ilgili 41 derneğe bi- rer mektupla başvurmuştur. Bunlar mektuplara cevap verdikleri anda derhal Koordinasyon Kurulunun üye- si olacak ve çalışmalara katılacak- lardır. Davetiyelerle beraber birer de soru fişi gönderilmiştir. Derneğin ti- ye adedi, yaptığı ve yapacağı işler, uğradığı güçlükler vesaire bu fişler- de belirtilecektir. Koordinasyon Ku- rulu böylece, Gönüllü dernekler hak- kında geniş bir bilgi dosyasına sa- hip olacak, çalışma programını ger- çekleştirebilecektir. Resan Taşçıoğlunun özellikle üze- rinde durduğu husus, Koordinasyon Kurullarının kendi başlarına bir ic- ra organı olmadığı, bu kurula bağlı, Çalışma programı Ankara Sosyal Hizmetler koordi- nasyonu Kurulu, ilk iş olarak, bir Gönüllü Bürosu açacaktır. Günün veya haftanın birkaç saatini herhan- gi bir işte gönüllü çalışarak geçir- mek istiyen bir kimse, bu büroya başvuracak, yapmak isteği işi bildi- recek ve büro kendisine, en çok fay- dalı olabileceği derneği gösterip, ge- rekli irtibatın sağlanmasına çalışa- caktır. Kurul, Ankaradaki Gönüllü derneklerin faaliyetim halka tanıt- mak, bu yoldaki çalışmaları kolay- laştırmak ve halka sevdirmek için bir "el kitabı" yayınlamak üzeredir. Kalkınma Plânı tatbik edilirken Dev- letin, Gönüllü derneklere çok ihtiya- cı olacaktır. Devlet ve dernekler ara- sındaki irtibatı da Koordinasyon Ku- rulları sağlıyacaktır. AKİS/29