2 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

2 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Yurttan AKİS/4 günlerin getirdiği Rifat Öztürkçine Vay açıkgöz, vay! Akisler Gecekondular — Orta yaşlı, topluca adam, masanın etrafında oturmakta olan gazetecilere: " — Bu basın toplantısını, Gökay bana cevap ver- sin de kafasına daha iyi vurayım diye düzenledim" de- di. Olay, haftanın başlarında, Parlâmento Basın Büro- sunda geçti. Orta yaşlı, topluca adam, A. P. İstanbul Senatörü Rifat Öztürkçıneydi. İmar ve İskan Komisyo- nundaki görüşmeler sırasında Öztürkçine, gecekondula- ra tapu verilmesini teklif etmiş, Hükümet sözcüsü ise, "Öztürkçinenin Zeytinburnunda gecekondusu var. Bu teklif maksatlıdır" demişti. Bu konuyla ilgili olarak yaptığı basın toplantısın- da Öztürkçine, "kendi gecekondusunun tapusu bulundu- gunu ve siyasi yatırımını, dana önce Zeytinburnunda yıllarca gece gündüz ücretsiz doktorluk yaparak yürüt- tüğünü" söyledi. Öztürkçinenin, Zeytinburnundaki gecekondusu 337 metrekare üzerine inşa edilmiştir. İç dekorasyonu son derece itinalıdır. Duvarları yağlıboyadır. Telefonu var- dır. Dört odalı gecekondu, halen, ayda 600 lira kira ge- tirmektedir. Öztürkçine binanın yapılması ile ilgili olarak da: "— Binayı yapmağa 1951 yılı Nisanında başladım. Arsayı sevgili vatandaşlarım verdi. Tuğlaları merhum Arslan Sabriden, keresteyi sayın Hüsnü Tüzünden ucun vadeli ve taksitli aldım. Amele ve ustalar benim için yarı fiyata çalıştılar. Bir ayda tamamladım. Bana 40 bin liraya mal oldu" dedi. Öztürkçine, gazetecilerden birinin sorusuna: " Henüz gecekondumda kalorifer yok ama, ya- kında olacak" cevabını verdi. İzmir — Geçen haftanın başlarında, Pazartesi günü bir heyet, İzmir Vali ve Belediye Başkanı Enver Saat- çigili ziyaret ederek, 12 metre uzunluğunda bir dilek- çe verdi. Heyet, İzmirde "Ağlayanlar Mahallesi" diye tanınan Gültepe gecekondu semti sakinlerini temsilen