2 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

2 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Hayal Defterinden YAPRAKLAR Doğdu. İnkılâp gazetesi İstihbarat Şefi Ali Taygan ile eşi Neriman Tayganın bir erkek çocukları oldu. Bebeğe Hasan Hüseyin adı verildi. Çocuk, doğduğunda 4 kiloydu. Tay gan ailesinin bu, üçüncü oğullarıdır. Öldü. Hürriyet gazetesi muhabirle- rinden Yüksel Kasapbaşı, Trakyada kara saplanan trende röportaj yap- mak üzere Çatalcaya giderken, oto- mobilin kardan ilerleyememesi o yü- zünden, donarak öldü. Altı yıllık ga- zeteci olan Yüksel Kasapbaşı 1960 yılındanberi Hürriyette çalışmaktay- dı, Kasapbaşı 29 yaşındaydı. İldü. Hürriyet gazetesi foto muha- biri Abidin Behpur, arkadaşı Yüksel Kasapbaşı ile birlikte donarak öldü. 1960 yılından beri Hürriyette çalış- makta olan Behbur 25 yaşındaydı ve bekârdı. Öldü. Hürriyet gazetesi şoförü Yük- sel Öztürk, Kasapbaşı ve oBehpuru Çatalcaya götürürken görev başında donarak öldü. Evli, iki çocuk baba- sı ve 1960 yılındanberi (oHürriyette çalışmakta olan Öztürk 29 yaşınday- dı. Öldü. Ünlü ilim adamlarından Prof. Jean Felix Piccard, ani bir kalb kri- zi sonucu öldü. Stratosferde yaptığı denemelerle tanınan Profesör, koz- mik ışınlar üzerindeki oaraştırmala- rıyla meşhur olmuştu. Son yıllarda Minnesota Üniversitesi uçak mühen- disliği bölümünde ders vermekte o- lan Prof. Piccard 79 yaşındaydı. Öldü. Amerikanın ünlü şairlerinden Robert Frost öldü. Frost A. B. D. Başkanı Kennedy'nin yakın arkadaş- larındandı. Kaybolanlar. Yeni Sabah gazete- kayıplara karışmıştır. nerede bulunacağını henüz bilen yok- tu. Sabiha Deren damatlarla uğ- raşmayı kendisine meslek ittihaz et- mişti. Şimdi, bu konunun pek tekin bir konu olmadığı yeniden anşıl- maktadır. Zira Sabiha Deren ayıp- lara değil, rüfailere karışmış olması bile muhtemeldir AKİS/22 Ondokuz yıllık evlilikleri esnasın- da Mediha Gökçer, kocasının pek çok yaramazlığını affetmiş, hiç değilse kışları Denizin sayesinde evlilikleri- nin devam edeceğine inanmıştı. Fa- kat kendisinden yirmi yaş küçük o lan Ayten Kaçmaz üç yıldır her ta- rafta, fütursuzca: "- Yakında Cüneytle evlenece- ğiz" demekteydi. Cüneyt Gökçerle Ayten Kaçmaz nikâh dairesinin yo- lunu tutarlarken, Mediha Gökçer: — Bundan sonra hayatımı kızı- neytle dost kalmaya (o çalışacağım" demektedir. Batı müziği alanında gecede 400 li- ra alarak rekor kınan caz şantö- zü Sevinç Tevsin açılış gecesi, sıfı- rın altında 14 derece soğuğa rağ- men, pek kalabalıktı. On kilo ver- miş olan genç şantöze siyah elbisesi fevkalâde (o yakışmıstı. (o Birbirinden yeni ve orijinal şarkıları ile çok al- kışlanan Sevinç Tevs, program so- nunda, bir köşede elele oturmuş, ken- disini hayranlıkla dinleyen eski dost- ları Haşim Birkan ve Talin Kesebir- in masalarına giderek, sabahın beşi- ne kadar onlarla sohbet etti. 25 Ocak Cuma günü Ayser Doğra- macının evine, dikiş makinelerini kucaklamış olarak gelen birçok za- rif türk ve amerikalı hanımı gören komşular hayli şaşırdılar. Ayser Doğ- ramacının şık salonları birkaç sani- ye içinde muazzam bir dikiş atölyesi oluvermişti. Hacettepe Çocuk Hasta- nesi Gönüllüleri hiç lâklâk yapma- dan, makinelerinin başına geçtiler ve hastahaneye alt çocuk bezleri, zıbın- lar, örtüler dikmeye koyuldular. Makineli hanımlar, her ay başka bir üyenin evini ziyaret ederek, ma- kine taşıyıp toplu halde (o çalışmayı, tek başlarına evlerinde (o çalışmaya tercih etmektedirler. İstanbul sosyetesinin meşhur genç- kızlarından biri, yakışıklı doktor- lardan sonra, bu sefer de evli - bark- lı, üç çocuklu bir yazara tutulmuş. Yazarın evine sık sık telefon edişi, yazarın karısını hayli şaşırtıyor. Ya- zar, her ne kadar çapkınlıktan hoş- lanıyorsa da, bu, eşi ile mesut olama- dığından ve boşanacağından o değil, zekâsınm fazlalığından, kabına sığa- mıyan, huzursuz bir yaradılışa sahip oluşundandır!... Avrupanın en güzel (şehirlerinden birinde Basın Ataşe (oMuavinliği yapmakta olan bir hanımı bugünler- de büyük bir telâş almış. Kulağına, yakında başka bir yere atanacağı ve yerine merkezden başka bir hanımın geleceği haberi oçalınmış. (Aylarca mütevazı bir pansiyonda kaldıktan sonra daha geçenlerde binbir müş- külatla cici bir apartmana taşınan Ataşe Muavini hanım ne kadar üzül- se yeri.. Her kürsüye çıkısında A.P. millet- vekillerini hop oturtup hop kal- dırtan Tahsin Demiray, Dışişleri hak- kında açılan Genel Görüşme sırasın- da konuşuyordu. Demiray, bir süre, Orta - Doğu hakkında bilgi verdi! Sonra Üçüncü Dünya Harbinin nasıl çıkacağım izaha başladı. Sözünün or- tasına gelmişti ki, bir milletvekili arka sıralardan haykırdı: "— Yaşşaa! Yaşşaaa Gürcü Ba- di...” Stenolar tutanaklarına ilâve etti- ler; "Sağdan soldan gülüşmeler..." ANKARA PALAS , Gösterilen büyük rağbet üzerine İspanyol Televizyonunun Vedat Şantözü MARTA MORENA ve Bestekâr Gitertst NİCO LISENA'nın Programlarını bir müddet temdit etmiştir. Masa temini için 11 65 10 dan Metrdotel (AKİS - 46)