16 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

16 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

hirde bir basma fabrikası, 5.5 mil- yon liraya Tarsusta bir Mensucat Boyaları fabrikası, 3 milyon 300 bin liraya Emette bir Boraks ve asit bo- rik fabrikası ve doğuda yılda 100 bin ton kapasitelik bir çimento fabrika- sı olmak üzere 6 tane fabrika inşa edilecektir. Ayrıca mevcut çimento fabrikaların revizyonları için 28 milyon 800 bin lira, Bozüyük ve Ya- rımca Seramik Fabrikaları için de 32.5 milyon lira ayrılmıştır. Demir çelik ve metalürji sanayiinde Kara- bük İşletmeleri 155 milyon 700 bin, Makina Kimya Endüstrisi de 15 mil- yon liralık yatırım yapacak, DD Y İşletmesi ise 20 milyon 200 bin lira harcayarak Sivas ve Adapazarı a- telyelerini genişletecektir. Barajı projesi için 7 milyon lira, Ka- dıncık Barajı Projesi için 6 milyon lira, Kovada Projesi için 3 milyon 600 bin lira, Harşit Projesi için t mil- yon liralık yatırım yapacaktır. — Ulaştırma: Bu sahada 60 milyon lirası özel sektör tarafından karşı- lanmak üzere 1 milyar 410 milyon liralık yatırım yapılacaktır. £ Kamu sektörünün yapacağı yatırımların 83 milyon lirası Deniz ulaştırması, 197 milyon lirası Demiryolları, 237 mil- yon lirası Haberleşme, 118 milyon li- rası limanlar inşası için, 547 milyon lirası ise Karayolları için ayrılmış- tır. Ayrıca radyo tesislerinin de tev- si ve ıslahı ile yeni tesisler için 14 milyon 600 bin liralık bir yatırım yapılacak, bu yıl içinde Mersin ve görülmektedir. ' Programda ayrıca sağlık sektörüne 15 milyonu (özel sektöre ait olmak üzere 175 milyon lira, Turizm Sektörü için 50 milyon lirası özel sektöre ait olmak üzere 163 milyon 800 bin lira, içme suları için 164 milyon lira ayrılmıştır. Prog- ramda en önemli bölüm "Para, Kre- di, Fiyat ve Dış Ticaret Politikası" başlığını taşıyan bölümdür. Bu bö- lümde, Özellikle, enflâsyona yol aç- mayacak bir politika lüzumu üzerin- de durulmaktadır. Bütçe Böyle şey olmaz! Seksen yaşında bir adam, bu hafta- nın hemen bir başından ötekine, meydanlarda "Beni seçin, size hız- Ferit MELEN — Enerji: Bu sahada yapılacak yatırım toplamı 20 milyon li- rası özel sektöre ait olmak üzere 537 milyon 700 bin lirayı bulmaktadır. Etibank 46 milyon lira sarfıyla Si- tâhtarağa ve Tunçbilek santrallerinin kapasitesini genişletecek, 10 milyon ifaya Akköprüde bir trafo merkezi, 11.5 milyon liraya Hirfanlı - Kırşe- hir aracında enerji nakil hattı ku- acaktır. Devlet Su İsleri ise Almus Barajı için 25 milyon lira, Kesikköp- ü Barajı için 11 milyon 400 bin li- ra, Van ve Iğdır Hidroelektrik san- teali için 6 milyon 400 bin lira, Nu- aybin - Çağdaş santralı projesi için 8 milyon lira, Çiçeröz santralı proje- yi için 5 milyon 200 bin lira, Keban AKİS/12 1983 Bütçesi Mecliste müzakere ediliyor Çoban kaval çalar... Güneydoğu radyoları işletmeye açı- lacakta?. — Konut: Bu sahada yapılan yatı- rımlar 1 milyar 757 milyon lirası ö- zel sektöre ait olmak üzere 2 mil- yar 85 milyon liralık yatırım yapıla- caktır. Programda özel sektörün bu alandaki yatırımlarının daha verim- li alanlara yöneltilmesi gerektiği be- lirtilerek vergi ve kredi konularında bazı tedbirler öngörülmüştür. Böyle- ce konut yatırımları toplamı yüzde 10 azaltılacak, fakat buna karşılık sayı itibariyle daha fazla mesken ya- pılması »ağlanacaktır. o Programda gecekondu meselesi de ele alınarak gösterilen sahalarda mesken yap- mak isteyenlere kredi verilmesi cm- met aşkıyla yanıyorum" diye feryat ederek gelmiş insanlara mubassırlık etmek zorunda kaldı ve onları öyle çalıştırdı. Pazar gecesi, vaktin gece yarısını geçmiş olduğu bir saatte Başbakan İsmet İnönüyü (Mecliste kendi Grupunun oturduğu sıraların başında oturur ve Plânlı Kalkınma- nın ilk şartı olan “İç Finansman Kanunları"nı âdeta eliyle geçirir gö- renlerin en insafsızı dahi "Yok, bu- nun insafla bir alâkası mevcut de- gil" demekten kendini alamadı. Paşa C. K. M. P. Grupunun başına basi- retli ve çok dirayetli çıkan Hasan Dinçeri, Y. P. Grupunun başına da iyiniyetle çalışan F. Kerim Göka- yı oturtmuştu. Pazartesi akşamı Pa-