16 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

16 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Müstefit olmayan, tabii, bu gibi faaliyetlerin şart- larını da, esasını da, trüklertni de bilmiyen Emekli San- dıgı olmuş, kamburunun üstünde kambur birikmiş, en sonda avuç açacak duruma düşmüştür Tekel gazoz yaptığı zaman “Devlet gazoz yapar mı?" diye feryat edenlerin kulakları çınlasın. Ama her halde, devletçiliği liberal ekonomiye tercih edenlerin bi- le hedefi sinemacılık ve filmcilik yapan Emekli Sandığı değildir. Emekli Sandığı maşallah, şimdi bütün- ilerici- lerin ilerisindedir. Tayinler — 1963 Yılı Bütçesinde tasarruf yapabilme; ; için kaldırılan tayinlere paralel olarak Dışişleri Ba- kanlığı gömüldüğü ataletten sıyrılarak yavaş yavaş kı- pırdamağa başladı. Tayin kararnamesini (o hazırlayan toplanmakta, ama dı- mümkün olamamaktadır. Bilhassa genç hariciyecilerin ve koltuğunda yıllanmış genel müdürlerin heyecanla bekledikleri kararname Şu- bat sonlarında açıklanacaktır. Kimsesiz çocuklara yardım — İzmirde bulunan, özellikle NATO'da görevli amerikanların eşleri geçen hafta, İzmirlilerin halâ gıpta wv ke a çok ori- jinal bir eğlence serisine başla . "İzmirdeki Ameri- kan EEE Misafirperverler in tarafından dü- zenlenen .ve amacı muhtaç ve kimsesiz türk çocukla- rına yardım olan bu orijinal eğlenceler serisinin ilki İz- mir Amerikan Subay Klübünde yapıldı. İki gece üst üste yapılan eğlencelere "Güney Denizi Partisi" rilmişti. Albay William'ın eşi Mrs. William gecenin organizatörüydü. Eğlencenin kostümlü olması gecenin; esprisini teşkil ediyordu. Normal kıyafetle ge- lenlerden alman tazminat ve teberrularla dolar ve türk liraları hayli büyük bir yekün tuttu. 2400 doları - 24 bin lira- bulan hasılat, haftanın ortalarındı. Karşıya- da Öksüzler Yurduna teslim edildi. — Önümüzdeki inşaat mevsiminde Başkentte inşaatların rekor seviyesine yükseleceği sanılmakta- dır. Ankara Belediyesi İmar Müdürlüğüne yapılan mü- racaatlara göre 2893 tek ve çift katlı ev apartman ha- line getirilecektir. Bu konu ile ilgili olarak inşaatçılar hükümete bağlı tesislerde imal edilmekte olan demir ve çimento fiyatlarının dondurulmasını o istemektedirler. Kapı, pencere, banyo, lavabo ve musluk gibi malzeme- ler için imalâtçı firmalar arasındaki rekabet sebebiyle böyle bir tedbire lüzum görülmemektedir. Dünyadan Akisler Batı Almanya — Cuma günü Senato, hükümeti İn- gilterenin Ortak Pazara girmesini sağlamak için müm- kün olan her şeyi yapmaya çağıran bir karar tasarısı- nı ittifakla kabul etti. Parlamentoda böyle bir tasarıya pek nadiren rastlanabilir. Bu, böyle bir dikenli konuda, De Gaulle'ün karşısına açıkça çıkmaktan -çekinen Adenauer'e oyapılan yeni bir- baskıdır. Sonba- harda çekilmeden önce Fransız—Alman anlaşmasının parlamentoda tasdik edilmesini isteyen Adenauer bu anlaşmayı önceden kabul etmesi gereken Senatonun talebini dikkate almak zorunda kalacaktır. Cin — Uzak doğudaki bölgesel İktisadi teşkilâtlar ta- rafından bir Asya Ortak Pazarı kurulması için teşeb- büsler yapılmaktadır. Böyle bir pazarın önde gelen Üye- leri arasında Japonya, Filipinler, Hindistan ve Pakis- tan da yer alacaktır. Teşebbüsü engelleyecek bir çok siyasi, ekonomik sebeplere rağmen, buna bölgenin uzun vadeli gelişmesi dikkate alındığı takdirde müs- bet karşılanacak bir adım denilebilir. Birleşik Amerika — New - York'ta dokuz büyük gazetenin 66 günden beri çıkmamasına sebep olan tek- nisyenler grevini sona erdirebilmek için hafta başında bütün bir gece devam eden görüşmelerden de müsbet bir sonuç alınamadı. Gazete sahipleri toplantıdan ayrı- lırken görüşmelerin devam etmesi konusunda bir ka- rarları olmadığını söyledi. New - York'un üçüncü ayını da gazetesiz kapatması ihtimali bugün her zamankin- den fazladır.