16 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

16 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER Başkanlık için iki isim daha duyul- du. an birisi, eski Belediye Başkan yardımcılarından Sedat Er- koğlu; diğeri, eski Valilerden Haşim İşcan idi. Sedat Erkoğlu ismi, muzip Belediye muhabirleri tarafından Ba- kanım kulağına fısıldanmış ve Ba- kan da ciddiye almıştı. Halbuki hu ismin ciddiyetle uzaktan . yakından bir ilgisi yoktu. Sebebine gelince: Sedat Erkoğlu ismi bazı çevrelerde kıyamet koparacağı gibi, bizzat Er- koğlunun da hi. a kabul et- i . Çünkü Sedat Erkoğlu, üç e beri İsviçrede tedavi altındaydı. Bakanın temasları uzadıkça, iş eğlenceye alanlar da başgöstermeye başladı. Bazıları bizzat, bazıları da yazı ile müracaat ederek, İstanbul Belediye Başkanlığım ya deruh- te edeceklerini v. anda İs* tanbulu güllük gülistanlık | hale ge- tireceklerini Bakana bildirdiler. Bir ara, şehrin meydanlarında mitingler düzenlemekle şöhret yapan Hür Sosyalist Partisi Genel Başkanı Ca- hit Topgüllenin de Belediye Başkan- lığı için müracaat ettiği haberi do- laştıysa da, sonradan bunun aslı çık- madı. Gazetecilerden birinin, "Bele- diye Başkanı kadın olabilir mi?" so- rusu da Hıfzı Oğuz Bekata tarafın- dan ciddiyetle karşılandı. Bakan, ga- zetecilere, "Eğer bir kadın namzet varsa, isminin verilmesini adının listeye ithal edileceğini" söy- ledi. İstanbula hiç bir zaman, bu şe- kilde, Belediye Başkanı arandığı du- yulmamıştı. Gün geçtikçe Bekata- nın temasları İstanbullular için dar da eğlenceli olmaya başladı. Cumartesi günü Bakan, müstafi Belediye Başkanı Kâmuran Görgün ile usun bir süre görüştü. Bu görüş- me sırasında, Bakan ile Görgünün son derece samimi pozlarda resim- leri çekildi. Hıfza Oğuz Bekata, aynı gün, iki haftadan beri devam etmekte olan Kavel Kablo (Fabrikasındaki | İşçi iyeren ihtilâfında hakem görevi al- Sözüm ona ihtilaf da halledildi. Eat ne yazık ki bir gün sonra, bir tatbikat anlaşmazlığı yüzünden ih- tilâf yeniden nüksetti. Eğlencenin sonu İstanbula geldiği günden beri her gün gazetecilere demeçler veren Bakan Bekata, gazetelerde boy boy resimleri yer aldığı halde, ayrıca bir basın toplantısı yapmayı da ih- AKİS/16 Bekata ve Akı İki el bir baş için mal etmedi! Bu basın toplantısında Bekata,'bir çok Belediye memuru ve ailelerini tedirgin eden bir konuşma yaptı. Bakana göre, Belediyeden 7 bin 500 memur çıkarılmalı idi! Bakan, Pazartesi günkü temasla- rına Üniversitede ve Gazeteciler Sen- dikasında devam, etti. (Gazeteciler Sendikasında gazetecilerin dertleri- ni, kendi ağızlarından dinledi. Öğle- den sonra ise Sular İdaresi ve İ E T T ziyaret edildi. Salı, Bakanın İstanbuldaki son günü oldu. Sabah- leyin Vilâyette Vali ile birlikte çalı- şan Bekata, öğleden sonra bazı ka- bullerde daha bulundu ve aynı ak- şam yataklı ile Ankaraya döndü. imdi (o İstanbullular, aranması tam bir hafta süren ve İçişleri Ba- kanına da turistik bir gezi yapması- nı temin eden yeni Belediye Başka- nını merakla bekliyorlar. Merakla beklenen ikinci husus da, Hıfzı O- guz Bekata tarafından aranması bu kadar eğlenceli safhalar arzeden ye- ni Belediye Başkanının İstanbulda neler başarabileceğidir. Karar Başbakanın Bekata Başkente geldiğinde, temas- larının neticesini tam olarak Baş- bakana, kendi görüşünü ise gazete- cilere anlattı. Bu sözleri, İstanbulda- ki beyanlarından daha "aklıbaşında" tesiri yaptı. Bekatanın kanaatince, eğer mahalli seçimler bu İlkbahara yetiştirilecekse birkaç ay için İstan- bula Belediye Başkanı tayin etmek lüzumsuzdur. Bu görev Valiye veri- lecek ve seçimlere kadar İstanbulu o çekip çevirecektir. Tok, mahalli seçimler Senato seçimiyle o birlikte Sonbaharda yapılacaksa o takdirde İstanbula iyi bir Belediye Başkanı lâzımdır Başbakana Belediye (Başkanlığı için C. H. P. den de iki teklif geldi. İstanbul teşkilâtı Cemal ( Yıldırımı, İstanbul milletvekilleri ise Orhan E- yüboğlunu istediler. Bunun üzerine Y.T. P. ortaya, Menderesin "Bebek Hikâyesi" kahramanlarından Dr. Fahri Atabekin adını attı. Anlaşılan Y.T. P. “Sabık olmayayım derken sakıt olan Başbakan'ın nesliyle pek alâkalıdır, zira Yüksel Menderes de bu teşekkülün bir üyesidir. İki parti- nin de asıl hedefi, tabii, (İstanbul Belediyesini kendi çiftliği haline ge- tirmek ve "V. C. zihniyet" ni ken- di etiketi altında devam ettirmektir. C . den şu ana kadar bir ses çıkmamıştır, ama gittikçe olgun dav- ranan bu parti muhtemelen partisiz bir Belediye Başkanına taraftardır. Başbakanın da temayülü bu olduğu- na göre, en kuvvetli aday durumu- nu Necdet Uğur bu haftanın orta- sında da muhafaza etti. Artık bir gramerimiz vardır dedirten kitap enin en iyi grameri ürkç Üniversitede yayınlanan ilk Türk grameri TÜRK DİL BİLGİSİ Doç. Dr. Muharrem Ergin'in İlk baskısı kapışılan bu büyük eserinin genişletilmiş İkinci baskısı çıktı. Mevcudu bitmeden temin etmeğe çalışınız. Müracaat: P.K. 62 AKSARAY — İSTANBUL (AKİS / 83)