16 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

16 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

TÜLİ'den Haberler Başkent sosyetesinin "Olmazsa ol maz sima"larından biri, Hindista- nın Ankara Büyük Elçisi Atal ve eşi Türkiyeden ayrıklılar. Atal'lar Habe- şiştana tayin edilmiş bulunuyorlardı. Sevimli Büyük Elçiyle eşini hava ala- nında kalabalık dostları, ailece uğur ladılar. Kadınlar, çocuklar ağlaşıyor lardı. Büyük Elçi, çok sevdiği Türki yeden ve çok sevdiği dostlarından ay- rıldığı için son derece müteessirdi. Bir ara uçağa girdi, fakat uçağın hareketine daha beş dakika kaldığı" nı görünce çıktı, bazısı hıçkıra hıç- kıra ağlayan dostlarının yanına sel- di. Uçak kalktıktan sonra kalanlar birbirlerine baktılar ve herkes "Al- lah kavuştursun" dedi.. A nkara Palas son aylarda girişmiş olduğu yenilik hareketlerine de- vam etmekte. Bu sefer de Nat King Cole'e gerek fizik gerek ses olarak son derece benzeyen Güney Ameri- kalı Şantör Freddie Davis" getirtti. Çarşamba gecesi Başkente o gelen zenci şantör henüz 24 yaşında olma- sına rağmen bilhassa (Avrupa ve Güney Amerikada son derece meş- hur. Freddie'nin yumuşak, her yaş- tan dinleyiciyi (o büyüleyen bir sesi var. Cuma günü Ankara Palasta ve rilen bir kokteylle Basına £ tanışttı- rılacak olan Freddie, Ertha Kitt ve F. Sinatra'nın en beğendiği şarkıcılar olduğunu söylüyor. İspanyayı (o çok seven ve ekseri Ava Gardner'in Mad- ritteki villasında misafir kalan zen- ci şarkıcı, İspanyol müziğinin "de hayranı. Freddie Davis 1939 yılında New- Jersey'de doğmuş. Kolejde kısa bir müddet ticaret tahsil ettikten son- ra ilk olarak 16 yaşında (Caracas şehrinde bir gece kulübüyle 300 do- lar haftalıkla mukavele oimzalanış Fakat genç şarkıcı bu şehirde an- cak 4 hafta söyledikten sonra tek- rar New - Jersey'e dönerek 1000 do- lar haftalıkla çalışmağa Oo başlamış. Freddie bundan sonra sık sık oAv- rupaya geçmiş. Özellikle İspanyaya hayran kalmış. Ava Gardner, Frank Sinatra, Frankie Lane ve Ertha Kitt'in çok yakın dostu olan genç şantör, Hamburgda Telefunken Şir- keti hesabına plâklar doldurmuş. Zenci Şantörün Ankarada 15 gün kadar kalabileceği sanılmaktadır. Geçenlerde İntim pavyonunda Mey- dan Sahnesi sanatkârları bir masayı baştan başa doldurdular. gözlüklü, lâcivert (o elbiseli (yabancı Meydan Sahnesi aktrislerini teker teker dansa kaldırdı. Esin Avcıyla hassaten meşgul oldu. Etrafındakiler yabancıyı tanıyamadılar. Sonra çok geç vakit birisi yabancı için: "— Bankalar Birliğinden yetkili bir zattır. Sanatçılığı olduğunu bil- miyordum" dedi. Freddie Davis Ava Gardner ile twist yapıyor Bir kara altın daha Masada içki üzerinde çeşitli varyas- yonlar yapıldı. Topluluğu gören ev- velâ bir aile toplantısı sand. Mey- dancılar bir araya gelmiş, o eğleni- yorlar diyenler oldu. Ama vakit geçince toplulukta bir yabancı göze çarptı. Zayıf nahif, İşin bundan sonrasını da kimse merak Ooetmedi. "Pir başka neşeli topluluk ta geçen hafta içinde Mithatpaşa caddesin AKİS/29