3 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

3 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

tında yapılan toplantıda 5 satırlık bir tebliğ yayınlanması (o kararlaştı- rıldı. Tebliğde AP içinde bazı karış- tırıcı harekette bulunan milletvekil- leri hakkında derhal takibata geçi- leceği ve kendilerinin Haysiyet Diva- nına sevkedileceği belirtiliyordu. Ya- ni, bildiriyi yayınlayanlar o atılacak- lardı. ebliğ beklenen tesiri gösterdi. Bildiride imzası olanlardan pek 'ço- gu ortadan kayboldular. (Bayar ve Bosna, Oralın da desteğiyle son hü- cümlarını yaptılar. Bu defa içlerine sessiz sedasız bir milletvekili, Cev- det Oskay katıldı. Oskay iki millet- vekiline kim ne yaparsa yapsın ken- ee istifada kararlı olduğunu be- irtti. İstifa etmeğe karar veren, sonra tereddüd eden, yeniden karar verip, yeniden fikrini değiştiren AP li po- litikacılar bir ara -belki de tesadü- fen- toplandılar. Başlarını elleri a- rasına alıp düşünmeğe başladılar. O- layın denilebilir ki en komik safha- sı o anda cereyan etti. Gazeteciler topluluğun yanına sokulup. AP li politikacıları sıkıştırdılar. Tazyike ilk cevabı Oral verdi: "— Bu işin ciddiyeti kalmıyor... Ben istifa filân etmedim.. Orala, son derece sinirli, Ahmet Cemil Kara cevap verdi: "— Ben ciddiyet filân anlamsın... Kimse etmese, ben bildiriyi tekabbül ediyorum Gürültüye bütün Cevdet Oskay karıştı ve: — Ne yapacaksak yapalım.. Mil- lete rezil olacağız" dedi. sükünetiyle Bir eli yağda, bir eli bağda Bütün bunlardan sonra Bayar ve Bosna yeniden hücuma Mecliste bulunan ve toplantılara katılanları teker yakaladılar. Yeni bildirinin imza attırdılar. İki genç milletveki- linin gücü, sadece 10 kişiye yetebil- di ve büyük balonun sonucu Sinan Bosna ve Nuri Bayar ile Cavit Oral, Nazmi" Öktem, Cevdet Oskay, Meh- met Yüceler, Cemalettin Bulak, Sa- bahattin Tanman, Muallâ Akarca, Ahmet Cemil Kara, Bahri Cömert; Ekrem Paksoydan ibaret kaldı. Şimdi Bosna - Bayar ve arkadaş- ları yeni iltihaklar "beklemektedirler. Amaçları 50-60 kişilik bir grup yapıp kuvetli oObir Hükümetin -teşkilini sağlamaktır. Kendilerine Koalisyon partilerinden iltihaklar olabilecektir. Grup böylece koalisyon ' oyunlarına da son verileceğini iddia oetmekte- dir. altına Kuzuyu bekleyen kurt - ncak AP deki gelişme, bir okur- tu harekete geçirmekte gecikme- di. Bu, YIP dir. YIP liler, AP den kopanları kendi aralarına almak için hemen faaliyete geçtiler. Halbuki is- tifa edenler, bir başka partiye geç- meyeceklerini belirtmek, için AP teş- kilâtıyla münasebetlerini omuhafaza edeceklerini bildirilerinde (o ifade et- mişlerdi. Bu, bir ara ne yârdan, ne serden geçmek olarak vasıflandırıl- dı. AP de bu çeşit istifa o kadar çok görülmüştü ki... Aradan biraz za- man geçince istifa edenler, kovanlar, kovulanlar sarmaş dolaş olmuşlardı. Ancak bu sefer, harekete katılanlar- dan bazılarının şahsiyeti bu ihtimali YURTTA OLUP BİTENLER İstifa eden AP'lilerden: A. Cemil Kara - S. Bosna - Nazmi Öktem - C. Oskay - Nuri Bayar uzak bir ihtimal olarak gösterdi. Tebliğdeki o kaydın, YTP ye bir ilti- hakın düşünülmediğini ifade için bu- lunduğu, savunma sadedinde o söyle- nildi. Gerçekten de; AP den kopan grup eğer bir sağlam koalisyonu yeni se- çimlere kadar yaşatmak niyetindey- se YIP ye girdiği takdirde bunun tam aksi istikamette adım atmış o- lacaktır. Nitekim, bir (milletvekili haftanın sonunda şöyle dedi: "— Eğer YIP ye girmek için AP den çıkmışlarsa, boşuna zahmet etmişler! Bir evin bir odasından ö- tekine geçmekle tedbil-i mekândaki ferahlık sağlanmaz.. Asıl, de- kiler akıllarını başlarına alsınlar da ya kendi aralarındaki malları, men- şe memleketleri olan AP ye ihraç et- sinler, ya da kendileri kapıyı vurup çıksınlar ve Bayar-Bosna (ogrupunu kuvwvetlendirip bir sağlam koalisyon ortağı olsunlar.." Hükümet Deveyi gütmek için (Oğümüzdeki günlerde, herkesin bir aşka çeşit heyecanın içinde bu- lunduğu sırada bazı Bakanların Ka- bineden nihayet ayrıldıkları görülür- se hiç şaşmamak lâzımdır. Gerçi ay- rılacak Bakanların tamamı, ayrılma- sı gereken Bakanların tamamı olma- yacaktır. Ama, tutumlarıyla Hükü- met Başkanının tutumu.değil de fi- kirleri anlaşamayan ve başka tezler, yahut çalışma anlayışına sahip en a- zından üç Bakan yerlerini başka ar- kadaşlarına bırakacaklardır. Bunlar, AKİS 13