3 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

3 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

başına getirildikleri (o Bakanlıklarda hareketsizlikleri en büyük insaf sa- hibi tarafından dahi red ve inkâr o- hınamayan Milli Eğitim Bakanı Şev- ket Raşid Hatipoğlu, Vakıflar vs Di- yanet İşlerine bakan Devlet Baka- nı Ali Şakir Ağanoğlu ve Basın Ya- yın ve Turizm Bakanı Celal Tevfik Karasapandır. Bu üç saha bugün he- men tamamile atıl haldedir ve devle- tte işlerine inanılmaz derecede zarar ta.- Ancak bu defa bahis konusu o- lan bir Ekseriyet (Partisi Kabinesi değil de bir Koalisyon Kabinesi oldu- gundan bu çeşit bir güçlük bazı ihti- lâtlara yol açacaktır. Fakat C.H.P. içindeki kati temayül Hatipoğlu ve Ağanoğlunun mutlaka değiştirilme- leri istikametinde olduğuna göre on- ların ısrarı halinde C.H.P. de ısrar edecektir. Anlaşılmaktadır ki gerekirse. Hü- | YURTTA OLUP BİTENLER daha katılmasını beklemek lâzımdır. Kabinede değişiklik olacağı habe- ri, hemen Dazı spekülasyonlara da yol açtı ve herkes kendi tutmadığı Bakanı gidici grup arasına sokmak için heves gösterdi. Dışişleri Baka- nının, İçişleri Bakanının, Adalet Ba- kanının ve maalesef Ulaştırma Ba- kam ile Sanayi Bakanlarının kafi- leye katılmaları bugün için düşünü- len bir husus değildi. Tedbir peşinde ei hadiselerin Hükümet içindeki a- kisleri "Aman tedbir bulalım" Ş. Raşit Hatipoğlu ve C. Tevfik Karasapan vermektedir. Bu üç Bakana, YTP den de bir -Bakanın katılması imkânsız değildir. Ancak, bu kabine değişikliğinin nasıl olacağı şimdiden Başkentte bir takm spekülasyona vesile vermek- tedir. Bunlar, Başbakan kendilerine durumu anlattığında istifa edip çe- kilecekler omidir, yoksa "Beraber geldik, beraber gideriz" mi diyecek- lerdir? Zira ikinci tavrı takınmaları tamamile haklarıdır ve bunun misa- li daha önceleri görülmemiş değildir. Adnan Menderes D.P. nin altın de- virlerinde bir kabine değişikliği ya- pıp ta daha sağlam ve verimli bir hükümet kurmak istediğinde devrin Tarım Bakam Nihat Eğriboz diren- miş, istifa etmemişti. Bunun üzerine Hükümet toptan çekilmiş, sonra tek- rar ve Eğribozsuz olarak kurulmuş- eveyi ogüdemeyenler kümetin toptan çekilerek aynı parti- lerin iştirakiyle ve şahıs değişikli- ğiyle çabucak kurulması bu. defa gö- ze alınmış bulunmaktadır.- Bu lal tarzına başvurulduğu (o takdirde, üç veya dört Bakana bir kaç Bakanın tarzında tecelli-etti. Kabine toplan- tılarında görüşmeler bu noktada dü- gümlendi. Hep, o sihirli tedbir ara- nıldı ve tabii bulanamadı. Zira ted- bir, Hükümetin, Parti Gruplarının da tam desteğiyle memleketin mesele- eri üzerine daha fazla dikkat ve daha az parti mülahazasıyla eğilme- si, bir ekip manzarasını almasıdır. Hükümetin çok şey yapmış olduğu- nu kimse inkâr etmemektedir. Ama hava biraz düzelir düzelmez, başta Ekrem Alican, bir çok kafadan çat- lak seslerin çıkmaya başlaması ve be- şeri münasebetlerin gerektirdiği ne- Zaket kaidelerini dahi unutturan bir fodulluğun hâkim olması oOHükümet hakkında millete müsbet kanaat ver- memektedir. Çok ata oynamaya kal- kışanların en sonda altlarında eşek bile bulamayacakları gerçeğinin bu AKİS/17