June 3, 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

June 3, 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

Küçük Bedii Baykamın sergisi haki- katen şaşırtıcı: Suluboyalarıyla, çi- ni mürekkeple yapılmış seri kovboy resimlerinin aynı elden çıktığına in- sanın 'âdeta inanamıyacağı gediyor. D“ ticaretin Selçuk İnanı yeni- den dünyaevine girdi. İnan. galiba bekârlığın sultanlık olduğuna inan- mıyor. İki ay evvel bütün evlenme dedikodularım şiddetle Reddeden Sel- çuk İnana birdenbire ne oldu, bilin- mez; dün Ankarada, Gönül Sadıkoğlu ile nikâhlandılar. Nikâha, ikisinin de ikinci evliliği olduğu düşüncesiyle o- lacâk, kimseyi çağırmamışlardı. Fa- kat gece Bulvar palasta, aile arasın- da, 30-40 kişilik bir yemek verdi- ler. "Kiss me Kate"in galâsı çok kala- balık ve çok güzel oldu. o Yük- tayyörünün lâme üzu, en dikkatsiz gözleri bile üstüne çekiyor- du. Şâdan Candanın lilâ dantel elbi- sesi kendisine bir gençkız havası ve- riyordu. Nükhet İlgin gene çok iti- nalı hazırlanmış olarak gelmişti. Ta- rık Levendoğlunun eşi Sevim" Leven- doğlu, kırmızı şifon sırtı açık manto- su ile çok değişikti. Galânın yegâne şapkalı kadın da Suna Koraddı. Nec- det Kent yalnızdı, epeydir kendisine Göz alıcı bro- blüz hasret kalan sosyeteye tekrar bu gala vesilesi ile göründü. İ mar ve İskân Bakanlığının alt ka- tında, hafta içinde bir mimari ser- gi açıldı ve Japon filmleri gösterildi. Bilhassa "Kimono' ve "Çiçek" film- leri çok, çok beğenildi. Mimar Mu- hittin Güreli ve eşi Semra Güreli, Or- han Kısa kürek ve yeni eşi, Mimar Edip. Onat, Mimar Selçuk Milâr, filmleri alâka ile takip edenler ara- sındaydılar. İstanbul Moran Okulu sahibesi İnci Moran, bu hafta, işlerini takip için Ankaraya geldi. Bu zarif ve zeki iş kadınımız, Ankarada iki şeyden şi- kâyet ediyor: Dairelerde işlerin geç yürümesi ve berberlerin istediği gibi saç yapmayışları!.. Â nadolu Klübündeki briççilerin ka- naati, Emin Paksütün, briçte, Ba- yındırlık Bakanlığında olduğu kadar muvaffak olduğudur! Mi Sâğtürün annesi epeyce bir ahatsızlık geçildi. O yüzden bu, pek çok gezen "Sağtür çifti" hiçbir yerde görülmüyor. Yalnız, Nilüfer Sağtür sık Sık Golf Klübe gidiyor. Doğdu. Şükran ve Şevket Özkoça- kın bir oğulları oldu. adı verildi. Doğdu. Amerikada Elmurst City Hospital'de çalışmakta olan Dr. Ne- zihe öge ve Dr. Eray Ögenin, bir er- kek çocukları oldu. Bebeğe Ece Doğdu. Amerikada bulanan Hayri ve Meral Asuğmanın bir kızları ol- du. Doğdu. Almanyada bulunan Nec- meddin Varlıoğlu ile Nezahat Varlı- oğlunun Frankfurtta bir oğulları ol- du. Nişanlandılar. İstanbulun genç dok- torlarından Gürbüz Erdoğan ile Bir- sen Tömek nişanlandılar. Suadiye O- telinde yapılan nişan bayii neşeli geçti. Gençler ilk defa dünyaevine gireceklerdir. Evlendiler.. Devlet Tiyatro ve O- perasımn okıymetli balerinlerinden Binay Okurer ile Halit Berkan ev- lendiler. öldü. Ankaralı gazetecilerden Şi- nasi Nahit Berkerin annesi Saika Berker öldü. Saika Berker uzunca bir süredenberi kalb o hastalığından mustaripti. Öldü. Bundan kısa bir süre önce “1963 Yılının Annesi" seçilen Afife Bilge, tedavi edilmekte olduğu has- tahanede öldü. Bilge, seçildiği gün bir beyin geçirmiş ve bir tarafına felç mişti. Öldü. Tıp ve fikir hayatımızın ün- lü simalarında Dr. Ahmet Rasim O- nat, geçirdiği bir kalb krizi sonucu öldü. İki erkek çocuk babası olan Onat, öldüğünde 65 yaşındaydı. Öldü. 1926 yılındanberi çeşitli ga- zetelerde spor ve fıkra yazarlığı, ya- zı işleri müdürlüğü yapmış olan Ke- mal Onan gidü. Basın muhitinde "Con Kemal" adıyla tanınan Onan, öldüğünde 55 yaşındaydı. Öldü. Türkiye Şişe ve Cam Fabri- kaları Paşabahçe (Fabrikası (oyük- sek mühendislerinden Şükrü Har- sa, ânı bir kalb krizi sonucu öldü. AKİS/27