3 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

3 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

lu bir şekilde ifşa eden mükemmel icrası. "On İkinci Gece", "Kral Ot- dipus" ve "Hamlet"den sonra sana- tına yeni bir avantaj sağlamıyan bu rolü, bunca zahmete ve haksız sataş- malara katlanarak, Oynadığı için Gökçere -taze bir soluk getirdiği ope- ra bölümü ve neşeli bir mevsim s0- nu yaşattığı Ankara seyircisi hesabı- na- teşekkür- etmeli. Başkadın rolün- canlı, ifadeli, çekici oyunları, o Lois Lane'de Serap Sezerle Ayten Kaçma- zın, birincisinin ses, ikincisinin oyun bakımından, doyurucu icraları. Boz- kurt Kuruçun, müzikal komediler için çok elverişli bir müzik ve ritim duy- gusuyla canlandırdığı Bill Colhoun. İki Gangster'de Semih Sergenle Sa- vaş Başarın, haklı alkışlar toplıyan, çok sevimli oyunları. Sevgi Sanlı ile Nevit Kodallının zevkle dinlenen -ve anlaşılan- açık seçik, akıcı çevirileri. Refik Erenin, on yedi tabloyu, on ye- di saniye bekletmeden değiştiriverdi- ği, güzel dekorları. Hâle Erenin zen- gin, zevkli kostümleri. Nihayet Nuri Özakyolun bütün oyuna rengini, ha- vasını kazandıran, şuurlu ışık düzeni. Beğenemediğim: Cole Porter'in kaçmamadığı, Todd Bolender'in de kıyıp atamadığı "sentimental" solo sahneleri... Hattie'de Meri Kamerin kulağı tırmalıyan diksiyonu. Sonuç: Yalnız Ankara seyircisinin yeceği, neşeli, eğlenceli, zarif bir mü- zikal. Gişe önündeki kuyrukları ge- lecek mevsim de devam o ettirecek parlak bir başarı. Naciye FEVZİ (AKİS - 282). Aydan ve Gökçer bir arada Oyun içinde oyun “öp beni Ka Kate"d de balayı sahnesi Acıkan güzsel Sevda Aydan ve Cüneyt Gökçer ..cennelten o çıkmadır AKİS/29