3 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

3 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

TÜLİ'den EE haftanın en enteresan toplantısı, Hindistan Büyük Elçisinin, oCu- martesi akşamı, misafir (o Sıkkım Prens ve Prensesi şerefine (o evinde verdiği kokteyl oldu. Kavaklıderede, Posta caddesindeki Fahir Çelikbaşın apartımanının iki dairesini tutmuş olan Büyük Elçinin evi hakikaten çok güzel. Misafir Prensesin elbisesi cidden şahaneydi. Turhan Feyzioğlu ve eşi de oradaydılar. Leylâ Feyzioğ- lunun lâme döpiyesi çok şıktı. Vedat Abut ve eşi, Muhlis Ete, Reşat Ak- tan ve eşi Emine Aktan da oraday- dılar. (Güney Korenin Ankaraya. tayin edi- len yeni Müsteşarı Mr. Sung Yung Soh, bu Perşembe günü Ankara Pa- lasta küçük, fakat sevimli bir öğle yemeği verdi. Yeni Müsteşar, yemekte, Ankara- lı hasın mensuplarıyla tanıştı. Kore harbinin en şiddetli samanında gözü- pek bir hava subayı olduğu söylenen yeni Müsteşar, mizacının aksine, yu- muşak bir konuşma yaptı. Gazeteci" ler kendisini çok sevdiler. Yemekte bol bol kırmızı o şarap içildi ve dünya meseleleri görüşüldü. Mr. Sung Yung Soh'un konuşmala- rından, Ankaralı gazeteciler, Güney Korede askeri harekâtın neden mu- vaffak olduğunu anladılar. po Belediye Başkan Yardımcısı Mr. Heap, bir ay kalmak üzere, İmar - İskân Bakanlığının o davetlisi olarak Ankaraya geldi. Şehri yakın- dan tanımak için dostlarından 'bir bi- siklet istedi. o Bugünlerde Ankara caddelerinde kız bisikletiyle dolaşan papyon, kravatlı ve kolalı yakalı ti- pik bir ingiliz görürseniz, bilin ki o, Mr. Heap'tır. Tıp Fakültesi profesörlerinden Dr. Nusret Karasu, tetkiklerde bulun- mak üzere., altı ay süreyle ve burslu olarak muhtelif memleketlere âdi- iller Bankası Umum Müdürü -Nuri Beşer Hadisesinin'kahramanı- Se- lâhattin Babüroğlu, bizzat uğraşarak süratle bitirdiği 12 katlı yeni Umum Müdürlük binasını, her ziyaretçisine oda oda kendisi gezdiriyor. Bina ger- çekten çok güzel. Hiç lükse kapıl- Haberler ikiz kardeşler gibi, her yerde berabar görünüyorlar. Nil ve Lösyen Avunduk, Kavaklı- deredeki yeni satın aldıkları Kızı- lay apartımanının bir dairesine taşın- mak üzere hazırlık yapmaktadırlar. Geçenlerde bir otomobil kazası geçi- ren Lüsyen Avunduk, bereket, kazayı Kore Elçilik müsteşarının yemeğinde gazeteciler Bir fincan madan, yapılmış. ihtiyacı karşılıyacak şekilde yy yan Bakanı İlyas Seçkin, son günlerde devamlı olarak siyah gözlük takıyor. Kabinede, Rifat Öç- tenden sonra, "siyah gözlüklü" sıfa- tı- Seçkine ait. C.H.P. Konya senatörlerinden Mu- ammer Obuz ile Sedat Çumralı, kahvenin... hafif atlattı ve güzelliğine halel gel- medi. Pp günü Golf Klüp gene mü tad simalarla doluydu. Bu arada Dr. Mansur Pekdeğer ve eşi Leylâ Pekdeğer de dostları ile beraber otu- ruyorlardı. guphi Baykama, Halk Partisinin, hâ- rika çocuğu derlerdi. Meğer, ken- disi değil de, oğlu hârika çocukmuş.