3 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

3 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Akisler Piyasa — Ticaret Odaları ve Borsaları Birliğinin XV. Genel Kurul toplantısı haftanın ortalarında Perşembe sabahı, Ankara Dil ve Tarih-Coğrafya (Fakültesinde törenle yapıldı. Cuma akşamına kadar devam eden toplantının ilk gününde Birliğin bir yıllık faaliyet ra- poru okundu ve tenkitler yapıldı. Çalışmaların ikinci günü, her bakımdan daha yo- gun oldu. Söz alan delegeler, piyasada görülmekte olan aksaklıkları kendi açılarından ele alarak, durumun düzeltilmesi için bazı temennilerde bulundular. Bu ara' da kürsüye gelen -bir iş adamı, sosyalist ocereyanlara temas ederek: "— Bizim servetimize göz dikenlerin gözleri pat- lar" dedi. Konuşmaların ağırlık merkezini piyasa, standart- lar ve turizm "konularının teşkil ettiği toplantıda, Abant bölgesinde yapılan yatırımların, çıkarılan bir kanunla yalnız resmi sektörün inhisarına terkedildiği, standart lar konusunda'ise, bugüne kadar tespit edilmiş olan 60 standardın tatbik görmediği ve bu hususta tâyin edi- len 10 liralık cezanın yeterli olmadığı, piyasanın satış pazarları yüzünden meflüç hale geldiği ileri sürüldü. Delegeler, Sümerbank satış mağazalarının da piya- sayı baltalayıcı tesirleri olduğunu ve bu müessese ma- mullerinin özel sektör tarafından ayni fiyatla satılma- sı sebebiyle, bu mağazalara, artık ihtiyaç kalmadığım, en kısa bir süre içinde faaliyetlerine son vermeleri ge- rektiğini belirttiler. Toplantının ikinci günü, geç saatlerde çalışmalara katılan Başbakan İsmet İnönü, kısa bir konuşma ya- parak şöyle dedi: "— Siyasi istikrar bakımından büyük bir ilerle- me kaydetmişizdir. Endişe verecek bir hâdise olmaya- caktır. Yarın bugünden daha emniyetli olacaktır. İşle- rinize sanlabilirsiniz, terakkiler elde edebilirsiniz." Ticaret ve Sanayi Odaları Birliği Genel Kurul toplantısı ...viz geliyor, fırıs geçiyor!.. AKİS/4