29 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

29 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

Cevap mecmuanın 15.6.1963 Ta- rihli ve 468 sayılı nüshasında, mec- "Al kolunu" başlıklı yazılar kaleme alınmış, resim altlan konulmuştur. Bu yazılarda, geçmiş zaman içe- risindeki olaylar tahrif . edilmekle kalınmamış, adalete intikal etmiş ve halen son tahkikat (safhasında bulunan bir dâvanın nihai hükmü i- çin "Askeri Yargıtay Ağustosa ka- dar nihai hükmü verecektir. İdam hükümleri Meclisin tasdikinden geç- tikten sonra infaz olunacaktır" den- mek suretiyle gelecek zamana âit kehânette bulunulmakta ve o hatta tarih verilerek falcılığa heves edil- mektedir. Bu hava içersinde kaleme nan ve resim altlarına konan lar hakkındaki cevabımız şunlar o- lacaktır: 1. — Bir sütunun başında, ada- lete hesap veren şahıslara "iki pa- ralık adam" dendikten sonra- "Ya- lan söylüyorlar" ithamım o "elebaşı- lar" için kullanmakta, fakat yan- daki sütunda aynen söyle denmekte - dir: "İlk günkü sanıklardan Talât Aydemir..., hiçbir inkâr imkânı ol- madığından suçlarını ve giriştikleri teşebbüsün mahiyetini (o söylemişler- dir." İlk günden itibaren inkâra saplanmadığı kabul Aydemire, bir evvelki sütunda "Ya- lan söylüyor" ithamını tevcih etmek. Takdir, okuyuculara aitdir. — Mecmuanın 15. sayfasında şöyle denmektedir: "Aydemirin şim- di mahkemede sinirli sinirli söyledi- gi, (Beni, tıpkı 22 Şubatta olduğu gibi gene yalnız bıraktılar) o sözü, kendisini öküze benzetmek için şişip şişip çatlıyan kurbağanın hikâyesin- deki sözdür." Bu teşbihi yapan mec- muanın tarihi 15.6.1963 ise de, bir gün önce piyasaya çıktığı bilindiği- ne, çıkabilmek için de en az bir gün- lük hazırlık gerektiğine ogöre, 13 Haziran tarihinde, (İstanbul ve An- kara dâvaları birleşecek, o Tanıklar az olacak, diyebilen bir yazıyı ka- leme alabilmek, suç teşkil (o etmesi bir yana, kendini mahkeme ve hat- ta Meclis farzetmek olduğuna göre, teşbihe daha müsait olsa gerek! '7 Cüceler" başlıklı yazı, 3. — hakikatla asla bağdaşamıyacak, Kemalizm ilkelerine bağlılığını / bil- diren, üstelik siyasi bir dergi oldu- gunu belirten Akisin işi, bu derece fantaziye (o götürmesi, (o kendisinden başkasına zararlı olamaz 4. — Talât Aydemir ismi geçen yerlerdeki ithamlara daha fazla ce- vap verilmiyecektir. Zaten mecmua- nın doğruluk derecesinin takdiri de yine okuyuculara terk edilecektir. Ancak, mahkemeye intikal etmiş ve matbuata intikal derecesi de ilgi- li makamların tebliği ile hudutlan- dırılmış bir olay hakkında hilâfı ha- kikat ve hattâ geleceğe ait haberler vermenin mi, yoksa, kendisi tutmasa dahi yetkili organca bir vekil o tutu- labilecek bir odâvanın sanıklarını, müdafaa etmenin mi "Abesi savun- YURTTA OLUP BİTENLER Zira bugün Kabinede, Başbakan- la birlikte 23 Bakan vardır. Başba- kan ve Yardımcıları hariç her Ba- kan bir Yardımcı aldığı takdirde Ba- kanların adedi 38 e çıkacaktır.. 4 de Başbakanla 3 Yardımcısı: 48. Bu ka- dar kalabalıkta memleket meselele- rini konuşmak bile kabil değildir. Ni- tekim İngilterede "İç Kabine" tarzın- da, Bakanlar arasında dahi bir tef- rik yapılmaktadır. Kaldı ki şimdi bu Bakanlıkların adedi de bir kaç zam görecektir. Bölünecek Bakanlıklar Hükümet çalışmalarında görülmüş- tür ki bazı Bakanlıklar Bakanlık değil, bir imparatorluktur. Meselâ Sanayi Bakanlığı, meselâ. Tarım Ba- kanlığı, meselâ Milli Eğitim Bakan- T.B.M. M. önünde makam otomobilleri Filo büyüyor mak" olduğuna işaret etmek iste- Aynı dergi, evvelce, olayla ilgili Şıkı Yönetim kararlarına uymadığı için kapatılmış, Bütün bu hareketle- rin abes durumu aşikâr iken, ferdin en tabii hakkı olan müdafaasını yap- mayı "Abesi savunma" olarak gös- termek, hukuku (o inkârdan başka mânâ taşımaz. Buna rağmen israr edecek olurlarsa, bu da Akisin de- mokrasi rejiminden neyi (anladığını açıkça ifade eder! Talât Aydemir vekilleri Av. Erdoğan Uğur, Av. Muzaffar Paksoy, Av. Teoman Zıngıl, Av. Orhan Pekey lığı ne bir kişinin, ne bir teşkilatın başa çıkabileceği müesseselerdir. Ni- tekim başka memleketlerde bu çeşit bakanlıkların sahasına giren çok iş müstakil bakanlıklar haline getiril- miştir. Bugün için Hükümetin düşündü- gü, bu Bakanlıkları ikiye Obölmek- tir. Basın - Yayın ve Turizm Bakan- lığı da bölünecek müesseseler ara- sındadır. Böylece, Kabine 1 Başba- kan, 3 Yardımcısı ve 23 Bakandan teşekkül edecektir. , Bunlara 23 de Bakan Yardımcısı katılınca; kadro tam 0'ye çıkacakt Ufukta görülen kırmızı ri 50 otomobil ve 50 adet “Ekselânslık" payesi bu hafta Meclisin içinde ve AKİS/13