29 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

29 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Üniversiteli Kadınlar Derneğinin Ankara Palastaki yemeği Gençliğin koruyucu melekleri lerek, istiyerek seçmek gelecek başa- rının ilk adımdır. Memleketimizde, Üniversite tahsil imkânlarının artma- sı ve kabiliyet testleri ile, gençleri başarılı olabilecekleri sahaya yönelt- me çarelerinin aranması temenni karşısında özellikler kazanan mes- leklerin de tanıtılmasında ayrıca fay- da vardır. Konferanslı toplantılar, seminerler Üniversiteli Kadınlar Derneği, her ay özel bir konuyu ele almış ve ütün üyelerin misafirlerle beraber katıldıkları bu toplantılarda bu ko- nular işlenmiştir. Ayrıca Kızılay sa- lonunda panel tartışmaları tertiplen- MİŞ, ve bu halk konferanslarında, günün meselesi ortaya atılmış, tah- lil edilmiş, çare aranmıştır. Meselâ, Ekim ayındaki panelde "Kadın ve çocuklara karşı işlenen suçların ne- denleri" konusu işlenmiş, Aralık a- yında ise "Cinsi Terbiye Nasıl Olma- lıdır?" konulu bir tamamlayıcı panel tertiplenmiştir. Bu panelde memleke- timizin tanınmış pedagog ve ruh saf- lığı uzmanları meseleyi, halk önünde tartışmışlardır. Aile plânlaması Üniversiteli Kadınlar Derneğinin ö- nemle üzerinde durduğu nokta "Aile Plânlaması" konusudur. . Aile ma imkânını sağlıyacak bilgileri ver- mek, çocuğu daha çok değerlendir- mek, kadının hayatını tehdit eden kriminal düşükleri önlemektir, Üni- versiteli Kadınlar Derneği, bununla ilgili olarak, Doğum Kontrolü keli- melerinin yersiz kullanılmış olduğu kanısndadırlar. Aile Plânlamasının doğum kontrolü şeklinde anlaşılma- sındaki mahzurlar sonsuzdur. Dernek diğer benzer gayeli der- neklerle iş birliği yapmak amacı ile Mayıs ayında, Doğum Kontrolü" konusunda Sosyal Hizmetler Enstitüsünde Mır seminer tertiplemiştir. Seminerde Amerikan "Panthfinder Foundation" ana ve ço- cuk sağlığı temsilcisi Dr. Zukovski çok ilgi çekici bir konuşma yapmış, konuşma Alman kütüphanesinde ü- yelere ve daha geniş' bir kütlesine de duyurulmuş ve bu konu- da çalışmalara başlanmıştır. Okul programı Dernek çalışan kadınların çocukla- rına ders yapabilmek ve nezaret altında sıcak bir odada oturabilmek imkânını sağlamak üzere şehrin dar gelirli nüfusunun barındığı iki semt- te, maarif müdürlüğünün de yardımı ile, iki okulda "okuma odaları" aç- . Birisi Gülverende, diğeri ise bağlarındadır. o Gülverende Devrim İlkokulunda açılan ve 120 ço- cuğu barındıran okuma odalarına ilâ- veten Federal Almanya Büyük Elçi- sinin ve arkadaşlarının yardımı ile günde 1400 çocuğa vitaminli süt ve- ren bir "Süt Mutfağı" açılmıştır. A- dı geçen okullarda normal öğretmen- lere 100 Ura ek ödenek verilerek bu öğretmenlerin alışma (oodalarında çocuklara nezaret etmeleri (o sağlan- maktadır. SOSYAL HAYAT Ankara Palastaki toplantıda oku- ma odalarının artırılması hakkında üyeler fikir binliğine (o varmışlardır. Çünkü her iki okulda da çalışma oda- ları açıldıktan sonra, çalışma randı- manı yüzde 90 artmıştır. Okul yöne- ticileri tarafından üyelere bildirilen bu haber, çalışma yılının büyük mü- kâfatı olmuştur. SAÇLARINIZIN SIGURTASIDIR. İ TARİŞ -