29 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

29 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Yüce Divan — Yassıada Mahkemesi, Köpek veya Bebek Davalarıyla başlayacak yerde bir Örtülü Öde- nek ve bir Anayasayı İhlâl Dâvasını ele alıp süratle, spektaküler tarzda neticeye ulaşmış olsaydı son üç yıl içinde karşılaştığımız pek çok güçlük (o belirmeyecekti bile.. u hafta, Yüce Divan halinde göreve (o başlayan Anayasa Mahkemesi, inanılmaz bir skandal olan ve D. P. devrinin tipik iş görme zihniyetini temsil eden Kro- resin bir zimmet dosyasını açtı. Bakanı bir takım boş ses alma bantlarıyla bir taban- cayı zimmetine geçirmiştir! Ethem Menderes ilk celse- ye gelmedi ve duruşma talik olundu. Gerçi Kromit Dâvası da gündemdedir ve Temmu- Anayasa, Mahkemesi Bakanlarla ilgili dâvalara bakıyor Akisler zun başında, bu büyük rezaletin -millete milyonlara mal olmuştur ve son zamanlarda bir de, bir amerikan firmasına Oğuz Akal yerine 1 milyon dolara yakın pa- ra ödemek Zarureti hasıl olmuştur- hesabının görülme- sine başlanacaktır. Ama dikkatler dağılmadan projek- törün bu dosya üzerine çevrilmesi umumi efkârla mü- nasebet bakımından her halde daha faydalı olacaktı. Şimdi, ilk dâvanın önemsizliğinin gölgesi, hiç (şüphe yok ötekinin önemi üzerine gölge düşürecektir. Yüce Divanın gündemindeki diğer bir "alâka çe- kici dâva", İhtilâl sonrası Ticaret Bakanlarından Meh- met Baydurla alâkalı "Arpa satışı dosyası"dır. 'Yüce Divanın nasıl bir duruşma tarzı ve usulü tatbik edeceği, süratin ne olacağı ilk celselerde anlaşı- lacaktır. Davan bir dâvayı bitirip ötekine geçmeyecek, Gene sol kulak sağ elle mi gösterilecek, acaba ? AKİS/4