29 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

29 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

Çünkü kanuna göre Belediye Daimi Encümenine üye olan daire müdür- lerinin tâyininin İçişleri Bakanı ta- rafından tasdik edilmesi (ogerekiyor- du. Ankara dönüşünden sonra Nec- det Uğur basın toplantısında o yeni tâyinler açıkladı. Bunların başında yeni bir belediye başkan yardımcısı geliyordu. İktisadi omürakabe işle- rine bakacak olan Belediye Başkan Yardımcılığına İstanbul Barosunun genç avukatlarından Burhan Gün- gör getirildi. Belediyesinin en önemli konularından birisi de mürakabe idi. Mürakabe: Belediye Zabıtası mürakabesi, Sağlık müra- kabesi ve İktisadi mürakabe olmak üzere üç yoldan yapılmaktadır ve binlerce esnafın mürakabesi ile il- gilidir. Öte yandan fiyat ayarlama- ları, halka intikal eden gıda madde- lerinde ucuzluk sağlanması ile meş- gul olunması gerekmektedir. . İşte, belediye mevzuatından gayet iyi an- lıyan genç ve enerijk Burhan Gün- gör bütün bu işlerin başına getiril- miştir. Necdet Uğurun basın toplantısın- da açıkladığı yeni tâyinler, (oDaimi Encümende işlerin sürüncemede kal- ı temin için alman tedbir- lerle “ilgiliydi. lerde Zat İşleri Mengütürk müfettişliğe | getiriliyor ve yerine de Refika Özkul tâyin edi- liyordu. Teftiş Heyeti Başkanı da müşavirliğe tâyin ediliyor ve yerine D.P. devrinde meşhur Gülhane ve Mercan arsaları yolsuzluğunu çıka- ran müfettiş Şazı Elveren vazifelen- a Yazı İşleri Müdürü Sait ncar da kendiliğinden istifa edip ayrılanlar arasındaydı. Müdürlüğüne lar İdaresinin 27 Mayıs Devriminin getirdiği Müdürü Asım Tufan gö- revinden almıyor ve Florya Tesisler Müdürlüğü kadrosu ile pasif bir göreve getiriliyordu. Sular İdaresi- nin başına eski ve muvaffak müdür Cahit Çeçen tekrar tâyin etdilmek- teydi. Belediye (Başkanının o pazartesi günü açıkladığı ve gazetecilerin he- yecanla not ettikleri yeni o tâyinler bu kadardır. Belediye içinde yapılan bu kadarcık değişiklik bile Uğurun istediği çalışma temposunu temine kâ fi gelecektir. Beklenen asıl büyük o- perasyon ise reorganizasyon Oo çalış- maları neticesinde olacaktır. Reor- ganizasyon çalışmaları oOise tama- men ilmi bir şekilde şimdiden baş- lamıştır. DÜNYADA OLUP BİTENLER Berlin Abbas yolcu Kolonyada kendisini karşılayan 350 bin kişilik kalabalığı göstererek müşavirlerinden birisi Başkan Ken- nedy'ye "Maşallah ne büyük kala- balık. Fakat ne yazık ki bunlar ame- rikan seçmeni değil." dedi. Gerçek- ten de Kennedy'yi o karşılayanların miktarı ve bilhassa yaptıkları teza- hüratın şiddeti her politikacının ağ- zını sulandıracak ölçüdeydi. Ameri- kan siyasi hayatının gösterişli top- lantılarına alışkın Kennedy bile gös- terilen muazzam ilgi karşısında hay- retini gizleyemedi. Başkan Kennedy batı bloku isin- deki anlaşmazlıkların ciddi bir hal ğı şekille ilgili meselelerde uzlaşmaz bir tavır takın Fransayı Ziyaret programının dışında bırakarak bir nevi cezalandırmak imkânı da orta- ya çıkıyordu. Ayrıca Batı Berlin gi- bi milletlerarası plândaki çatışmanın en önemli merkeplerinden biricini bir Amerikan Cumhurbaşkanının' ziyaret etmesi, hür dünyanın bu buhranlı bölgeye ne kadar önem O verdiğini göstermesi bakımından da manidar- dı. Tabii bütün bu tâli mahsullerin dışında Kennedy için ihmal edilemi- yecek önemde bir tanesi daha vardı. İçeride çeşitli güçlüklerle ve bilhas- sa ırk ayrımı meselesiyle başı dert- te olan Başkan, bu gezisini başarı ile tamamlayabilirse Amerikada- da iti- barını arttırabileceğini hesaplıyordu. Yani Almanyada kendisini karşıla- Adenauer ve Kennedy İki nesil, bir fikir aldığı bir devrede daha önceden plân lanmış olan Avrupa turuna çıkmıştı. On gün sürecek olan bu gezinin ama- cı batılılar arasındaki (o anlaşmazlık noktalarım ve bu arada çok taraflı nükleer kuvvetle ilgili projenin tat- bikatında ortaya çıkan (o güçlükleri karşılıklı görüşmelerle (o halletmekti. Tabii bunun dışında Avrupa gezisi başka maksatlara da hizmet edecek- ti. Önce NATO'nun Amerikaya kav- si anlayışlı davranan ortaklarına ö- denmesi gereken manevi bir borç ye- line getirilmiş olacaktı. Sonra NA- TO ile ve Avrupanın gelecekte alaca- yanların amerikan seçmeni olup ol- maması pek o kadar önemli değildi. Hiç şüphe yok ki bu parlak karşıla- manın Amerikan seçmeni üzerindeki etkileri de Kennedy'nin lehine ola- caktı. Bununla beraber gezinin başarısı- nı tehlikeye sokabilecek (bir takım sebepler de mevcuttu. Seyahat prog- ramının Batı Almanyadan sonra en önemli durağı İngilteredeki son o- layla oMac Millan hükümetinin u- zun vadeli pazarlıklar yapma şansı- nı çok azaltmıştı. Bugün yarin isti- fa etmesi beklenen vs yapılacak bir AKİS/21