13 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

13 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER Fethi Gürcan Matraktaki duruşma esnasında yüzleştiriliyor Doğru söyleyeni dokuz Köyden kovarlar " — Fakat toplantıda, liderlik il- erinde anlaşılamadı! Bu hafta, 12 sanık daha tahliye dilince bütün tahliyeler 23'ü buldu. Yeni tahliye edilenlerden isimi bili- nen kimse, Necati Ünsalandır. Ona, Avakut Saffet Olgaç da katıldı. Bu- bi mukabil, sanıkların suçlamak istedikleri Kurmay Albay Rumi A- hıskalı hakkında bir takibata lüzum olmadığı anlaşılarak o iş bitirildi Politikacılar Hayalile hakikat O gün Emekli General Sıtkı Ulay her zamankinden birkaç kere da- ha fazla şık giyinmişti. Lâcivert el- bisesi ve bordo kravatı, kâğıt gibi kolalı gömleğiyle Meclis okoridorla- rında göründü. Rastladığı her gaze- teciye, her Parlâmento üyesine aşı- neşeyle selâm verdi, tebessümler . Senato toplantısına daha bir iç dakika olduğumdan Meclisin koalisyon Koridoru adı Terilen kori- rumda bazı dostlarının yanına otur- O sırada etrafında (bulunanlar ni parti konusunda tartışlıyorlar- Bir gazeteci Ulaya sordu: — Paşam, aa bir teşebbüsünüz mış. Doğru Ulay beşe Geli verdi: — Düşün pi bir parti kur- yı düşünüyoru AKİS/12 — Ama şimdi Sıkı Yönetim var. Bu şartlar altında, bilmem ki nasıl olur?" " e zaten Sıkı Yönetimlin vi "bekliyeceğiz. Hazırlıkları- mızı ona göre yapıyoruz. " — Lider olacakmışsınız, ha?" Ulay bu soru üzerine gevrek bir kahkaha attı ve: " — Canım bizim liderliğimiz ö- nemli değil.. Önemli olan şahıslar değil, fikirler.. Kim olursa, olur li- der" dedi. Sonra bu konuda fazlaca bir şey söylemek istemediğinden Se- nato toplantısına katılmak üzere sa- lona doğru yürüdü. Geride kalanlar oaynı konuya döndüler ve yeni parti üzerinde tar- tışmaya başladılar. Ulay ertesi gün daha da neşelen- di. Sabah gazetelerini büyük bir mer rakla bekledi. Eline ilk olarak Ter- cümanı aldı ve manşette kendisiyle ilgili sekiz sütunluk haberi sindire sindire okudu. Gazete i i partinin prensiplerimin neler olduğunu Ula- yın ağzından günün en önemli ha- beri olarak vermişti. Tam o sırada telefon çaldı. Karşıda Tercüman ga- zetesinin muhabiri vardı. Gazeteci, Ulaya haberi görüp görmediğini sor- du. Emekli General neşeyle: "— Benim Tercümanla pek aranı yok ama, bak bu seferi iyi" dedi. So- rulan suallere, ilk demecinin Stepin- de birşey katmadan cevap verdi ve diğer gazetelerde birer sütun üzeri- ne yer alan demecini tetkike koyul- du. Eski MBK üyesi Emekli Genera- lin Basına yaptığı açıklama birkaç noktada toplanmaktaydı. Ulay yeni bir partinin kurulacağımı kesin ola- rak belirtiyordu. Partinin prensiple- ri aşırı şı olacaktı! -Sanki başkası künmüş gibi...- Ü 0 candan benimseyecekti! Sank baş- kası mümkünmüş gibi... Türkiyeyi ulaşmak istediği Batıya (obüyük bir