13 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

13 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

TI Y A istanbul Açıkhavada Opera temsilleri yatrosunun opera bölümü rejisörle- rinden Aydın Günün yönetiminde, ge- çen mevsim canlı ve başarılı bir fa- aliyet göstermiş olan İstanbul Ope- rası, yıllardanberi hemen hemen boş duran, faydalı bir sanat faaliyetinde kullanılamıyan Açıkhava Tiyatrosun- da yaz temsilleri vermek kararında- ır. Gene Aydın Günün yönetiminde hazırlanan yaz programına göre, İs- tanbul Operasının 13 temmuzda baş- lıyacak yaz temsilleri 15 Ağustosa kadar devam edecek, her hafta en az 3 temsil verilecektir. Programda Pucoini'nin "Madam Butterfly", Ver- di'nin "Rigoletto" operalarıyla Stra- uss'ın "Yarasa" opereti yer almak- tadır. mmuz cumartesi akşamı ilk temsili verilecek "Madam Butterfly" operası için ünlü Japon sopranosu ve New York Metropolitan Operası sar natcılarından Kunie İmai davet edü- miştir. Misafir sanatçı 13,16,18 ve 20 temmuzda verilecek temsillerde ese- rin baş kadın rolünü, Cio-Cio-San'ı oynuyacaktır. Bundan başka, yaz temsilleri için, iki italyan sanatçısı da davet edil- miştir. Bunlardan biri (oMilanodaki Scala operası tenorlarından Bondino' dur ve "Rigoletto"da oynıyacaktır. (Rigoletto rolü ise, kış mevsiminde aynı rolde çok beğenilmiş olan, bir başka İtalyan sanatçısına, gene Mon- tefisco'ya verilecektir.) İkincisi “ise tanınmış İtalyan orkestra şeflerin- den ModOttavio Gallo'dur. o Misafir şef, açıkhava temsillerinde, orkestra- yı Claus Nogara ile birlikte, müna- vebe ile. idare edecektir Böylece yaz sksamlri şehirde görülecek ciddi bir sanat faaliyeti bulamayan İstanbullular, Boğazdan gelen serin rüzgâr altında güzel o- pera ve operet temsilleri sevredebi- lecekler, açıkhava tiyatrosu da bir ay için olsun, inşa edildi maksada uygun, faydalı bir sanat faaliyetine kavuşturulmuş olacaktır. Hisar temsilleri A sıkhavadaki opera ve operet tem- sillerine paralel olarak, Şeibir Ti- yatrosu da Hisardaki yaz temsilleri- ne 15 temmuzdan itibaren başlamak üzere gerekli hazırlıkları yapmakla- dır. Hisar temsillerinin o başlıyacağı tarih henüz kesin olarak belli de- AKİS/28 TR O ğilse de 15 temmuzu aşmıyacağı, ilk oyun olarak da, Hâmit o Akınlının sahneye koymakta olduğu, Shakespe- are'in "Yanlışlıklar Komedisi" tem- siline başlanacağı kuvvetle tahmin edilmektedir. Bu eberde bellibaşlı rol- nn Agâh Hün, Muhip Arcıman, Zih- Küçümen, Samiye Hün, Arslan lim çalışmaktadırlar. Bundan başka "Hamlet"in de bu yaz Hisar açıkhavasında yeniden Sahneye konularak yeni bir kadro ile tekrarlanması beklenmektedir. Sha- kespeare'in her zaman seyirciyi çe- ken bu ünlü eserinden başrolü, bu sefer, Devlet 'Tiyatrosunun genç ko- medyenlerinden Kerim Afşarın, misa- fir sanatçı olarak, oynaması karar- laştırılmıştır. Kraliçe rolünü de, bu sefer, Şirin Devrim üzerime alacak- tır. Erlangen Festivali er yıl Almanyanın Erlangen şeh- rinde yapılmakta olan Avrupa Ü- niversiteler Tiyatroları Festivaline, bu yıl da İstanbul Üniversitesi Tale- be Birliğinin Gençlik Tiyatrosu, memleketimizi temsilen, katılacaktır. Gençlik Tiyatrosu Erlangene, Ay- valık Şenliğinden döner dönmez,, 20 Temmuzda hareket edecektir. Genç- lik Tiyatrosu müdürü Ertuğrul Üce- lin başkanlığındaki 25 kişilik sanat- çı, idareci ve teknisyen grupü bu seyahati otobüsle yapacaktır. Bu yıl Belçika, Fransa, İtalya, Portekiz, İngiltere, Yugoslavya, İs- veç, Hollanda ve Avusturya Üniver- site Tiyatrolarının da katılacakları Erlangen Festivalinde. Gençlik Ti- yatrosu Musahipzade Celâlin "Fer- manlı o Deli Hazretleri" komedisini oynıyacaktır. Bu maksatla Gençlik Tiyatrosu sanatçıları "Fermanlı De- --..." için, tamamiyle renkli tellerden meydana getirilmiş, stilize ve çok o- rijinal bir dekor hazırlamışlardır. E- serin gerektirdiği tarihi okostümler de, yetkili uzmanların yönetiminde,. yeniden jigg maş. Erdek Şen Bu yıl ie Şenliklerine o "Genç Oyuncular" topluluğumun kat'I- mıyacağı kesin olarak anlaşılmıştır. Birkaç yıldanberi başarılı bir geliş- me halinde devam etmiş olan bu şen- liklerin kesilmemesini isteyen Erdek Turizm Derneği, yurdumuzdaki çeşit- li sanat topluluklarına başvurmakta ve Şenliklerin devamını o sağlamaya çalışmaktadır. Bu temaslar sonunda, gecen mev- sim Aksarayda kurulmuş olan "Ti- yatro 13" adlı amatör topluluğun senliklere katılması sağlanmış gibi- Kerim Afşar Yeni yolda dir. Bu topluluğun Erdekte Luigi Pi- randello'nun "Ağzı Çiçekli oOAdanı" adlı bir perdelik oyunuyla "Bir Kra- lın Anıları" adlı, çok tablolu bir Or- ta Çağ farsını oynayacağı o söylen- mektedir. I. Ayvalık Şenliği Ayvalık Turizm Derneği ile Öğret- menler Derneğinin ortaklaşa ha- zırladıkları I. Ayvalık Şenliği, 12 - 17 temmuz arasında yapılacaktır. Şen- liğin bu ilk yılına, İstanbul Üniversi- tesi Talebe Birliği geniş bir kadro i- le katılmakta ve bütün sanat göste- rilerini kendi topluluklarıyla gerçek- lestirmiye hazırlanmaktadır. Talebe Birliği oOAyvalık Şenliğinde Tiyatro, Folklor, Resim, Karikatür, Müzik ve Film kollarıyla faaliyet göstere- cektir. Gençlik Tiyatrosu Ayvalıkta, a- çıkhavada kuracağı tiyatroda, Musa- hipzade Celâlin ""Fermanlı Deli Haz- retleri" adlı komedisi ile Vüsat O- benin yazdığı 'Ihlamur Ağacı" adlı 2 perdelik telif oyunu temsil ede- cektir. Bunlardan birincisini Gündüz Aykut, ikincisini de Nejat (Öğünç sahneye koymuşlardır. Her iki eser Gençlik Tiyatrosunun amatör sanat- çıları tarafından oynanacaktır. Ayrıca Talebe Birliğinin Folklor ekibi halk oyunları oynıyacak, Şen- lik süresince Ayvalıkta devamlı bir Resim ve Karikatür sergisi açılacak, sanat filmleri gösterilecek ve sokak- lara konulacak hoparlörlerle, banda alınmış Batı müziği yayımı yapıla- caktır. Erdek Şenlikleri gibi, (Ayvalık Şenliklerimin, de geniş ilgi uyandıra- cağı ve bölge turizmi (bakımından faydalı bir kalkınmanın gerçekleş- mesine hizmet edeceği umulmakta- ır.