13 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

13 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

bir çoğunluğu hazırdı. Herbiri bir Alicana, bir Öktene bakıyor, kimin ne söyliyeceğini merak ediyordu. A- lican bütün soğukkanlılığıyla Grupu evvelâ süzdü. Görenler, sonucu ev- velden biliyor sanırlardı. Gerçekten bu hisse kapılanlar yok değildi. Üs- telik biraz da hakları vardı. Zira bir gece evvelinden herşey hazırlanmış, muhtelif sivri uçlarla (konuşulmuş ve Öçtenin durumu altmışaltıya bağ- lanmıştı. Meselâ Perinçek her ne kadar Öçteni tutuyorsa da, Alica- nın karşısında fazlaca sıkı (o basa- mıyor, meselâ Eriş durumu her ne kadar iyi görmüyorsa da Genel Baş- kan hakkında fazla konuşmaya yel- tenmiyor, doğu illeri milletvekilleri- nin pekçoğuna gelince bir "ikinci li- der gibi olan Azizoğlunun etrafında meseleyi uzaktan kollamaktan iteri e Rahatsızlanan Y.T.P. nA. üç ocak başkanıydı. Tah- sin Türkay, seçim bölgesi arkadaşı Öçtene bugün ziyadesiyle güvem vor- du. Talât Asal ve Ata Bodur Öçte- nin açıklamalarıyla Grupun birbiri- ne girecegirden ve karışıklık sonun- da, Alica "pes" diyeceğinden emin bulunuyorlardı. Öçte böylece söz aldı. Eski Ulaştırma e söyle- dikleri Alicanı itham mekten Zi- yade kendisini savunma 2 şeklinde ol- du. Rifat Öçten, istifasının sebeple- rini bilinen meseleler üzerine bina etti ve Alicanın kendisi hakkında yanlış yargıya vardığını ifade etti. Üstelik bütün bunlar kendisini çe- kemiyenler tarafından Alicana ak- tarılmış ve liderle arasında durup ehınmken patırdı çıkarılmıştı. Öçten istifasının ana sebebini PTT Genel Müdürünün emekliye şev- kiyle ortaya çıkan o olaya başladı. Bu işleme sebep irendi kendine ver- diği bir karar değildi. Güvenlik Ku- rulunda EMİNSU'ların . Devlet hür metlerinden alınmalarının kararlaş- tırıldığını ve bunun üzerine PTT Ge- nel Müdürünü işinden aldığını belirt- ti. Bunları söylediği sırada Alicanın birikidefa soğukça gülümsediği ve kafasını salladığı gözden kaçmadı. Öçten bu konudan sonra yeniden meşhur Japonya seyahatına (avdet etti. Japonyaya gitmesine bidayatte İnönü muhalefet etmemişti. Herhan- gi bir itirazda bulunmamızı. Da- ha sonra Alican. Paşanın gidilmesi- ni istemediğini kendisine söylemişti. Üstelik işlerin tende PTT Genel Mü- dürünün parmağı vardı. İ buldan Ali Sohtoriki alıp getirmiş, İnönüye ricacı etmiş ve kararname tam imzalanırken İnönü bunu red- detmişti. Halbuki Kararnameyi bü- tün Bakanlar imzalamıştı. Allah razı olsan Eski Ulaştırana Bakanı sözlerinin bundan sonrasını CHP aleyhinde bir kampanyaya girişmişcesine sar- fetmeğe başladı. Efendim, o Alican masıydı. Öçten işte buna dayanama- mıştı! Bundan sonra gene Alicana dö- nen Öçten, Genel Başkana kırgın olduğunu söyledi. Kendisi hakkında, mevcut olmadığı bir Grupta ileri geri konuşmuştu. Öçten, sağda, sol- da "İstifamın gerçek sebebini açık- larsam Hükümet istifa eder" diye konuşmamıştı. Alicanın bu ithama yanlıştı. Ayıptı. Alican lâfin obura- sında hafifçe söz attı ve: "— Bunları söylediğimi duyuyor- duk. Eğer böyle bir şey varsa şura- da söyle de, bilelim" dedi. Öçten devam etti ve sözlerini Y.T.P. adına yaptığı tasarruflardan dolayı C.H.P. tarafından sevilmedi- gi ve ayağının kaydırıldığı seklinde bitirdi "Böyle demedin mi?" İkinci raund Alicanın konuşmasıyla açıldı. Önce hafif, sonra şiddetli yi klar Öçteni sarsmağa ( başla- dı. Alican evvelâ Öçtenden sordu: — Öçten, seninle, Koalisyon- dan ya beraberce ayrılına veya va- zifeye hep beraber devam ederiz di- ye Konuşmadık m1?" Öçten boynu- nu büküp “— Evet" sonra olayları başladı.. Japonya seyahati konuşun- da ihtilâf oldukça karışıklığa sebebi- yet vermişti. Alican " —Öçten bu konuda seninle ko- nuşup, gitmenin doğru olmıyacağı- ra, karışık günlerde nazarı dikkati çekeceğini, bazı makamların bu ge- ziden hoşlanmadıklarını konuşup anlaşmadık m1?" diye sordu. Öçten e ue b t" dedi. ici ie etti "— Seninle, sağda solda ileri ge- ri konuşuyorsun.. Güvenlik Kurulun- da bile dikkati çekiyorsun, o kritik günler yaşıyoruz, biraz dikkatli ol- mak gerekir diye konuşup, anlaşma- dık mı? Bana. haklısın diye ocevap vermedin mi Öçten biz da itiraz etmedi. A- dedi.. Alican bundan YURTTA Ekrem Alican "Değil mi, Öçten" Rifat Öçten OLUP BİTENLER "Herkese güler talih.." Yusus Azizoğlu Doğunun başı AKİS/15