13 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

13 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Akisler Özdemiroğlunun içkili basın toplantısı Kafalar bir hoş! Sendikalar — İçinde bulunduğumuz haftanın ortala- rında Çarşamba günü Ankara Gazeteciler Cemiyeti Lo- kalinde yapılan bir basın toplantısından Başkentli gaze- teciler hayli memnun ayrıldılar. Metal İş Federasyonu- nun kurulmasıyla ilgili olarak Federasyon Başkanı Ka- a Özdemiroğlunun yaptığı bir basın toplantısında ga- zeteciler bir yandan Özdemiroğlunun konuşmasından kısa notlar alırken bir yandan da temmuz güneşinin ver- diği harareti yudumladıkları buzlu votkalarla gider diler. AKİS/4 Kırıkkale Metal-İş, Ankara Mihaniki Kimya ve El- madığı Barut ve Patlayıcı Maddeler sendikalarını tem- silen kurulan ve 8650 üyesi olan Metal-İş Federasyonu Başkanı Özdemiroğlu konuşmasında Senatoya çattı ve: "— Senato Grev, Lokavt ve Toplu Sözleşme Ka- nununda bir çok kısıtlamalar yapıyor. Bu kısıtlamalar gerçekleştiği takdirde Türkiyede sendika liderliği yap- mak kahramanlık olacaktır" diyerek "Devrimcilik, de- mokrasi ve insan haklarına bağlılık, Türkiyenin özgür- lük ve barış içinde uygar bir hayat düzeyine kavuşma- sı sosyal adalet, sosyal güvenlik, iş hukukunun gelişme- si ve her türlü istismarın ortadan kaldırılmasının" Fe- derasyonun temel amaçlarını teşkil ettiğini söyledi. Federasyonun ilk genel kurul toplantısı yeni Sen- dikalar Kanunu yürürlüğe girdikten altı ay sonra An- karada yapılacaktır. Ziyaretler — Federal Almanya İktisadi İşbirliği ve Kalkınma Bakanı Walter Schell haftanın ortalarında Perşembe günü Ankaraya geldi. Türkiyede 8 gün kadar kalacak olan Walter Schell bu müddet zarfında Hü- kümet üyeleri, Devlet Plânlama Teşkilâtı ve Hazine Genel Müdürlüğü yetkilileriyle birlikte 5 Yıllık Kalkın- ma Plânı ve Plânın 1963 Yılı Uygulama Programı, Türkiyenin iktisadi politikası, zirai ve sınai projeleri üzerinde incelemelerde bulunacaktır Schell Ankaraya indiği Perşembe günü öğleden son- ra saat 16.30 da Maliye Bakanlığını ziyaret etti ve ay- nı günün akşamı Başbakan Yardımcısı Turhan Fey- zioğlunun verdiği bir akşam yemeğinde bulundu. chell ve beraberinde bulunan maliye, ticaret, ulaştırma ve hariciye uzmanlarından müteşekkil heyet ma Sabır Devlet Plânlama Teşkilâtında inceleme- ler yapacak ve öğle yemeğini Dışişleri Bakanı Feridun Cemal Erkinle birlikte yedikten sonra gece, Federal Al- manya Büyükelçiliğinin vereceği resepsiyonda buluna- caklardır Heyet daha sonra İzmire gidecek ve 15 m Pazartesi günü Bursaya geçerek haftanın ortalarında Perşembe günü Türkiyeden ayrılacaktır. İhaleler - Devletin mal ve hizmet satın alışında, bir hayati değişiklik. yapılmaktadır. Bugüne kadar devlet, çok sahada, "en ucuz"u tercih etmeye mecbur bulunmaktaydı. Bunun verdiği zararı görüp anlamak