13 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

13 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER Ata Bodur Kapının önünde bir çift lican daha sonra Grup içinde ve dı- şında Öçtenin, kendisini askerlerden korkmakla itham ettiğini ve adeta onların elimde oyuncak olduğunu, söy lediğini belirttikten sonra tekrar Öç- tene döndü "— Bunları söylediğin sıralar- da PTT Genel Müdürünün değiştiril- mesi konusunda Genel Kurmay Başkanına müracaat ettiğin oyalan mı?" diye sordu. Öçten itiraz etme- di. Alican - sollerinin sonunu getir- di: " Bu olayı Barbakanın iyi kar- şılamadığını e; bana hak verdiğin doğru değil mi Böylece Öçtenin O sorgusunu -ta- mamladı ve yargıya vardı: " — Öçtenin bunların dışında bil- dikleri varsa çıkar, -burada söyler. Eğer haklıysa Koalisyondan hep be- raber çekilir gideriz.." dedi. Alicanın konuşmasından o sonra etrafta birkaç kişi alı al, moru mor fırladı. Tahsin Türkay dişleri- ni birbirine geçirerek Öçtene ala- iliğine tehdid savurdu. Perinçek üyle Öçtenin koluna girdi ve kendisini salonun bir köşesine götü- rerek kahve ikram etti. Sonuç ne olacak. perde böyle indi ve Y.T.P., parti- nin genel politikasını tekrar gö- AKİS/16 -Talât Asal rüşmek üzere ertesi günü toplanma- ya karar verdi. Ertesi gün partinin genel opolitikası, bir o evvelinden farksız, belki de onbeşinci defa tes- bit edildi! Gerçi çarşamba günü kesin bir karara varılmadı ve bir gün sonra gene toplanmaya karar verildi ama Alicanın yaptığı uzun konuşma ve Grupun havası işin seklini, şemali- ni ortaya koydu. Zira Alican millet- vekillerine gerekli tehdidi savurmuş- — Memleketin menfaatlerini dü sünür karar verirsiniz. İsterseniz Koalisyondan çekiliriz. Biz de bu iş- ten, hiç değilse kurtulmuş oluruz" Y.T.P. de, devam eden gürültü- nün bu defa kesin olarak önü alına- caktır. Zira Bodur, Türkay ve Asaf Haysiyet oODivanına verilmişlerdir Bunların ayrılmasıyla (o Kaalisyonun netameli Oo ortağı rahatlıyacaktır Ayrıca Nizamettin Erkmen, Hüsa mettin Atabeyli ve Rahmi Arıkan adlı Y.T.P, liler de partilerinden i lişiklerini, başlarına geleceği iyi bil diklerinden şimdiden Oo kesmişlerdir. Bu işten en fazla zarar gören mu- hakkak ki Bolu Senatörü- Rahmi A" rıkandır. Partizanlığıyla meşhur A- rıkan bundan böyle bazı mercilere tesir edemiyecek ve onu şuradan a- lıp,. bunu şu işe yerleştiremiyecek- istanbul Gerçeğin sesi Bu haftamın içinde bir gün İstanbul- da, dolmuşların birinde yolcular, evvelki haftadan beri günün konusu olan, "partilerin tek Belediye Bas- -anı adayı etrafında (o birleşmeleri" konusu üzerinde konuşuyorlardı. O na kadar hiç bir lâfa karışmayan ve sadece söylenenleri dinleyen ş0- för birden yolculara döndü ve: "— Onu bunu bilmem, Necdet Uğur Belediyenin başında kalmalı. Gece gündüz demiyor, çalışıyor. Pa- lavrası, da yok. Yapılacak diyor, ya- pılıyor. Yapamıyacağım diyor, anlı- yorsunuz ki bu derdi daha çekecek- siniz" dedi. oförün bu samimi kanaatine yolcuların hepsi iştirak etti. İstanbulda birçok mesele halk a- rasında dolmuşlarda- görüşülür. Bil- hassa Trafik, Pahalılık, İdareden Şi- kayet konuları, o anda birbirlerini tanıyan insanlar arasında iki-üç da- kika 'içinde müzakere konusu oluve- rir. Dolmuşlardan yükselen ses hal- kın sesidir ve gerçeğin ta kendisi- dir. Necdet Uğur İş bilenindir.,.