13 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

13 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

YURTTA OLUP BİTENLER İstanbul halkı, şimdiye kadar hiç kimseye onasibolmayan bir şekilde Necdet Uğuru tutmaktadr. Hem de Necdet Uğur, iflâs etmiş bir Beledi- yenin başında olduğu halde, gene de halk kendisini sevmekte ve ona inan- maktadır. Uğura Belediye Başkan- lığı teklif edildiğinde, "Aman git- me! Orası bir belâlı yerdir, ne yap- san yıpranırsın" diyen dostları, doğ- rusu bugün kendi sözlerinden utan- maktadırlar. İşin gerçeğini aramak o lâzımge- lirse, bugünün şartlan içinde Uğur olsun olmasın, İstanbul Belediyesi- nin başına dört partinin üzerinde it- tifak edeceği, tarafsız bir (Belediye Başkanı getirilmesi bir (o zarurettir, rek devlet idaresinde, gerekse Türkiyede son üç-beş yıl içinde ge- rek devlet idaresinde, gerekse ma- halli idarelerde şartlar çok (o değiş- miştir. Belediyeler ve Başkanlık ma- kamları politik mevki olmaktan çık- mıştır. D.P. devrinde alışıldığı gibi, iktidarda olan partinin, Belediye ile istediği gibi oynaması, kendi menfa- atlerine âlet etmesi artık mümkün İstanbul Belediye Sarayı Dışı kalaylı içi alaylı değildir. D.P. devrinde o doldurulan Belediye kadroları ile, sırf o politik menfaatler için yapılan usulsüz ta- sarrufların meydana Oo getirdiği ya- ralar, 27 Mayıs 1960'dan bu yana üç yıldan fazla bir zaman geçtiği halde hâlâ sarılamamıştır. Böylesi- ne büyük ve acı bir tecrübeden son- ra herhangi bir siyasi partinin Bele- diyede istediği gibi at oynatması as- la mümkün olamıyacak bir hâdise- dir. Buna teşebbüs edenin halk oyun- Kulağa küpe.. Ayinesi iştir kişinin... av, hav, hav.., Pen nlar ları, AKİS'e karşı söylüyorlar! savunucu- görüşlerini dan göreceği tepki çok sert olacak- tır. İtiraf edelim ki, bu sert tepkinin açacağı yaralar, 1960 öncesinden de büyük olacaktır. Tarafsız Başkan arzusu Artık İstanbul halkı, hizmete yöne- len idareyi tasvip etmekte ve o- nun peşinden gitmektedir. Halk, yo- lunun yapılmasını, elektriğinin gel- mesini, suyunun akmasını, temizlenmesini istemektedir. partiden olursa olsun, halkın, Bele- diye içinden menfaat temin etmeye kalkışan grupların vaadlerine karnı doymuştur. Şimdiye kadar İstanbul Belediyesi alabildiğin? istismar edil- Partili Belediye etmek için Belediyeyi kullanmışlar, bazı açıkgözler Belediye üzerinden menfaat teminine gitmişler, Beledi- yenin arsaları üzerine (oturmuşlar, binalarım gasbetmiş, şehrin denizini doldurmaya yeltenmişlerdir. Bu ko- nuda bilhassa İstanbul için, birçok misal vermek o kaabildir. (o Belediye- AKİS/17