13 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

13 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

hada yeni bir hamle yapmış ve An- karalılara ucuz giyim sağlamak maksadı ile yeni bir fiyat listesi i- lan etmiştir. Atelye aynı zamanda sipariş almakta ve basma, poplin el- biseleri, bluz ve etekleri 20, 25, 40, 45 liraya dikmektedir. Hazır kapi- tone sabahlıklar, Aydın poplininden dikilmiş trençkotlar, elbiseler elve- rişli oldukları kadar da zarif ve şık- Sonbahar hazırlıkları Kadınlar henüz yaz elbiseleri ile meşguller. Ama dünyanın büyük terzileri sonbahar ve kış modellerini teşhire çoktan koyuldular. Hazır El- biseciliğin çok ilerlediği Amerika gi- bi bir memlekette, sonbahar model- lerinin şimdiden belli olması, özel- likle, önem taşımaktadır. Amerika- da çok büyük bir "Hazır Elbise" te sisine sahip olan meşhur fransız ter- -isi Christian Dior, bu bakımdan Sonbahar defilesini yapmış ve pek çok sipariş almaştır. Hazır Elbiseci- ler, kadınların tuttukları modelleri tespitle (o meşguldürler. Sonbaharın ilk günlerinde vitrinleri dolduracak olan ilk elbiseler en fazla para ge tirecektir. Kadınlar bu önümüzdeki sonbahar mevsimi için, daha çok spora kaçan, bir tarzı ve kişiliği o- lan sade elbiseleri (o beğenmişlerdir. Şehirde spor giyinmek, cicili bicili kıyafetlerden sakınmak moda ola- caktır. Kadın, böylece günden güne yaşadığı faal ve dinamik hayata da- ha uygun bir giyim tarzını seçmek- te ve kendisine bu yönde âdeta kla- sik bir moda yaratmaktadır. Sonba- SOSYAL HAYAT harda etekler ogene yakıştığı nis- pette kısa" olacaktır. Yani her ka- dın kısa eteğini, (kendisini yapmıyan noktada tespit Tayyörler rahat tayyörlerdir. ler vücudu sıkmamakta, pratik ye- lekler rahat ceketlerin içinden giyit- mektedir. Bu tip tayyörlerle, çok u- zun topuklu ayakkabı giyilmiyecek- tir. Zaten sonbaharın moda ayakka- bısı kısa topuklu, çok çeşidi olan spor ayakkabıdır. Çalışan (kadının büroya ve çarşı pazara uzun topuk- lu ayakkabılarla gitmesi artık mo- da değildir. Bel yeri, bu defa kalça kemiğinin tam üstündedir. Kürkler önümüzdeki kış daha çok manto ve ceketlerin içine gizleneceklerdir. Pü- toverlerin, spor elbiselerin kürkle 1- sıtılması ve süslenmesi modası de- vam edecektir. AKİS/33