12 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

12 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

dunda bulunamamıştı. Erdemir liderin- den, ağzı lâf yaptığı için raporun mü- dafaasını yapmasını istiyordu. Bölük- başı ise buna yanaşmamaktaydı. A- ralarında patırdı ayyuka çıkınca, MP li milletvekillerinin büyük bir kutlun- da iri kıyım lidere karşı bir hareket başladı. Zaten kimse bu ekzantrik li- derden memnun değildi ve parti ser- mayeyi kediye yüklemek üzereydi. Sinirleri son zamanda esasen bo- cuk olan Bölükbaşı bu kadar baskıya dayanamadı. MP liderinin, eşiyle de aralarında bazı noktalarda geniş çap- ta anlaşmazlıklar vardı. MP li politi- kacı, talebelik devrinden kalma bazı itiyatlarını politikada ün yapmasına rağmen terkedememişti. Gece âlemle- rinden hoşlanıyordu. Bir başka mera- kını da böylece tatmin ettiğinden -MP. lideri gazetelerin birinci sahife- lerinde görünmeyi çok sevmektedir! - sazlı meyhanelerde sık sık görünüyor- du. Aile içinde bu davranış bazı sızıltı- lara meydan vermekteydi. Bayan Bö- lükbaşı bu anlaşmazlığı bundan bir müddet evvel eşinden ayrılmaya ka- dar götürmüştü. Cumartesi akşamı, sinin komşuları OMP li politikacının evinden bazı nahoş tartışma sesleri duydular. Aile içerisinde yeni bir ka- rışıklığın başlangıcı olan tartışma epey uzun sürdü. Saat 11.30 sıralarında ses- ler kesildi. Ertesi sabah, Bölükbaşı ailesine bazı dostlar ziyarete geldi. Bayan Bö- lükbaşı, gelenlerle bir müddet oturdu. Hiçbir şey sezdirmeden durumu idare etti. Saat 10 sıralarında yanına iki kı- zım alan Bayan Bölükbaşı evden çık- tı. Bayan Bölükbaşının sonradan İs- tanbula gittiği söylenmişse de, babası- nın Ankaradaki evine gittiği bilinmek- tedir. o Olay cereyan ettiği sırada da babasının evinde (o bulunmaktaydı ve bazı yeni kararların arefesindeydi. İşte o pazar Bölükbaşı. bütün bun- lardan dolayı büsbütün sinirliydi. Öğ- leden sonra kapıcısına 50 lira verdi. Bir kâğıdın üzerine Luminal, Nembu- tal, Doriden... isimlerini yazıp eczane- den almasını söyledi. Kapıcı Malte- pe civarındaki bir nöbetçi eczaneden istenilenleri temin etti ve MP liderine getirdi. Bölükbaşı bunları sırayla masası- nın üzerine dizdi. Evvela bir iki tane aldı. MP li politikacı nümayişin bu kadarla kalmasını arzulamamış olacak ki. kapıcıyı tekrar çağırdı. - Luminal tüpünü verip kendisine bir tüp daha almasını söyledi, Kapıcı bu defa şüp- helenmiş olacak ki bir parça dolaştık- Bölükbaşı aile- 'boş tüpleri masa üzerine sıraladı. tan sonra m m belirtip, işin içinden sıyrı Hastalık hastası Ginün. bundan sonraki kısmı MP li- deri için, bazı nöbetlerin gelip git- mesi şeklinde geçti. Oğlu Deniz annesiy le gitmediğinden evdeydi. Bazı dostları kendisini ziyarete geldiler. Akşam 18.30 civarında yalnız kalmak istediğini be- lirten hareketler oyaptı ve ahbapları gittiler. Sadece kardeş çocuğu Süley- man Türkmenoğlu, Bölükbaşıyla kaldı. Türkmenoğlu ve MP li politikacı devamlı olarak iki meseleden bahset- tiler. Bölükbaşı evvela eşinden sonra partisinden yakındı. o Türkmenoğluna intihar edeceğinden dem vurdu. Saat 20.30 sıralarında MP Genel Merkezine, telefon etti ve kendisine antetli zarf YURTTA OLUP BİTENLER telâşla kapıcıya haber verdi. Kapısı geldiğinde Bölükbaşı kendinden geç- mişti. Az sonra Türkmenoğlu da gel- di. Yaka paça MP liderini hemen köşe başında buldukları bir otomobile at- tılar ve Gülhaneye yolladılar Siyasi nutuk.. ygölükbaşının macerası burada Dit- medi. Gülhanede yapılan ilk mü- dahaleden sonra bir müddet uykuda kaldı, sonra sabaha karşı açıldı. Saat 10 sıralarında tamamen kendisine gel- miş, verilen ilâçlar tesirini göstermiş- ti. Devlet Bakanı Vefik Pirinççioğlu ve Sirmenin ziyaretini savdıktan son- ra doktorlarla sohbete bile başladı. Kliniğin yeni hastasından en fazlı zarar gören, hemen yanındaki odada sarılıktan yatmakta olan Bayan Akbil 4 M. P. lideri Bölükbaşı hastanede ailesi ile Mizansen getirmesi için MP sekreteri Kenan Ha- rundan ricada bulundu. Harun eve geldiğinde kapıyı kendisine Türkmen- oğlu açtı. Harun zarfları bırakıp çıktı. Bölükbaşı bundan sonra traji-ko- mik hikâyenin son faslına geçti. Bir iki Luminal daha aldı. Türkmenoğiu- nu yolladı ve kendisini yalnızlığa bı- raktı! Saat 24e doğru Bölükbaşı hazır- lığını tamamladı. Diğer ilaçları imha etti ve içtiği zehabına kapılınması için -Bi- lahare tabibler, bu tipik hareketin is- teri nöbetine tutulanlarda görülen bir hareket olduğunu belirtmişlerdir. Pek az sonra da ilaçlar tesirini gösterdi- gindin Pir ve sızmağa başladı. Bu arada oğlu Denize, Türkmenoğlu- na haber iletmesini söyledi. Deniz ilk oldu. Bayan Akbil Pazartesiyi Salıya bağlıyan gece gözünü kırpamadı. Ara- dakı kapıdan, seslerin hepsini duyu- yordu ve sabaha kadar siyasi nutuk dinledi. MP lideri uykusunda devamlı sayıklamış ve nutuk çekmişti. Bayan Akbil sabahleyin (taburcu edilmesini rica etti ve politikadan fazlaca - bir diplomat eşidir - amina hastahaneden O ayrıldı Salı günü Bölükbaşı, resim çektire- cek kadar kendisine gelmişti. Bu ara- da İstanbuldan geldiğini söyleyen eşi kendisini ziyaret etti. Esas gümbürtü Çarşamba sabahı koptu. MP li poli- tikacı lokomotif meselesiyle ilgili ola- rak Meclise gideceğini belirtti ve 1s- rarla doktorlardan kendisini taburcu etmelerini rica etti. Nabız normaldi. Tansiyon 12 civarında bulunuyordu. AKİS/15