12 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

12 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı : 485Cilt : XXVILI Yıl : 10 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı ; Metin Toker Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu. Egemen Bostancı ve Vedat Zeydanlı (İstanbul). Seyfi Özgenel (İzmir) - Dış Haberler Kısmı: Ha- lük Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan, Tüli Sezgin, Bihin Anter, Hüseyin Korkmazgil — İş Alemi; Fasih İnal — Sinema: T. Kakınç - Spor: Vildan Aşir Savaşır. Resim Fotoğraf Klişe Özdoğan Klişe Atölyesi Rüzgârlı Sokak No. 15/2 Tel: 11 89 92 İdare Rüzgarlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 1500 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Devintes Ticaret ve Sanayi Koll. Şti. Matbaası Basıldığı tarih 11.10.1963 Fiatı | Lira AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları şhur "Lokomotif Hikâyesi'nin butun içyüzünü anlatan geçen sayımız, k sayıda mektup almamıza vesile teşkil etti. Bunlardan iki tanesini alâka çekici bulduk. Mektuplardan biri İstanbuldan Nazım Akkaya tara- fından yazılmıştır. Mektup şudur: "Yıllar yılı AKİS okudun. Mücadelelerinizi sadece zevkle değil, heyecan ve gururla da takip ettim. Sonra 27 Mayıs Devrimi oldu, M.B.K. İdaresi geldi, 15 Ekim 1961 seçimleri yapıldı ve İsmet Paşa Demokrasisi yürürlüce girdi. Yavaş yavaş AKİS beni cezbetmez oldu. Hamleci derginin yerini sta- tükocu bir dergi aldı. Şimdi ben Milliyetin ve tabii Çetin Allanın okuyucu- larındanım. AKİSİ de arada görüyorum. Son sayınızı. Milliyette çıkan ilan üzerine aldım ve onda bildiğim, sevdiğim, savaşçı, bir konu ve bir da yı, ona bulaşmış şahıslarla birlikte ele aldı mı duman attıran ve karşı ta- MECMUASI bu, bir delili değil midir? Çetin Al tanın hakkı var: Bu deveyi güdeceğim diye zavallı İsmet Paşa, sekseninci yaşında bu kadar hırtla (uğraşacağına hepsini kendi hallerine bırakıp geçse muhalefete, bakınız gençliği ve or- dusuyla, sendikacısı ve aydınıyla, içindeki ateşin alev alev yandığım geçen hafta belli eden AKİSİ ile bütün kuvvetler nasıl gene onun etrafında top- lanacak ve Menderes artıkları nasıl yerin dibine, bu sefer hiç çıkmamacası- na sokulacaktır." Bilinmesi gereken husus şudur: Memleketi görüş acunu, Nazım Akka- yanın açısından kıl payı dahi farklı değildir. Fark metod farkıdır. Eğer meselelerimizi İsmet Paşa Demokrasisinden değişik bir metodla halletmeye kalkışırsak hiç bir şey halletmeden her şeyi bir çıkmaza sokarız. İsmet Pa- şa Demokrasisi zahmet, eziyet, hatta fedakârlık rejimdir ve k, memleketin bugün AKİS'ten istemesi gerekenin bu olduğuna emin misiniz? Bülent Ecevitin memleketin bugünkü durumunu anlatan güzel konuş- ması gene Milliyette uzun bir şekilde yayınlanmıştır. Nazım Akkaya bu noktaya gelinmesini hiç bir mücadeleye bağlamıyor mu? Acaba bu, kendi- liğinden mi olmuştur? Balanız, yukardaki mektupla birlikte Ankaradan al- dığımız bir imzasız mektup toplumumuzun bir başka cephesine ışık tutuyor: "Bugün yayınlanan AKİS'te Bay Vehbi Koç hakkındaki yayınınızı dik- katle okudum. Bu zatın ihalelerde oynadığı rolün İçyüzünü noksan taraf- ları bulunmakla beraber ortaya koymuşsunuz. Bu yayınınız karşısında, elin- deki kuvvetlerle, size bugün değilse bile yarın saldıracağı muhakkaktır. Bu bakımdan, da hazırlıklı olmama gerekecektir." Mektupta bundan sonra, Vehbi Koçla alâkalı bir takım açıklamalar yapılmaktadır. Bu mektup bakınız nasıl bitiyor: "Bu mektubun altına imzamı atmak isterdim. Ve daha teferruatlı bir şekilde size hitap etmek çabasında bulunabilirdim. Ama neylersiniz ki istediği takdirde yapamayacağı bir hareket ve kötülük yoktur. Çoluk çocuk sahibi kimseler o kadar fazla cesaret sahibi olamıyorlar. Hele, serde bir de memurluk varsa! Derin saygılarımla mücadelenizde başarılar dilerim - Eski bir hesap uzmanı", İşte, içinde mücadele ettiğimiz ortam. Ama Nazmı Akkaya ve onun gibi düşünenler emin olabilirler ki yol alıyoruz, hem çok yol alıyoruz. u inanç içinde Akkayalar AKİS'i okumakta devam etmelidirler. Bu inançla- rının kuvwvetlendiğini mutlaka farkedeceklerdir. Saygılarımızla AKİS/3