12 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

12 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

SOSYAL HAYAT Eğitim Okul ve ailenin işbirliği... Gen hafta ders yılına (o başlıyan Ankara Kolejinin veliler için ya- yınlayıp bütün velilere gönderdiği reh- ber broşür, bunu okumak zahmetine katlanan aileler üzerinde çok olumlu bir etki yapmış ve Okul-Aile, birlikle- rinden bekleneni bir kere daha göz- ler önüne sermiştir. Özel bir okul olan, fakat Ankara- da beş bine yakın çocuğu okutarak Milli Eğitim Bakanlığının- yükünü bü- yük çapta hafifleten Ankara Koleji, bu broşürde maddi ve mânevi bütün dertlerini açıklamış, başarılı ve eksik yönlerini gözler önüne sermiş ve öğ- rencinin daha iyi yetişmesi, okulda daha olumlu bir şekilde kontrol edil- mesi, daha iyi gıda alabilmesi, daha çok başarılı olabilmesi için velilerin yardımını ve işbirliğini istemiştir. u yönden velilere yapılan tavsiye - ler arasında cep harçlığı ile ilgili tav- siye gerçekten ilgi çekicidir ve çok ye- rindedir. Okul idaresi bunu ayarlamak üzere muhtelif yaşlardaki çocuklar i- çin çok ölçülü bir miktar tespit etmiş ve fazla kazançlı ailelerin, bu konuda hassasiyet göstermelerinin ve çocuk- lara fazla harçlık vermemelerinin üze- rinde özellikle durmuştur. Okul, aynı zamanda çocukların ev- de derslerini hazırlamalarını sağlamak üzere ailelerin metodlu, fakat detaya girmeyen, çocuğu boğmayan bir kont- rol sistemi uygulamalarını da istemek- te, yatılıların günde üç saat etüd yaptıklarını hatırlatmaktadır. Yeni teşebbüsler çi daha iyi yetişmesini sağla- mak, onu okula daha çok bağlamak çin girişilen teşebbüsler de gerçekten umut vericidir. Meselâ, yeni ihdas e- dilen rehber öğretmen ve danışma sis- temi müessesesi yürüdüğü takdirde hem öğrenci, hem öğretmen, hem de aile birçok dertlerine çare bulacak ve de- vamlı bir işbirliği halinde olacaktır. Ailelere yardımcı omüdür ve müdür muavinlerinin, telefon numaraları bi- le ayrı ayrı, rehberde bildirilmiş ve ço- cukların "yalnızca okula terkedilme- mesi, velinin ilgisinin her zaman de- vam ettirilmesi" de titizlikle istenmiş- öğretmen ve aile arasında irtibatı sağ- lıyacaklardır. Çocuklarda şahsiyetin otekâmülü ve çocuğun kendi kendisini kontrol metodunun memleketimizde de uygu- lanabilmesi için, demokratik esaslara dayanan öğrenci teşekkülleri, okulun idaresinde tedricen sorumluluk ala- caklardır. Çocukların boş zamanlarını değer- lendirmek için ders yılı çalışmaları ve hareketler düzenlenecek, böylece ço- çocuğun gelişmesi için ders saatleri ile yetinmeme yoluna gidilecektir. Oldukça pahalıya mal olan ders ki- taplarının demirbaş veya döner ser- maye usülü ile çocuğa ödünç verilme- si işi planlanmaktadır. Öğrencilerin a- raştırma zevkini artıracak seviyeli bir kütüphanenin tesisi de ayrıca ele alın- mıştır. En güzeli, muhakkak ki, ailenin okul meselelerinin içine sokulmaya ça- lışılmasıdır. İyi işleyen Okul-Aile bir- liklerinin bütün okullarımızda randı- manı çok yükselteceği muhakkaktır Ancak, Okul-Aile ( birliklerini o birer sembol olmaktan kurtarmak da tabii şarttır. Bakalım çalışma, iy niyet ve teşebbüsü izleyebilecek mi? Moda "Beatnik" cereyanı y oya bir kadın terzisi, yirmisekiz Beatnik modası Yeni bir cereyan yaşındaki Mary Ouant, birdenbire ortaya çıkarak, büyük terzilerin ser- mayesine iş görmeğe başladıktan biri devirde, büyük iş yapmış ve şöhret", AKİS/27