12 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

12 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

Tüli'den Gestiğimiz hafta Ankarada bütün ti- yatrolar yeni mevsime başladılar. I Ekim 1963 gecesi oKüçük Tiyatro, Turgut Özakmanın "Paramparça 'sı ile perdesini açtı. Eser güzeldi. Artist- ler de tam bir anlayışla kendilerini o- yuna vermişlerdi. Bütün yaz tiyatro- ya hasret kalan Başkent halkı da ilk geceyi kaçırmak İstememişti. Gecenin en enteresan çifti, son günlerde muhtelif yerlerde sık sık be- raber görülen Neriman Ağaoğlu ve Ih- gruptaydılar. Muzaffer Görduysus pek tatlı ve zarif kızı ile gelmişti. Kızının gözlerinin güzelliği opek çok kimseyi meşgul etti. O kadar ki, pek mübalâ- galı küpeleri bile gölgede kalmıştı. Reşat Aktan ve eşi Emine Ak- tan, bir ara, gazeteci Şemsi Kuseyri ile (ogörüşüyorlardı. e Basın-Yayından Refik Ahmet Sevengil ve Vedat Tanır da oradaydılar. Ankara Radyosundan Güntekin Orkut ve Erhan İmset bera- berdiler. Daily News'ün sahibi İlhan Bayan Kennedy İstanbul sokaklarında J numaralı san Sabri Çağlayangil, en gözaha şe- kilde giyinmiş kadını da Devlet Tiyat- rosu artistlerinden oGökçen Hıdırdı. Hıdırın brötelli okoyu yeşil elbisesine sarı işler çok yakışmıştı, kendisi de biraz daha zayıflamış (o görünüyordu. Ay ten Kaçmaz ise siyah şifon elbise- siyle biraz "meşum" veya "mahzun" tadın rolünde idi!.. Sevim San, tepesine yaptırdığı topuzla biraz boyunu uzat- mak istemişti galiba... Hariciyeden Gencay Sav ile Güngör Gürata aynı kadın Çevik, eşi ve bacanağı Haşim Hekim- oğlu, birlikte gelmişlerdi. Yılmaz Gru- da, nedense, yalnız gelmişti! Sanatse- ver Bakanımız Bülent Ecevite gelin- ce... Eh, o tabii oradaydı. Metin Nigâr ve eşi Nazmiye Nigâr, hiç bir sanat o- layını kaçırmadıkları gibi, bu piyesi görmekte de gecikmek istememişlerdi. 3 Ekim 1963 akşamı Bulvar Palasta Kore Büyük Elçiliğinin bir kokteyli vardı. Daha çok askeri ve resmi zeva- haberler tın davetli olduğu bu kokteylde Uzak Doğunun bütün elçileri ve pek zarif eşleri hazırdılar. Bilhassa hanımların kıyafetleri çok güzel, değişik ve göza- lıcı idi. Hele fin tarzında gümüş ren- gi bir elbise Obütün hanımlarımızın hayranlığını celbetti. Şinasi Osma ve kırmızılı bir emprime giymiş eşi de oradaydılar. o Fakat nedense Bayan Osmanın o akşam kaşları pek çatıktı. Orgeneral Ali Keskiner, omeşh'ir nezaketi ile herkesin hatırım soruyor- du. Dr. Bahtiyar Demirağ ve eşi, Ve- dat Abut ve biraz şişmanlamaya baş- layan eşi de oradaydılar. Tıp Fakül- tesinin çok enerjik ve becerikli profe- sörü Dr. Fevzi Renda da zarif eşi 8u- zan Renda ile gelmişti. Bayan Renda sade, fakat güzel bir siyah elbise giy- mişti, yegâne süsü (mavi kolyesiydi. Turhan Feyzioğlu ile eşi de oradaydı- lar. Leylâ Feyzioğlu gri ile lâcivert ka- rışık emprime desenli bir şifon elbise giymişti Omuzunda, uçarak inen par- çasının üzerinde de güzel bir iğne var- dı. Böylece, gecenin en şık kadım sı- fatım hak etti doğrusu. Orta Doğu Amme Enstitüsü Müdürü Prof. Fikret Arık, eşi Melâhat Arıkla gelmişti. Fuat Bayramoğlu ve eşi, Ze- kâ! Dormen ve eşi de oradaydılar. Ya- bancı misafirlerden (Habeşistan Bü- yük Elçisi Berhanou Tessema, Tunus Elçisi, kefiyesi ve güneş gözlüğü ile Suudi Arabistan elçisi, Amerikan Mas- lahatgüzarı Mr. Barnes ve eşi, Ame- rikan Haberler Bürosu Müdürü Mi. Sguires ve eşi, İsviçre Büyük Elçisi M. Kessler ve eşi, Avusturya Büyük El- çisi ve bir çocuk doktoru olan eşi, geç vakitlere kadar partide kaldılar. * Tabii Senatörlerden Haydar Tunç- kanatın eşi Türk-Amerikan Der- neğine geliyor, Senatör Tunçkanat da Mercedesi ile gelip, kapıda eşini bek- liyor. givük Tiyatronun prömiyeri, Beka- tanın istifa ettiği geceye rastladı. Birçok koltuk o akşam boş kaldı. Son gün hiç bilet kalmadığına göre, ikişer ikişer boş kalan bu koltuklar, herhal- de, o akşam gelmekten sarfınazar e- den milletvekili ve senatörlerle eşleri- AKİS/29