12 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

12 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

YURTTA OLUP BİTENLER Bekata şansını bir defa Senatoda, madiği için, Alicana baskı yapmağa ra bağlanamayan konusunu teşkil ev karar verdiler. ti. Bilinen, Alicanın henüz fırsat bu- (o bir defa da T.B.M.M. nin birleşik top- Çekişmenin kahramanı Yusuf A- lup, Başbakan İsmet İnönü ile bu ko- lantısında denemek istediyse de, bu- zizoğlu ise, kendisi hakkındaki Mec- nuyu görüşememesiydi Zaten kördü- (na da imkân hasıl olmadı. O da hazır lis Tahkikatı açılması kabul edilirse. (Oğüm de buradaydı ya... MElerimi ikmal edip, Senato gündemi- çekilmeğe karar verdi. Zaten Alicanın, Sır küpü 1g dimem sözlü sorusunun sırasını merika dönüşü Y.T.P. li Bakanlarla Madalyonun öbüm umman işe ee bazli yaptığı konuşmada da bu husus üze- .H.P. nin Ankara senatörü Hıfzı Perşembe günü, C.H.P. nin Anka- rinde durulmuştu. Alican, haklı veya Oğuz Bekata bulunmaktaydı Bekata, Tâ senatörü Bekata, Meclise şöyle bir haksız, bir Bakan için Koalisyonun (İçişleri Bakanlığından (aniden istifa (uğradı ve kapıda kendisini karşılayan bozulmasına taraftar görünmüyordu. ettikten sonra, evvelâ Senatoda, bir- (Obir gazeteciye bu konu ile ilgili ola- Hattâ, böyle ufak tefek dedikodular (o kaç gün sonra da Mecliste Azizoğlu ta- (o vak şöyle dedi: için Bakan harcanmasına da razı ol- rafından itham edildi. Azizoğlu,- Ba- "— Fuat beyle görüştüm. o Bugün madığını beyan ediyordu. kataya âdeta sövercesine hitap ede- söz almam imkânsız. Fakat hazırlı- Alicanın bu taktiği Y.T.P. li Ba- rek, onun kendisi hakkındaki ithamla- oOğım tamdır. Sizden ricam şudur: Ko- kanları bile memnun etmedi. Haftanın orını cevaplandırmağa çalıştı. Bakata nuşmalarımı dikkatle takip edin ve u- ikinci yarısında Y.T.P. ta - Azizoğlu çekişmesi, miz Devlet Adamı da-. Gerç becerikli siyaset adam v emleket içinde Beka- günün kara- ambarıdır" kten bir o al ise bu yeni tecavüzlere cevap vermek imkânına sahip olamadı mumi efkâr kimin haklı olduğunu an- lasın." SuC.H.P.nin Övünmek istedikleri zaman C.H.P. liler, "Bizim parti- derler. Doğrudur dirayetli, tecrübeli ve partinin kadrosu içindedir haya anma rol oynam ir partinin böyle kimselere olması başkadır, bunları en iyi yer kullanmasını bilmesi aşka- siz dünyanın en i fanını vinçci, en iyi makinistini kaptan, en iyi vinçcisini makinist Turhan Feyzioğlu Turhan Feyzioğlu: Mü- kemmel kültür sahibi, mü- kemmel lisan bilen, o söyle- söylediği namuslu, i- beni anlayan, an- laşılan, dürüst, nanılmaz derecede çalışkan, AKİS/18 karşısındaki üzerinde daha İlk nazarda çek iyi tesir bı- adamı. Sa- taşıtlarının müsbet netice- leri sayılsa yeridir. Fakat berbat bir parti a- damı. Bir defa, daha politika bayatının başında kulise in- mek suretiyle hataların en üyüğünü işlemiş, vasıfları- nın seviyesinde (o kalamamış üsteli Mi telaşlı. Bir takım bunu belli etmiş. Barik oyun- ar Oynadığı intiba var. Kendisine hücum edilmek istendi mi, kötü manasıyla "Kayserili" deniyor. Kısaca- sı, sivri kir adam Bu Turhan o Feyzioğluna bulunan görev: Hükümet ile Grup arasındaki münasebet- diye kullandınız ve kazanı dünyanın en iyi garsonuna ısıtırıp o yolculara servisi dünyanın en iyi ateşçisi o ile yaptırdınız mı geminizin karaya oturması işten ile değildir. ; aliba, C.H.P. nin "Çabalama kaptan, ben mem!" hali de bunun neticesidir. Geliniz, ir avuç (o Devlee Odam alım bunları kabiliyetleri- nin ne olduğunu İeeleyin G. nin bunları nereler- de o kullandığına (o bakalım.. leri tanzim! Bu sahada üstüne adam yok. Netice: oOHükümet-Grup Düşünmek lâzımdır ki Par kanunu partilerin ittifakıyla tiler Kanunu gibi dikenli bir münasebetlerinde tam bir çıkarmıştır. O Anayasa Ko- keşmekeş. misyonunda bu vasfı saya- e sinde Anayasayı çok badire- Emin Paksüt:; Hatıra ge- len kurtarmıştır. Koalisyon lebilecek en iyi müzakereci. görüşmelerinde müzakereci- büyük avantajlar mıştır. Bu sahada tattır ki en aykırı görüşleri kendi görüş içinde eritme- sini daima bilmektedir. Ama kendini beğenmiş, zatı, lüzumundan fazla ko- nuşan, kaş yapayım derken göz çıkaran ve siyaset haya- tında bu yüzden sempatik olmayan bir adam Bu Emin Paksüte bula- nan görev: Bayındırlık Ha- kanlığı, sonra C.H.P. Genel Sekreter Yardımcılığı! Netice: Bayındırlık Ba- Emin Paksüt