11 Ocak 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

11 Ocak 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Tüli'den haberler (Gecen haftanın içinde bir gün, gece yarısından biraz sonra, Gabor Kar- deşlerin en küçüğü, kırkiki yaşındaki güzel sinema artisti Eva Gabor, kırkbir yaşındaki kocası R. Brown'la birlikte geceyi geçirdikleri (o Racguet klüpten, tatil apartmanlarına döndükleri za- man ani olarak silâhlı iki kişinin ta- arruzuna uğradılar. Haydutlar, çifti ip- le bağlayıp, ağızlarına erkek çorabı tı- kadıktan sonra apartımanı soydular. Bir ara Brown'ın iplerini çözen iki haydut, kendisini tekrar Racguet klü- be oradaki kasada bulunan, etrafı 30 küçük elmasla süslü 15 krat kare şek- lindeki bir yüzüğü almıya gönderdiler. Yalnız, "Senden başka birisi geldiği takdirde, karını rehin tutuyoruz ve ba- şını dumanla doldururuz" demeyi de ihmal etmediler. Brown, yüzüğü alıp geri dönünce, tekrar iple bağlayıp, ağzını tıkadılar ve Gabor'un 25 bin dolar değerindeki elmas yüzüğünü, 150 dolar para, nişan yüzüğü, altın erkek saati vesaireyi top- ladılar. Bu sırada bağıran Gabor'un alnına ve yüzüne silâh kabzası ile vu- ran haydutlar, kulağındaki kıymetli küpeleri de çekip aldılar. Eva Gabor, geçirdiği şoktan ve ya- ralarından dolayı halen hastahanede yatmaktadır. Haydutlar gidince iplerinden kur- tulan Brown derhal polise telefonla vakayı haber verdi. Brown'ın ifadesine göre, haydutların biri rövolverli, diğe- ri otomatik tabancalıdır. İkisi de ko- yu kahverengi ( elbiseli, koyu Siyah (crew cut) saçlıdır ve yaşları 20 ilâ 30 arasındadır. Yeni yılın ikinci o haftasına girildişi halde, yılbaşı - ki, bu yıl çok sönük geçmiştir- haberlerinin arkası bir tür- lü kesilmedi. Göremeye gitme kararlarından son günlerde vazgeçen Dr. Mansur Pekde- ger ile Leylâ Fekdeğer, aynı zamanda evlenme yıldönümlerini kutlamak üze re evlerinde bir parti verdiler. . Bayan Eva Gabor Görünmez kaza! Pekdeğerin zarif kıyafeti kadar yemekle ri ve misafirperverliği de günlerdir dil lerde dolaşıyor. Partide kimler yoktu ki.. O gece Golf Klüp de eğlencesini iptâl ettiği için, tanıdık simaların hepsi Pekdeğerlerin partisindeydi: Gönül ve Nihat Çavuşoğlu, Bülent Garan ve gü- zel gözlü eşi Sevinç Garan, Cihat Renda ve eşi, Hüsamettin Güz ve eşi Melek Güz, Bülent Savcı ve eşi, Lüs- yen Avunduk ve, eşi, Feyyaz İnceer ve eşi Ayşe İnceer ve Mine Aytaç... çi Klübün gediklilerinden (Nilüfer ve Melih Sağtür çifti de yeni yıla Hint Sefaretindeki bir toplantıda gir- diler. Hakikaten iyi hazırlanmış gü- zel bir toplantı idi bu. nkaradan bir kısım aile de yeni yıl için Abanta gitmeyi tercih etti. Şahap ve Azade Salepçioğlu, Nevin ve Bahaettin Bursalı, Leyla ve Fahir Çe- likbaş, Azmi ve Rezzan Tlabar, eğlen- mekle beraber dinlenmeyi tercih eden- lerdendi. Gecen hafta cumartesi akşamı yine Bulvar Palasta güzel bir düğün var- dı. Tülin Çıngıllı ile, Amerikadan ye- ni dönmüş olan Kayserili genç opera- tör Dr. Ömer evlendiler. Yeni evliler iki yıl burada kaldıktan sonra, birlikte tekrar Amerikaya gidecekler. Mirlar, yılbaşını geçirmek üzere İs- tanbula, Aynur Millâ ailesinin yanına, gittiler. Aile, evlendiğinden be- ri küçük gelini hiç görmemişti. Bu ve- sile ile her iki taraf hasretlerini din- dirmiş oldular. KÖY Öğretmenleriyle Haberleşme ve Yardımlaşma Derneği aylık toplan- tısının ilkini 2 Ocak perşembe sabanı Sanatseverler Lokalinde yaptı. Toplan- tı, yılbaşı ertesi olduğu için, gerektiği kadar kalabalık değildi. Fakat, top- lantıya katılan üyeler, olumlu karar- lar aldılar. Geçen ay verilen çaydan elde edilen kar 600 küsur lira kadar tutmaktadır. Bu, başlangıç olarak alınacak ve An- kara civarında bir köy okulunun ihti- yaçları yerinde tespit edilerek, bu oku- lun kalkınması sağlanacaktır. Melâhat Ruacan nihayet, Yargıtay- daki asil görevine başladı. Geç de olsa hakkın yerini bulduğunu görmek herkesi çok memnun etti. Erel Kurdoğlu, İstanbul Ortaköyde, Tayları Seramik fabrikasında ça- lışmaya başladı. Böylece, hayatına ar- tık bir yön verebilecek. Tabii, önce ha- AKİS/23