11 Ocak 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

11 Ocak 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 497 Cilt: XXVII Yıl: 10 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker Güneri Civaoğlu. Egemen Bostancı (İstanbul), Seyfi Özgenel (İzmir; - Dış Haberler Kısmı: Halük Ü- man — Magazin Kısım: Jale Can dan, Tüli Sezgin, Bihin Anter. Hü- seyin Korkmazgil — İş Alemi: Fa- sih İnal — Tanıtma: Mahmut T. Öngören — Yayınlar: İlhami Soy- sal — Tiyatro: Naciye Fevzi. Lütfi Ay, — Sinema: T. Kakınç — Spor: yıldan Aşix Savaşır, Resim Ali Parmakerli Fotoğraf Sungar Taylaner Klişe Doğan Klişe Öz Atölyesi Tel : 11 70 15 Yazı işleri Rüzgarlı Sokak No 15/2 İdare Rüzgarlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İân şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matba Basıldığı yer Devintes Ticaret ve Sanayi Koli-Şti. Matbaası Basıldığı tarih 10.1.1964 Fiatı | Lira AKiS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları E ski-yılın sonunda bazı dünya gazete ve dergileri «Yılın Adamı» nı se- çerler. Amerikanın meşhur Time dergisinin bu konuda kullandığı bir ölçü vardır. Time için Yılın Adamı bir önceki sene içinde, iyi veya kötü is- tikamette, hâdiseler üzerine en fazla tesir eden adamdır. düşünceyle Time, Yılın Adamı olarak Amerikada Zenci Meselesinin âlemdarlığını ya- pan bir zenciyi, Martin Luther King Jr. seçmiştir. Türkiyede 1963 yılının adamı kimdir? mıştır. Hiç bir sergüzeşte Türkiye vatanında yer olmadığı, demokratik bir parlamenter rejim içinde yaşamaya kesin şekilde kararlı bulunduğumuz, bu- nun iki büyük bekçisinin Türk Silâhlı Kuvvetleri ile Türk Gençliği olduğu Talât Aydemirin bir gece içinde ezilen delice hareketiyle tescil oedilmiştir. Bu bir körü hareketin hâdiselere müspet yoldan tesirinin güzel bir örneği- dir. İhtilâlden bu yana milletin hayatı üzerinde bir ağır yük olarak ve suni gavretlerle yaşatılan bir tehdit. 20 . 21 Mayıs gecesi Türkiyenin ufukların- dan uzaklaştırılmıştır. Şartların değişmemek| halinde ve 27 Mayıstakine benzer bir zaruret doğmadıkça rejimimiz sükünet irinde yoluna devam ede- cek iktidarların değişme yolu seçim olarak kalacaktır. Bir nokta alâka çekicidir. 21 - 21 Mayısta sergüzeştçiler galip gelseler- di Talât Aydemir gene Yılın Adamı olarak memleket hayatında belirecekti. Ama o zaman. Türkiyeye tarifsiz ıstırap, kan ve gözyaşı getirmiş olduğun- dan dolayı hâdiselere kötü istikamette tesir eden bir şahsiyet damgasını ta- şıyacaktı. Milletin ve memleketin böyle bir âfetten, âfet kısa dahi sürecek olsa. kurtulmuş bulunması 1963 yılını Türk Tarihine mutlu bir yıl olarak geçirecektir. 1964 Türkiyeye daha fazla mutluluk, refah ve saadet getirse.. Bugün öyle bir yolun başında bulunduğumuz açıktır. Her şey, içinde hep birlikte olduğumuz otobüsü kullanan şoförün maharetine bağlı duruyor. Şoför, no- tunu ona göre alacaktır. Saygılarımızla İçindekiler Günlerin Getirdiği 4 Yayınlar 22 Yurttu olup Bitenler 6 Tüliden Haberler e , Sosyal Hayat 25 Haftanın İçinden 7 Tünulma 27 Kıbrıs Olayları 15 Tiyatro 29 İş Alemi ,g Sinema si Dünyada Olup Bitenler o 21 o Spor AKİS/3