11 Ocak 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

11 Ocak 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

TÜLİDEN HABERLER yatını düzene sokmayı, sonra da, her- halde evlenmeyi düşünüyordur. wyim"cilerden Özcan ile Birgit, bir diğer "Kim'ci Ali İhsan Göğüşün Bakan olması üze- rine, apartopar Ankaraya koştular. Gö- güş, onları ertesi sabah, makam ara- basıyla Bakanlığa götürdü ve yeni ma- kamında ağırladı. Nailve Lüsyen Avundukların Bostan- cıdaki yazlık evlerine hırsız girmiş. Fakat fazla kıymetli bir şey bulama- yan hırsızlar, evdeki nadide viskileri içip, kafaları bir güzelce tuttuktan son- rasıevi altüst etmekle yetinmişler. k aziz ahbabı ve eski kabine arka- daşı Kemali Beyazıta, Satır müj- delemişti : «— Emmi. Devlet Bakanı olamadın ama,, yo Bakanlığın kat'i! Tebrik ederim Bir müddet sonra ilân edilen ka- binede Sağlık Bakanlığının Dr. Kemal Demire verilmesi her ikisi için de sürp- riz oldu!.. Mili Tekstil Sendikaları Genel Baş- kanı Bahir Ersoy henüz evini An- karaya nakletmediği için, sık sık İs- tanbula gitmek zorunda kalıyor. Devlet Bakanı Vefik Pirinçioğlu üç gündür, soğuk algınlığından evinde yatıyor. Şon Saat gazetesi sahibi ve İstanbul Gazete Sahipleri Sendikası, genel Sekreteri Nâzım Özbay ve eşi Leylâ Özbay, yılbaşını geçirmek üzere, ara- balarıyla Ankaraya geldiler ve döndü- ler. Yolların kış yüzünden kaygan ol- masından çok korkan bayan Özbay, Bolu dağını nasıl geçti, kimbilir? yeasız Kültür Heyetinin sineması yeni senede ilk film olarak (Piyer Loti'nin romanından alınan "Pecheur D'islande"ı gösterdi. Filmin üç gece- AKİS/34 si de çok kalabalıktı. Cumartesi akşa- mı gelenler arasında, İstanbuldan yeni dönmüş olan Melek Güz ve yakışıklı kocası Hüsamettin Güz, küçük oğulla- rı ile beraberdiler. Küçük Güz, mavi sveteri ve uzun pantalonu ile pek şirin, tatlı bir oğlancık. Turan Güneş de eşi ile birlikte gelmişti. (o Yüksek mimar Toğan Düzgören ve eşi Habibe Ditiz- gören de dostları ile gelmişlerdi. İller Bankası Genel Müdürü Selâhat- tin Babüroğlu, şu son günlerde, yüzlerce belediye reisinin ziyareti ile meşgul olup durdu. İl, ilçe, bütün yeni belediye reisleri, İller Bankasını dol- durup taşırdı. Babüroğlu galiba hep- sini tatmin etmiş olacak ki, ziyaretçi- ler memnun ayrıldılar. En son Artvin ve Hopa Belediye Başkanlarından son- ra, şimdi de Diyarbakır Belediye Baş- kanı Nejat Cemiloğlu Ankarada... Di- yarbakırın su işini halledecek... Ankara Kolejinde büyük bir yolsuz- luk ortaya çıktı. Kolejin, uzun za- mandır bu sayfada belirtilen malt pe- rişanlığının çarelerini ararken sebep- lerini de araştıran Kolej idarecileri, ni- hayet ortaya, maalesef, pek acı bir ha- kikat çıkarmışlardır: 1961 den bu ya- na 846 veli, çocuklarına alt okul tak- sitlerini ödememiştir! Bu paranın ye- künu 325 bin lira tutmaktadır. Mütead- dit ihtar ve yönetmeliğin bu hususta- ki maddesinin tatbik (edileceğinin -yani çocuğun okulla ilişiğinin kesi- leceğinin - tebliğinden sonra ancak 4 ço cuğun parası yatırılmış! Umum Mü- dürün bu işi pek sıkı ve ciddi tutmasın dan ve bütün baskılara karşı koyma- sından sonra ise, velilerin ancak 96 40'ı, üç senedir unuttukları parayı ge- tirmişler!.. e Gemiye kalanlar ise hâla mücadeledeler! Şimdi bu çocuklar kesin ve tabii haklı olarak, okuldan ouzaklaştırıla- caklar. Bakalım, veliler daha ne ka- dar, bu haksız ısrarlarında devam ede- cekler!.. 5000 çocuğun ihtiyacına ce- vap veren bu eğitim müessesesinin du- rumu gerçekten yürekler acısı... Bir yanlış anlama yüzünden okul önündeki trafik memurunun kaldırıl- dığı, iki hafta evvel bu sayfada yazıl- mıştı. Vali Kurayın gereken ilgiyi gös- termesi sonucu, bütün Kolej çocukla- rının "Sâdık Amca" ları emektar Gra- fik polisinin tekrar orada vazifenlen- dirildiğini memnuniyetle izlemiş bulu- nuyoruz.