25 Ocak 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

25 Ocak 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Tüli'den haberler Gestiğimiz haftanın başında Sanat- severler lokalinde, Ankara Sanat Topluluğunda oynanmakta olan "Go- dot'yu Beklerken" in eleştirisi yapıl- dı. Salon, şimdiye kadarki eleştirile” rin hiç birin, de görülmemiş derecede kalabalıktı. (Saat 18,30da başlıyan toplantı geç vakitlere kadar devam etti. Çokları, yapılan konuşmaları a- yakta izlemek zorunda kaldılar. Bil- hassa gençler, oesere çok fazla ilgi gösteriyordu. Eleştiriyi Munis Faik Ozansoy yö- netti. İlk olarak Ergun Sav söz aldı ve eseri, "Godot'yu obeklemek, XX yüzyıl insanının beklemesi ve bunak asidi diye özetledi. Ondan sonra konuşan ni Nutku ise, MGodof şan, anlamama teh- likesiyle Baikal” diyerek, ga- DEFİLE: Ankaranın yeni mu- daevlerinden biri olan "Butik Vedia" sezonun defilesini Kent Otel salonlarında düzenledi. An karalı hanımların ilgi ile izledik- leri defilede «Butik Vedia" nın kış kreasyonları teşhir edildi. AKİS/28 liba birçok kimsenin zihninden geçe- ni cevaplandırmış oldu, uzun uzun ve doyurucu izahlarda bulundu. Nutkuyu ( Attilâ Savın konuşması takip etti. Savların küçüğü olan Atti- lâ, ağabeysine nazaran daha az aza- metli. Halbuki bu konuda epeyce bil- gili. Daha sonra Sevgi Nutku konuştu. Eski bir hukukçu olduğunu söyliyen Bay Akgün ise, Bertrand Russel, Ef- latun, Cervantes, Aristo ile dolu, epey- ce çelişik bir konuşma yaptı. o Çetin Sipahi, yeni gençliğin baş vasfı olan sert ve keskin obir dille (konuştu. Gençlerden Alper, o herkesin ilgisini toplıyan, oçok olumlu bir konuşma yaptı. Özdemir Nutkunun, oyunun sahneye (o konulusunu öven konuşma- sından sonra toplantı sona erdi. yeni açılan Klüp üstleri, çay saatinde epey. "kimseyi kendine çekiyor. Tek piyano ve Yaşarın sesini dinliyerek sakin bir yerde oturmak istiyenler, burayı hemen öğrenmişler. İvan caddesinde Geçen hafta başlarında bir akşam- üstü buraya gelenler arasında, Anka- ralıların artık iyice (o tanıdığı Yaşar Bozkurt ile Sevda Aydan da vardı. Biri siyah astraganlı, “dieri yine Sİ- yah kürk yakalı Sir manto giymiş ci- lan bu, son zamanların hiç ayrılma- yan iki kafadarı birlikte salona gir- diler ve iç taraflarda bir masaya o- turdular. o Mantolarını vestiyere bi- rakması için garsona overmişlerdi. Fakat ize garson henüz uzaklaş- mıştı ki, kalktılar, salonu ahenkli a- dımlarla geçip, biraz önce gönderdik- leri mantolarım giydikleri gibi loka- li terkettller! Salondakiler, bayan ozkurtun, sırtı epeyce açık, siyah yünlü öğle- den sonra elbisesiyle. Sevda Aydanın yine siyah, üst kısmı dantel, altı sa- ten abiye robunu bir defilede gibi seyretmek fırsatını buldular. Gul hafta salı akşamı, Libya El- in kurtuluş günü münasebe- tiyle Ankara Palasın üst salonların- da büyük bir yemekli toplantı tertip edilmişti. Pek çok kalabalık olan top- lantı çok güzel oldu. Davetliler ara- sında Kıbrıs Elçisinin eşi bilhasa genç ligiyle göze çarpıyordu. Fransız ve İn- giliz Büyük Elçileri ve eşleri de ora- daydılar. Atatürk Sanatoryumu Başhe-. kimi Dr. Enver Bozyakalı nedense özel bir itina ile karşılandı ve kendisine ay- rılmış Olan masasına götürüldü. Dev- let Tiyatrosundan Özcan Sevgen, Ni- hat Akçan da misafirler arasındaydı- lar. Dr. Operatör emekli General Re- cai Ergüder, siyah tülgrek, üzeri pem- be dantelli kısa pardesüsü ile pek şık olan eşi Beyhan Ergüder ile gelmişti. Toplantıda özellikle batanlar a- rasında, ve eşi, Arnavutluk Büyük Elçisinin gayet güzel türkçe konuşan eşi, Kore Büyük Elçisiyle eşi ve kızları, bakan- lardan Dr. İbrahim Öktem ve eşi es- ki bakanlardan Celâl Tevfik Karasa- pan ve eşi Nevzat Karasapan, Dr. Ce- mal Kiper ve eşi, Yavuz ve Nermin Abadan, Amme Enstitüsü Genel Mü- dürü Prof. Fikret Arık ve ağırbaşlı eşi Melâhat Arık, Kasım Gülek, Şinasi Osma ve çok konuşkan eşi, Tunus maslahatgüzarı EE mein Arvay ve, türk eşi -bayan Arvay çok fazla şiş- manlamıya başlamış -, Turhan Fey- zioğlu ve eşi Leylâ Feyzioğlu vardı. Amme Enstitüsü Genel Sekreteri Me- lih Bayülken ve bu yıl bir hayli kilo vermiş, âdeta incelmiş olan eşi Gül- bun Bayülken gecenin misafirleri a- rasındaydılar. esmi, hususi, bütün müesseselerde Kıbrısa Oyardım için o çalışmalar hummalı şekilde devam ediyor. Bu a- rada öğrendiğimize ri Ankara Ko- leji, İlk kısım için 31 bin 168, Orta kısım için ll bin 102 ve Lise kıs- ara ve gıda" yardımı yapmıştır. Kk zay Genel Sekreteri Adnan Öz- trak, Kıbrısa yaptığı oyolculuktan yeni döndü ve, birkaç gün kalıp bazı